• Svar på tråden Vårbebisar Umeå 2010 del 3
  • Kanejl

    Det var supertrevligt. Jag saknar att umgås med er! Men till sommaren ses vi igen!

    Marie, vad hände på parkeringen??

  • micksaan

    Saga somnade på golvet här hemma men har varit pigg och glad annars. Sval nu på kvällen så hoppas det inte var något mer än så. :)

  • Zirap

    3-årskontrollen avverkades för ett tag sedan. Äntligen har vi fått en remiss till talpedagog. Inte en dag för sent! Det har hänt otroligt mycket med Johannes språkutveckling senaste månaderna, så jag är inte orolig egentligen, det ska bara bli skönt att förhoppningsvis få ännu mer fart så han slipper bli så fysisk när han inte får fram det han vill. Längd å viktkurvorna följer han fortfarande.

  • Tattyn

    Vad skönt att ni ska få hjälp Zirap, hoppas det sista med talet släpper med lite hjälp så att Johannes kan börja göra sig förstådd hela tiden. Hopas att det gör att allt blir lättare hemmavid med då.

    VI har stått på barnloppisen idag, vi var rätt säkra på att leksakerna skulle inte sälja så bra men kläderna borde ju gå åt. Vi hade lite fel, leksakerna sålde som smör i solsken, det var inte många vi fick ta med hem igen men däremot gick det trögare med kläderna. Vi sålde en del , men det syns liksom inte i högarna *S*
    Det var dessutom väldigt lite både säljare och köpare idag. Man brukar ju få armbåga sig fram för att se nåt vid borden men idag var det nästan helt tomt stundvis. Jag tror att det är lite fel årstid för loppisen nu, det är för vintrigt för att folk ska kika efter vårkläder och det är för nära våren för att det ska säljas vinterkläder med resultatet att det säljs dåligt över lag.

    250:- kostar det att hyra bord, 270:- om man vill ha med klädställning, och trots dåligt med besökare så tjänade vi ändå runt 2000:- idag.

  • Minas

    Vad skönt Zirap att ni fått en remiss, det låter som att det ändå har lossnat ordentligt nu men det är aldrig fel med lite extra hjälp.

    Roligt att ni sålde så bra ändå Tattyn, borde egentligen också samla ihop och sälja bort, men är nöjd att jag äntligen fick tummen ur och satte ut lite på blocket häromdan... har liksom inte så mycket energi över.

    Nu börjar vi iaf våga oss ut på lite mer äventyr - speciellt om vi har bil! :D Melker har börjat visa att han kan sova lite längre stunder än Saga då hon var liten - fattar egentligen inte hur hon endast kunde sova halvtimmar hela tiden, hinner ju knappt något nu och då kan han ändå blåsa på i upp till två timmar ibland - så skönt dock för jag hinner ju äta iaf.


    Älskade lilla Saga!!
  • Danni 83

    Hej på er!

    Var länge sen jag skrev men jag är inne och läser ibland. Ser att ni f.f har kontakt, det är roligt! Vi har köpt ett litet radhus 1 mil norr om Uppsala, båda killarna har kommit in på Montessori fsk nu, kommer gå med samma resp. barngrupp och i samma lokaler hela skolan upp till 6an så det känns jätteskönt.

    Manuel kom in på psykologlinjen nu efter jul och jag har arbetat snart 2 år i Östhammar, som miljö-och hälsoskyddsinspektör. Jobbar med livsmedel och miljöskydd. Var på en intervju i Tierp förra veckan och nu verkar det som om jag får det jobbet. Är mer hälsoskydd/miljöskydd, inomhusmiljö, buller, ventilation, tillsyn utifrån miljöbalken osv. Kommer spara ca 1 timme i resväg varje dag så det ser jag fram emot! Pendlar ca 2,5 timme nu, varje dag!

    Hur är det med alla er och era små? Skönt att vara mammalediga igen antar jag, ni som fått er andra "nyss". Glad Ha det jättebra så hörs vi. Kram 


    Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
  • UmeAnkan

    Hej!

    Så länge sen jag skrev här men blev glad när jag ser att flera fortfarande är aktiva :)

    Jag har sen sist blivit gravid igen och väntar nu på att Mys lillebror känner sig redo för utsidan. Var beräknad till den 12 april men även denna gång blev vi lurade av bf datumet.

    Annars flyttade vi till Sävar nu i mars så nu längtar jag tills trädgården tinar fram så man ser vad som finns där :)

    Vore jättekul att träffa er alla igen!  Är ju dock inte ett säkert kort här i dagarna då jag helst åker in på förlossningen ;) 

  • micksaan

    Vi kanske kan planera in någon lekdejt i maj? Vi har numera även två bilar så lättare ta sig iväg med båda barnen utan att bli låst till buss.

