• Anonym (Help!!!)

    Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...

    Snälla hjälp mig. Jag har fått höra att dottern väldigt ofta sover i pappas säg, fastän hon är 11 år och börjar få små bröst! Visst vill hon ha kramar och närhet, men jag har sovit 1 natt brevid henne det senaste året, då bad hon verkligen om att jag skulle stanna och kramas för hon var ledsen. Han verkar sova brevid henne varje natt, trots att hon har eget rum. Vad ska jag göra? Det känns inte rätt!

  • Svar på tråden Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...
  • Anonym
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 21:58:22 följande:
    Varför skriker du och är så otrevlig??? Jag respekterar min dotter! Jag startade en tråd för att få råd, inte för att bli påhoppad!
    Hur känner du nu då, när så många människor uppvisar en i stort sett samlad (positiv) åsikt om det hela? 
  • Anton72
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 21:58:22 följande:
    Varför skriker du och är så otrevlig??? Jag respekterar min dotter! Jag startade en tråd för att få råd, inte för att bli påhoppad!
    Men tycker du inte att du har fått råd? Mycket bra råd? Mycket väl formulerade råd?
    Ingenstans har jag läst att du varit glad¨/nöjd över råden du fått eller har jag kanske missat det inlägget?
    Jag tycker inte du har fått så mycket annat än just råd! Goda råd till och med:)
  • Anonym (Help!!!)
    Anonym skrev 2010-08-21 22:00:25 följande:
    Hur känner du nu då, när så många människor uppvisar en i stort sett samlad (positiv) åsikt om det hela? 
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

    Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
  • Anonym
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 22:15:08 följande:
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

    Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
    Ringde du sociala myndigheter för att din dotter sover med sin pappa? Och de var inte positiva till det, trots att du säger att du betackar dig för sexuella antydningar? Vad var det i så fall de ifrågasatte? Och hur uttryckte du dina farhågor? Vad består egentligen dina farhågor av? 

    Man baxnar.  
  • Minxy
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 22:15:08 följande:
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

    Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
    Vad är det som stör dig med det hela?
    Tror du att hennes pappa är pedofil?
    Om inte - vad är det som gör att du tycker så illa om att hon råkar sova på en madrass bredvid honom (för det är det en dubbelsäng är - två madrasser bredvid varandra)?
    Känner du dig sårad över att hon tankar mer trygghet från honom? Känner du dig orolig över att hon kanske känner sig otrygg när hon bor hos honom och alltså behöver sova bredvid pappa för att må bra?

    Du säger att soc inte tyckte det var "positivt". Vad sa dom då? "Ojoj, det var ju illa - en flicka på 11 år ska ju inte sova bredvid pappa,här ligger en hund begraven!" eller något liknande? Kan det vara så att du projicerar dina misstankar när du pratar med soc om det hela?
  • Sarah84
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 22:15:08 följande:
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

    Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
    Skämtar du?
    Jag hoppas innerligt att din dotter bor mestadels hos sin pappa.
    VAD är farligt med att pappa & dotter sover i samma dubbelsäng?
    *Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Anton72
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 22:15:08 följande:
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

    Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
    Men Gud!!!!!!!!!!!! Driver du med oss alla nu? Det måste du göra, säg att du gör det!!!!
    Menar du att du ringt Soc endast av den anledningen,för din dotter sover i samma säng som sin pappa då hon är hos honom? Vad va du ute efter med det samtalet? Är det så att "du t.o.m gjorde en anmälan" ?
    Nu måste du förklara dig så vi förstår vad det är du egentligen menar och vad du är ute efter med samtalet med Soc?
  • Anonym (Z)

    Jag sov i samma säng med min mor tills jag var typ 13 eller något. Och sedan, av egen vilja och ganska spontant började jag sova i min egen säng. Innan dess hade jag inte känt något behov av att sova själv, men hade stora sömnproblem varför det kändes bättre att ha sällskap (+ större och bekvämare säng!).

