• Äldre 21 Aug 09:03
    22342 visningar
    844 svar
    844
    22342
  • Svar på tråden minnas xiii
  • Äldre 18 Nov 22:49

    Jag hade tänkt vaccinera grabbarna i dag och har därför läst en del på hemsidan för vårt BVC (angående tider för vaccination etc). Där står det att första sprutan ges nu och andra först efter nyår (dvs i januari som du skrev Cirkel). (Jag visste också att det är tidigast efter 3 veckor och trodde tidigare att de skulle kunna få den efter ungefär så lång tid. Nu blir det alltså 7 veckor i mellan om man får första sprutan den här veckan.) Men det är säkert olika i olika landsting/kommuner/BVC.

    Tyvärr blev det dock ingen vaccination i dag för vår del eftersom båda (som bara var småförkylda tidigare) blev sjuka med feber. Och nästa vecka gör vårt BVC en paus i vaccinerandet, vilket innebär att vi får vänta till veckan därpå om vi inte kan få vaccinera dem på annat BVC (det skall vara ok enligt sjukvårdsrådgivningen men jag vill helst få det bekräftat innan man åker dit och ställer sig i kö...).

    Nej, dags att sova nu, särskilt med tanke på hur mycket de vaknar på nätterna nu när de är sjuka... God natt!

  • Pess
    Äldre 19 Nov 08:14

    Här i Sthlm råder jungelns lag när det gäller vaccinering. Det finns riktlinjer som inte följs. Så var och en gör som den vill med vaccinet...I skåne där mina föräldrar och syskon bor är det jättereglerat där varje åldersgrupp får kallelse hem olika veckor. Ingen som smiter före där inte...

    Jag vaccinerade L på annan BVC så det går nog jättebra även i Gbg

  • Äldre 19 Nov 09:39

    God morgon
    Jisses vad dålig jag blev efter vacc.Ont i armen o kroppen.Frös som bara den.
    Idag mår jag lite bättre.
    M såg hängig ut igår fm o hade lite lätt feber.
    Elias såg hängig ut på kvällen.Han grät hela natten.Jag o grodmannen turades om att vagga honom o komma på varför han grät.Undrar om det var vacc?
    Nu e killarna pigga o glada.
    imorgon åker vi till turkiet

  • cirkel
    Äldre 19 Nov 10:20

    Öz: Vad skönt att ni hann vaccinera er innan ni åker! Tråkigt att du blev så dålig och att killarna också kände av sprutan.
    Sia vaknade också en gång i natt, men det kan lika gärna bero på att hon nyss är avvand på natten.

    T ska kanske få sin spruta idag, men jag ska på klädparty, så jag kanske kan ta min imorgon. Det är inte heller läge för mig att ta den idag, då jag är hemma med båda barnen imorgon.
    Det verkar som att nästan alla vuxna känner sig lite dåliga av sprutan...

    Nu har jag varit ute på powerwalk med en annan mamma i regnet, kul!

    *mot duschen*

  • Joffe
    Äldre 19 Nov 11:42

    Hej på er!

    Fy vilket väder, det lockar inte att åka till Su i dag och bli dyngsur på kuppen!

    Skönt att pojkarna är bättre öz, det bådar gott inför resan.

    Jag har också hört det där ang gåstol men det är ju som precis med allt annat att lagom är bäst, min mor har en arbkamrat vars dotter satt i gåstol i stort sett hela dagen och hon kunde inte gå eller knappt stå vid 1 årsålder men det ordnade sig när de tog bort stolen, föräldrarna tänkte inte på det och eftersom hon trivdes så bra där så blev det att hon åkte runt i den.

    Jag blev inte dålig av sprutan eller så hann jag inte känna av det, är ju i stort sett ensam hela tiden så tid till att känna av ev krämpor finns ej

    Nä nu ska jag käka lite lunch och packa lite grejer till em tur

  • Pess
    Äldre 19 Nov 12:28

    Varken jag eller M kände av sprutan heller....och faktiskt inte våra närmaste bekanta heller...

  • Äldre 19 Nov 13:13

    Jag e ju allergisk o har astma om jag utsätts för katter el hård ansträngning så därför kan ju jag ha reagerat så på vacc.Skulle väl blivit ännu sjukare om jag åkt på svinisen.

  • cirkel
    Äldre 19 Nov 13:36

    Öz: jag är oxå allergisk och har astma precis som du.
    Skönt att ni andra slapp få biverkningar!

