• BabyJay

    Tappa vikt fram till jul?

    Var riktigt duktig för ett tag sedan. Åt bra och motionerade. Sedan kom bakslaget, sockerberoendet är tillbaka och magen ser onödigt plufsig ut. Vågen har jag inte ens vågat ställa mig på.

    Tänkte att det nu är dags att ta nya tag. Inskolningen på dagis är klar, pluggandet har börjat och nu får det fan vara nog med småätandet.

    Tänkte kolla om det är fler som vill hänga på och peppa varandra till ett hälsosammare liv? Jag tänkte meddela mat och motion varje dag i tråden här så man har ett samvete någonstans... haha... Då tänker man till lite när man vet att andra "kollar in" hur man sköter sig!

    Någon som vill vara med? Hur tänker ni försöka?

    Min "metod" som tidigare funkat för mig, och som jag kommer köra nu är:
    *te & knäcke eller gröt till frukost
    *smörgås & frukt till mellanmål
    *matlåda till lunch
    *en kopp kaffe på eftermiddagen
    *lagad middag på kvällen

    *motion minst 30 minuter om dagen

    *2 saker att unna sig i veckan, ex lite godis eller en fika

    Tycker det är extra kul om många vill hänga på! Kan behöva lite extra stöd! Särskilt de här första dagarna av socker-detox...

  • Svar på tråden Tappa vikt fram till jul?
  • den kära leken

    Denna vecka ska det visa sig på vågen! Måste få lite motivation att fortsätta. Måste skaffa pannlampa med. Snart blir det ju mörkt ganska tidigt och där jag bor finns inte så mycket gatubelysning. Lite mörker ska inte hindra mig att ut och springa. Så det så!

  • Yoyna

    hur har veckan varit?

    jag har stått still den här veckan men skyller på att barnen varit sjuka så det har inte blivit några promenader. skönt att inte gått upp i vikt iaf!

  • den kära leken

    har också stått still denna vecka. Men går ner i cm så det är väl positivt. Ganska less på det nu.

  • Yoyna

    visst är det trist? men grattis till tappade cm, det är ju jättebra!

    jag försöker tänka att det är en månad kvar till december och då har jag lovat mig själv att få ha en mysig jul bara jag anstränger mig innan. en månad går fort, kämpa kämpa!!!!

  • den kära leken
    Yoyna skrev 2009-10-28 07:27:18 följande:
    Hur går det för er tjejer!? Jag behöver lite pepptalk!
    Vet inte vilka som fortfarande är kvar här. Jag är fortfarande på. Det finns fortfarande chans för några kilon ner innan jul. Bara november med. Och hur rolig är den månaden egentligen. Nä man kan lika gärna fylla den med träning! Eller hur?
  • Yoyna

    Tack den kära leken! Ja, du har rätt, bara att hålla ut! Idag ska jag å fem.månaders bebis på mamma-barngympa för första gången, blir en intressant upplevelse!

  • den kära leken
    Yoyna skrev 2009-10-28 07:37:53 följande:
    Tack den kära leken! Ja, du har rätt, bara att hålla ut! Idag ska jag å fem.månaders bebis på mamma-barngympa för första gången, blir en intressant upplevelse!
    Vad roligt! Önskar jag med får gå på sådant snart men ännu ingen bäbis i sikte, tyvärr. Har dock ägglossning nu i dagarna så det är väl bara att jobba på fast vi är inne på försök nr 17 nu. Börjar kännas lite tröstlöst. Men snart går det! Jag tror det.
  • Hallonet80

    Jag e oxå med, men vikten bara vägrar att gå ner !! Men har kommit igång med träning ordentligt och har faktiskt minskat lite i cm så kör på idén att jag har byggt muskler som väger tyngre än fettet jag blivit av med ! Håller tummarna för en lyckad äl för din del Den kära leken !! Själv fick jag mensh*lvetet i måndags så har deppat en del sista dagarna (dock utan att ha tröstätit ) men nu e jag nog på banan igen !
    Kul med mamma-barngympa Yoyna !

