• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt in i din graviditet jobbade du?
  • Placebo

Är i v 32 nu och jobbar fortfarande. Eller ja, jag slutade mitt ena jobb i Söndags så nu har jag bara mitt vanliga jobb. Jobbar ganska mycket och konstigt nog så är det nu jag börjar få ork och energi att jobba rent psykiskt, det är värre fysiskt. Jobbar som servitris på ett gruvområde så ibland är vi nere i en gruva och jobbar men mest ovan jord. Jobbar både med servering och schemaläggning. Kommer att jobba till mitten av september ungefär men då är det lågsäsong för oss.  

• Snäckan05

Jag jobbade tills 38+3 med första barnet, hade tänkt jobba längre men hon bestämde sig för att komma då

Med andra barnet jobbade jag sista dagen 38+6 och dagen efter blev jag igångsatt. 

• Lillsnufflan

V. 37, sedan bestämde sig sonen att det var dags att komma till världen. Med dottern hade jag inte kunnat jobba så länge, men då pluggade jag på distans och det var det inget problem att fortsätta med ens när jag en period var sängliggande.

• älskarlivet81

Är i vecka 11 och undrar hur länge till.jag kommer kunna jobba heltid.. Har foglossning och ischias från helvetet. Vissa dagar kan jag knappt lyfta benen.

• Chinx
    älskarlivet81 skrev 2012-08-20 06:05:22 följande:
    Är i vecka 11 och undrar hur länge till.jag kommer kunna jobba heltid.. Har foglossning och ischias från helvetet. Vissa dagar kan jag knappt lyfta benen.
    Men nej vad hemskt! Har du pratat med BM, det finns ju numera mycket hjälpmedel som kan underlätta, och det kan räcka en bit, men har du otur klarar du inte länge till om det redan är SÅ illa. 
    thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Chinx

Jag kommer gå v. 37 och bestämde mig för det tidigt för att min arbetsplats ska kunna ta in en vikarie direkt från terminsstart istället för efter någon vecka in i januari, jag kommer med andra ord gå vid jullovet. 

thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • Miracle85

Blev sjukskriven nu i Vecka 25, pga av foglossning och fruktansværda kramper i bena på nætterna, kommer vara det fram till mitten av sept antar att dom inte kommer låta mig jobba mer. Då min førsta son ær fødd i vecka 32+0 med tillvæxthæmning och moderkakan slutade fungera men då jobbade jag till v 30. 

• Emma1983

Förra gången fick jag havandeskapspenning och gick hem runt v.32. Foglossning då oxå, men klarade mej såpass länge iaf. Denna gången är jag mer orolig, Foglossning och ett väldigt tryck nedåt (är i v.17)... men vill gärna jobba fram till julruschen börjar och måste ekonomiskt sett.. så hoppas hoppas!

• älskarlivet81
    Chinx skrev 2012-08-20 12:35:06 följande:
    Men nej vad hemskt! Har du pratat med BM, det finns ju numera mycket hjälpmedel som kan underlätta, och det kan räcka en bit, men har du otur klarar du inte länge till om det redan är SÅ illa. 
    Åh har inte läst här på länge! Jag är nu i 14+5 och var hos sjukgymnast för 3 veckor sedan och fick konstaterad foglossning. På tisdag nästa vecka ska jag till läkare och jag måste verkligen bli sjukskriven på halvtid! Fixar inte heltid längre. Har sååå ont på kvällarna och har tagit fram kryckorna och använder de när det är som värst. Sover dåligt på nätterna vilket resulterar i att jag får huvudvärk/migrän flera gånger/vecka och då måste sjuka mig från jobb.. Idag jobbade jag på ren och skär vilja typ, tisdagar är en lugn dag. Men nu har jag huvudvärken from hell och lär behöva vara hemma imorgon.. 
  • Natttis

Ja hadde nog jobbat in till det sissta men hade semester. Så kom min sån jämt innan semestern var slut. Så jag jobba fram till vecka 36

• vårankärlek

Hade tänkt jobba till 2 veckor före bf men vart sjukskriven i v36 då jag fick ont överallt. Jobbar som väktare. Han föddes på bf+12

• gavagai

Det blev till vecka 41 den här gången också. Synd att det alternativet inte finns med.

• Flickan och kråkan

Med första barnet jobbade jag den 21/12. Klockan 01.00 den 22/12 gick vattnet och ut kom en pojke i v.37+2.

Med andra barnet var jag fortfarande föräldraledig. 

Svar på tråden Hur långt in i din graviditet jobbade du?