    Jag går ut på praktik 4 veckor imorgon, så Niklas ska äntligen få pröva vara föräldraledig utan mig. :) Blir spännande!

  • Tattyn

    Kul att höra från dig Danni och få en liten uppdatering UmeAnkan: Spännande med hus och lillebror på gång, hoppas att han känner sig redo för utsidan snart.

    En lekdejt i maj låter bra, då borde snön ha försvunnit och med lite tur har det torkat upp lite med så kasnke vi kan vara ute

  • marieotyra
    UmeAnkan: Hur har det gått med lillebror? Nu måste han väl ha hittat ut?

    Här rullar livet på, Tyra vill mest cykla och Max försöker lära sig gå. Jag och Ante jobbar om varandra så gott det går och det där med renovering med små barn har vi insett att det är ett kapitel för sig.

    Vi hänger gärna på om det blir lekdejt. Förhoppningsvis när Ante är ledig om det ska vara utomhus. Max är inte så nöjd i vagnen och annars sitter han nog bara och äter sten *haha*

     
  • Minas

    Åh jag vill också va med på lekdejt!

    Såg att lillebror kommit nu Umeankan, har han fått nåt namn och gick allt bra?

    Här har föräldraledigheten tagit en ny tvist, jag har blivit 'erbjuden' (läs tvingad) att slutföra min uppsats som jag påbörjade då Saga blev så sjuk första hösten, jag hann aldrig klart den utan satsade på att göra färdigt resten av utbildningen och nu har jag efter ett års köande fått en handledare som jag inte kunde tacka nej till för då hade det ju dröjt ännu ett år. Så nu håller jag på med uppsatsen samtidigt som jag är hemma med Melker iaf, lite väl stressigt men jag ser verkligen fram emot en lugn sommar med endast två barn (och ingen uppsats) att ta hand om! Haha! :-P Så jag sitter i princip alla helgdagar då Mattias är hemma och skriver nu, men det går framåt iaf!
    Hänger ju gärna med på lekdejt men skriv gärna på facebook om jag inte svarat här för jag är inte inne här så ofta, skulle vi förresten kanske bilda en grupp på facebook också? Eller inte för att vi skriver så ofta men då skulle jag se det lite tidigare än nu..

    Vad roligt att höra från dig Danni, grattis till jobbet och roligt med radhus! Hoppas ni trivs bra!


    Älskade lilla Saga!!
  • Tattyn

    Facebookgrupp skapad och jag har (nog) lagt till alla. saknas nån så lägg till den personen med :D

  • UmeAnkan

    Hej!

    Japp nu är Casper här! föddes 26/4 på bf+14! Det gick verkligen jättebra så det känns ju otroligt skönt att det kan vara sån skillnad mellan förlossningar. Tog bara 4 timmar på förlossningen och då trodde jag att vi skulle bli hemskickade när vi kom in för det var inte så farligt ont än.. Skillnad från Mys nästan 40 timmar!

    Vi träffas såklart gärna.  Om ni inte tycker det är jobbigt att ta er till Sävar kan vi vara här annars kan vi åka in också. 

     

  • Danni 83
    UmeAnkan skrev 2013-05-11 19:43:18 följande:
    Hej!

    Japp nu är Casper här! föddes 26/4 på bf+14! Det gick verkligen jättebra så det känns ju otroligt skönt att det kan vara sån skillnad mellan förlossningar. Tog bara 4 timmar på förlossningen och då trodde jag att vi skulle bli hemskickade när vi kom in för det var inte så farligt ont än.. Skillnad från Mys nästan 40 timmar!

    Vi träffas såklart gärna.  Om ni inte tycker det är jobbigt att ta er till Sävar kan vi vara här annars kan vi åka in också. 

     
    Grattis!
    Mamma till 2. Alvin juli -07, Liam maj -10. Mina hjärtan
  • Minas

    Vad härligt att höra att det gick så bra med förlossningen umeankan!! Jag kommer gärna ut till Sävar om jag har bil, sen finns det ju lekparker nu som äntligen tinar fram där vi kan ses också!


    Älskade lilla Saga!!
  • Zirap

    Johannes gick till förskolan utan blöja idag :D Äääääntligen! Han kissade inte heller ner sig, även om han nu bara gick 9-14 och de satte på honom en blöja till sovstunden. Däremot verkar han inte alls vilja göra ifrån sig på förskolan. Har någon annan stött på samma problem? Jag funderar på att muta honom med russin... har funkat här hemma innan vi fick flyt på det hela. 

Svar på tråden Vårbebisar Umeå 2010 del 3