    Jag blev ju normal. Eller, jag tror inte jag for illa av att sova så länge tillsammans med min mamma. Förr i tiden sov ju hela familjen ihop i en enda säng, och ett och annat husdjur kunde få värma sig också.

  • Anonym (Tråkigt)

    Jag tror det handlar om att förmodligen har dottern en mycket närmare relation till sin pappa, än till TS. Och TS väljer då att få det till ett problem - att dottern sover i sin pappas säng (som självklart INTE är något konstigt..!). Jag hoppas verkligen att du, TS, inte pratar om detta med din dotter på ett negativt sätt, om hon vill sova med pappa ska hon få göra det. Det är bara att respektera.

  • Waldo
    Anonym (Help!!!) skrev 2010-08-21 22:15:08 följande:
    Soc tyckte inte det var positivt när jag pratade med dom.

    Jag är fortfarande fundersam och betackar mig påhopp och sexuella antydningar!
    Snälla snälla säga att du inte har gjort det!!!!!!

    Man kan inte göra så, man får inte göra så mot sitt barn. Du har sagt att hon är rädd och ledsen. Hon söker närhet och tröst som hennes far ger henne OCH Du HAR RiNGT SOC!!!

    Eftersom du inte själv misstänker några sexuella handlingar kan jag bara dra slutsatsen att problemen ligger hos dig och förmodligen stammar ur skilsmässan.
    Men du är vuxen, hur illa ni föräldrar än gjort varandra får du inte skada din dotter.
    Din dotter kommer snart bli vuxen och själv dra slutsatser om vad som har hänt, vill du att hon ska bygga sitt fortsatt förhållande till dig baserat på att du ringt soc för att hon sökt närhet och tröst i stund av rädsla och nöd.

    Var nu vuxen och sätt din egna sårade känslor åt sidan, du är först och främst mamma åt din dotter, du är inte först exfru till din man.
    Din dotter är nu viktigast, var inte grym och elak. Var istället den som är vuxen, kontakta din man och prata ut om hur ni tillsammans kan skapa en trygg miljö för er dotter.
    En miljö som både får innehåll fysisk och psykisk närhet utan krav
  • Anton72
    Waldo skrev 2010-08-22 19:34:43 följande:
    Snälla snälla säga att du inte har gjort det!!!!!!

    Man kan inte göra så, man får inte göra så mot sitt barn. Du har sagt att hon är rädd och ledsen. Hon söker närhet och tröst som hennes far ger henne OCH Du HAR RiNGT SOC!!!

    Eftersom du inte själv misstänker några sexuella handlingar kan jag bara dra slutsatsen att problemen ligger hos dig och förmodligen stammar ur skilsmässan.
    Men du är vuxen, hur illa ni föräldrar än gjort varandra får du inte skada din dotter.
    Din dotter kommer snart bli vuxen och själv dra slutsatser om vad som har hänt, vill du att hon ska bygga sitt fortsatt förhållande till dig baserat på att du ringt soc för att hon sökt närhet och tröst i stund av rädsla och nöd.

    Var nu vuxen och sätt din egna sårade känslor åt sidan, du är först och främst mamma åt din dotter, du är inte först exfru till din man.
    Din dotter är nu viktigast, var inte grym och elak. Var istället den som är vuxen, kontakta din man och prata ut om hur ni tillsammans kan skapa en trygg miljö för er dotter.
    En miljö som både får innehåll fysisk och psykisk närhet utan krav
    Så fantastiskt bra skrivet!!!
  • Mickezzz

    Hej,

    har bekanta där dottern på just 11 år vill sova i sin egna säng men får inte för sin mamma.
    Mamman tycker dotterns säng är så skön så dottern får sova med pappa i mamma å pappas säng.

    Där snackar vi problem.

    Men problemet är just det att barnen inte får sova vart den vill.
    vart vill din dottern helst sova?

Svar på tråden Mim 11 åriga tjej sover i pappas dubbelsäng...