  • den kära leken

    Hallonet: Vad roligt att du finns kvar med! Jag tänker också så, att det är massa fina muskler som gör att det inte visar något på vågen. Men det syns och känns på kläderna =) Dötrist med mensen.

  • Yoyna

    Bra att ni håller modet uppe tjejer! Ni är superduktiga som orkar att både tänka på vikten och passa in ÄL och behöva deppa över mens. Önskar er verkligen fina plus inom snar framtid! Sen är det bara att ta med sin sina nya sunda vanor genom graviditeten!

    Oj, vad ni har kämpat den kära leken, 17 försök!!! Då är det er tur alldeles strax, det måste det vara!

    Kram!

  • den kära leken

    Yoyna: Jag vet det är ganska länge men inte så länge som vissa här inne har kämpat. Vi har gjort utredning på sjukhuset som visade att det inte var något fel på oss. Vi står nu i kö för provrörsbefruktning men försöker ju under tiden.

  • Yoyna

    skönt att ni fått en plats i kön den kära leken! vet ni om det är lång väntetid?

    idag har jag varit ganska duktig tycker jag själv, tog bussen till dagis och gick hem, sedan letade jag upp en träningsdvd och hann köra 15 min innan bebisen började tycka att det var trist. Alltid något!

  • Tian

    Hej på er!
    Tänkte höra om det ok att hänga på - jag är ett par månader efter er men nu är jag taggad till tänderna! Känner riktigt hur magen hänger över byxlinningen, så antingen får det bli en ny uppsättning med byxor storlek större inom en snar framtid eller att jobba bort extrakilona!

    Känner nog inte att jag är extremt sockerberoende, utan lite för lat och gillar mat lite för mycket helt enkelt. Två små barn på 1,5 och 4 år gör ju det inte lättare att få tid för sig själv och ge sig ut och motionera precis.

  • den kära leken

    Yoyna: Väntettiden är 3-6 mån så det blir väl först efter helgerna antar jag. Bättre att vänta tills efter jul med tror jag. Så vi har några försök kvar själv =)

    Tian: Välkommen! Ja det där med att komma i sin garderob igen är en anledning god som någon =)

    Själv var det minus ett kilo denna veckan och nån cm till. Har tappat 4 cm runt midjan sen vi började! 3 runt höften och 2 runt stussen. Det känns verkligen på kläderna.

  • kobebis

    hej!!

    Har varit tyst från mig jäääättelänge nu
    Är inne i en intensiv "jobbsökarfas" med en olika jobb på g. Jättekul men jag kan inte fokusera på maten och viktnedgången ett piss Känner att jag måste få klart på vad mitt nya jobb blir innan jag kan ge järnet igen. Men förhoppningsvis så är det klart i nästa vecka och då är det 100 % som gäller!!!

    Hoppas ni andra är duktiga i alla fall.

  • Yoyna

    Grattis till minus ett kilo den kära leken, superbra ju!!!

    Jag hade gått ner fyra hg, inte mycket men lite iaf! Ska ha dop för yngsta sonen om några veckor, hade velat gå ner tre kilo tills dess, känns omöjligt! Jag vet med mig sen tidigare att jag är en av få som inte alls har lätt att gå ner när jag ammar, är som att min kropp bara vägrar släppa ifrån sig fett! Trist!

    Välkommen Tian!

    Kobebis: Hoppas du får positiva besked ang jobb snart så att du kan sätta fart här med oss!

  • den kära leken

    Usch, skulle egentligen ha sprungit en runda igår. Det var mörkt blåsigt, köket såg ut som kriget och jag ville helst av allt gå ner i källaren och fortsätta renoveringen av badrummet. Det blev liksom inte någon springtur om ni förstår. Det gick bara inte att komma iväg. Men nu är köket städat och jag har kommit en bra bit till i källaren =)

    Kobebis: Hej igen! Jag förstår precis vad du menar. Det går inte att ha för många projekt igång samtidigt. Vad är det för jobb du söker? Spännande =)

  • busens

    Hej har inte varit här på länge äntligen står vågen på 100.4 jätteroligt hoppas det går bra för er med

Svar på tråden Tappa vikt fram till jul?