Kan tingsrätten tvinga en 3 åring?
Att träffa sin pappa om hen inte vill????
Att träffa sin pappa om hen inte vill????
Ja det är jag mycket väl medveten om, men det bortser inte från att hon under flera år levde med honom tillsammans med barnen!
TS: Jag har hört från en polis (det kan ju absolut vara skillnad från poliser till poliser och mellan olika städer) att de aldrig hämtar barn med tvång. Dvs polishämtning innebär att man hämtar ett barn som FÖRÄLDERN vägrar lämna ut, INTE ett barn som hysteriskt vägrar följa med.
Hoppas att det är så där ni bor också.
Enligt min mening så har en person som gravt misshandlar sin partner förverkat rätten till sina barn, i alla fall under en lång period. Man kan lösa konflikter på annat sätt än våld och framförallt på andra sätt än grovt våld. Vad är det som säger att han inte misshandlar barnen nästa gång?
Ett barn har oavsett problem mellan föräldrarna alltid rätt till att umgås med båda sina föräldrar. Det är lätt att låta sina egna tankar och känslor ta över. Nu har jag inte läst mer än ts men jag hoppas att det löser sig till BARNETS bästa, det är ju det väsentliga i frågan.
Ja precis, det menar jag!
Som förälder gör man allt för sina barn, och jag tror knappast att dina barn mår bra när de gör som de gör.
Sånt sätter spår hos barn..