  • cirkel
    Äldre 20 Nov 09:23

    Öz: Trevlig resa! Hoppas att ni får det toppen! Hur länge är ni borta?

  • Äldre 20 Nov 10:31

    T klarade av sin vaccinering bra. Fick bara lite ont i benet (han fick sprutan där). Jag hade ont i armen och huvudvärk efter min spruta, sambon ont i armen, annars inget. Så vi är glada att vi gick till bvc och slogs med alla andra föräldrar och barn.

    Var också på efterkoll på mvc i måndags. Fick ok stämpel även om mufflan fortfarande ser heltrasig ut. Läkaren påstod att det kan bli så om man sys, hmmmmfff säger jag. Men det spelar väl ingen roll hur det ser ut down there, bara det funkar om man skulle få till det med mannen nån gång. Dit har vi dock inte kommit alls ännu... Vägrade också preventivmedel just nu, trots att bm verkade tycka att man skulle ha det. Känner att samlivet är helt obefintligt, dvs ingen oro för grav just nu. Dessutom vill jag ha ett barn till. Inte nu, men om några år. Vad mannen vill är oklart.

    Men en sak som min mvc-bm sa var att jag på förlossningen hade fått penicillin - TROTS att jag är penicillinallergisk. Jag skulle fått en annan typ av antibiotika. Det tycker jag är väldigt slarvigt eftersom mannen sa det till usk som kom in på rummet, det stod i förlossningsbrev OCH i journalen. Ska ringa till förlossningen och höra om det faktiskt. Nu reagerade jag inte på penicillinet, men tänk om jag fått nån allergisk chock eller så...

  • Äldre 20 Nov 10:39

    Förresten så kan jag tillägga till utveckligsdiskussionen att T är superduktig på att lägga pussel (med ganska många bitar), bygga med klossar och duplo, han är väldigt motorisk överhuvudtaget och klättrar och fixar i sandlådan på dagis. 

    Men han ritar bara kladd, inga Öki-konstverk, och han kan inte sjunga. Det kan ju vara arv från mannen dock, som helt saknar musiköra.

    T kommer ihåg texterna till sånger som verser, det är han bra på, men han får inte till en enda melodi, och han gungar inte med när han hör musik.

    Trist tycker jag om han nu saknar taktkänsla, men det är ju inget att göra åt. Han är nu väldigt bra på att prata, och gör det hela tiden. (Härmar från tv:n och det vi säger med en förbluffande exakthet... farligt att svära och så...)

    En sak som är lustig är att T kan vartenda bilmärke... Han ser på bilarna på långt håll vilket märke det är och berättar det. Han kan till och med bilar som jag inte känner igen på stört, typ Seat, Subaru och Chrysler. Behöver jag säga att det är urgulligt.

  • Äldre 20 Nov 12:06

    Vi är också vacc nu. Slogs också med 1 miljonmänniskor på vc. Nej stämningen var faktiskt helt ok. Vi var där 20min innan de skulle börja vacc o fick vänta 2,5 tim. M lekte med andra barn så det var kul o man hann ju träffa lite fokl man känner. Vi känner inget av sprutan utan alla är bara lite ömma i armen.

    M blev rädd för sprutan och svimmade och kräktes när han såg C bli vacc. Han återhämtade sig fort o jag vägrade gå där ifrån innan han blev vacc, annars hade jag väl aldrig fått med honom igen. Han var väldigt nöjd o stolt efteråt .

    Betty min bror vacc samtidigt som oss på vår vc. De frågade inte vart han kom ifrån utan bara vacc. När jag ringde o frågade så sa de att det inte spelar så stor roll var man vacc, utan huvudsaken var att mab gjorde det. vår vc vacc små barn hela dagen idag o måndag.

    Naffe skönt med avklarad efterkontroll. läsakigt att du fick pc o verkligen tur att du inte reg.

    Jag har shoppat vinterboots på nätet. kul!! , verkar va min nya hobby o shoppa online

  • Äldre 20 Nov 16:10
    förväntan skrev 2009-11-20 12:06:13 följande:
    M blev rädd för sprutan och svimmade och kräktes när han såg C bli vacc.
    oj!!!!
  • Äldre 20 Nov 16:35

    Dags för ny tråd! www.familjeliv.se/Forum-11-264/m48838047.html

    Cirkel, kan du leta rätt på listorna?

Svar på tråden minnas xiii