• Melan

5 döttrar eller 5 söner?

Om du hade 5 barn, som bara fick vara av samma kön - vilket kön väljer du? Om du MÅSTE välja.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?
  • Knackamackadam

Jag vill verkligen inte ha fem barn, inte av något kön. Valde dock 5 söner, det känns trevligast om jag måste välja!

• En glad tjej

Jag har två döttrar som är ganska jobbiga så fem söner hade inte varit fel. Inbillar mig att de är lättare.

• Utbrytarkonst

Har en son men skulle välja 5 döttrar hellre än 5 söner om jag var tvungen att välja. Är så mycket pojkar/män i både min och sambons släkt och tycker inte att det vore helt fel med några flickor/kvinnor också, så främst av den anledningen.

• Utbrytarkonst

Fattar inte varför alla förutsätter att döttrar skulle vara jobbigare? Det beror ju helt på individen, söner kan ju vara precis lika jobbiga. I min familj var det jag som var det lugna i tonåren och min bror som var helt galen som tonåring. Tvärtom när vi var barn, då var jag vild och bråkig, medan min bror var den lugna som föredrog lugna lekar som sitta och rita, pyssla osv. Som liten flicka var jag otroligt vild, gjorde massa hyss, leka mycket vilda lekar med högt tempo osv. I tonåringen blev det tvärtom. Så det behöver inte alls bli så att döttrar blir jobbigare i tonåren. Beror helt på individen. Söner kan ju bli jobbiga på andra sätt än hormonstyrda tjejer? 5 söner, nej tack!

• Tocopherol

Men gud, 5 barn? Aldrig i livet. Jag vet faktiskt inte vilket jag skulle välja heller, har en son och han är underbar så det blir väl 4 till av den sorten i så fall. Men nej. En räcker gott och väl

• Rolleek82

Bara 5 barn!! vet ni inte att det krävs minst 6 st innan man kan skryta med att man har en hel hockey kedja!!!

• Sylta34

Jag väljer 5 söner. Har redan 4 nämligen och det går hur bra som helst. Mammas pojkar allihop. En dotter vore kul, men en räcker. Dock skulle ett 5:e barn säkert vara en pojke. Det är i så fall meningen. 5 pojkar låter härligt!

• lessman

Det räcker så gott med 2 döttrar, 5 känns lite väl för mycket.

• Jill 79

Fem söner helt klart. Har två perfekta och en dotter som är amazing. Men fem av henne hade nog tagit kål på mig.

• Connie07

Absolut inte fem barn här.Men om jag hade varit tvungen att välja så skulle jag valt döttrar av flera skäl.Men 5 barn-nej tack.

• hurrahelträtt

Jag lutar nog något mer mot 5 söner, men det är ett svårt val! Jag har själv ett väldigt nära och fint förhållande med min mamma och har alltid önskat en egen dotter. Men ställd inför valet tänker jag så här:

Vi har en lantgård. Skogsbruk, jordbruk, tunga maskiner. Gården har funnits i släkten sen 1500-talet och det är en tradition vi gärna fortsätter. Och det känns helt enkelt troligare att en son skulle se tjusningen och vilja stanna på orten - köra motorsåg och traktor, ta hand om boskap, jaga på fritiden etc. Självklart skulle vi lära våra döttrar att göra samma saker, men det ÄR tungt och jag känner själv som kvinna att jag har en nackdel. Har inga barn än och vill inte skaffa fler än tre, men på grund av gården hoppas jag nog på i alla fall en son.

Svar på tråden 5 döttrar eller 5 söner?