• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • AsterA
    che71 skrev 2013-07-07 21:52:23 följande:
    Nej jag gjorde aldrig VUL eller blodprov, tar Pergo på eget bevåg nu. (gjorde VUL de första 2 ggr dock)
    Har som sagt blivit gravid 4 ggr med Pergotime (av 6 kurer) (+ 2 "naturligt") men fått 6 missfall.

Så av 6 Pergokurer vet jag att i alla fall 4 gett ÄL eftersom jag blev gravid.

Jag vet att man inte alltid får ÄL trots utslag på ÄL sticka, men jag har alltid fått mens ändå o man tycker att jag i min ålder inte borde ha ÄL varje månad, men även utan ÄL borde det ju komma en blödning som vanligt.

Det är så frustrerande att bara gå o vänta på mens, att behöva fortsätta med mediciner ifall att jag skulle kunna vara gravid, inte dricka vin på semestern, allt bara förgäves.....all denna ovisshet är så jobbig.

Jo det är jättejobbigt att bara gå att vänta. Och det måste vara fruktansvärt jobbigt med så många missfall. Har de utrett dig på varför det blev så?
  • Mizzii

Någon som vet om man kan få ont i magen av pergotime långt efter man tagit det eller är det av progesteronet man tog förra måndagen till onsdagen? Sitter precis under revbenen uppe vid brösten

Love all of my kidz
  • AsterA
    Mizzii skrev 2013-07-08 15:13:47 följande:
    Någon som vet om man kan få ont i magen av pergotime långt efter man tagit det eller är det av progesteronet man tog förra måndagen till onsdagen? Sitter precis under revbenen uppe vid brösten
    Jag fick inga magsmärtor av pergotime på det sättet du beskriver. Jag kände i äggstockarna vid ÄL. Progesteronet (Provera) gav mig ett sjujäkla humör och mensvärk. Men det var ju liksom tanken med Proveran. Att jag skulle få mens. Ont så långt upp i magen skulle jag tippa på beror på annat. Stress, magkatarr eller liknande.
  • Mizzii
    AsterA skrev 2013-07-08 15:18:40 följande:
    Jag fick inga magsmärtor av pergotime på det sättet du beskriver. Jag kände i äggstockarna vid ÄL. Progesteronet (Provera) gav mig ett sjujäkla humör och mensvärk. Men det var ju liksom tanken med Proveran. Att jag skulle få mens. Ont så långt upp i magen skulle jag tippa på beror på annat. Stress, magkatarr eller liknande.

Stressad har jag varigt mycket nu med panikattacker...känns dock inte så skönt. Sitter alltså i revbenens början som en båge över
    Love all of my kidz
  • AsterA
    Mizzii skrev 2013-07-08 15:28:09 följande:

Stressad har jag varigt mycket nu med panikattacker...känns dock inte så skönt. Sitter alltså i revbenens början som en båge över
    Jag brukar ha ont på det sättet du beskriver när jag har magkatarr. Är det en skarp eller en mer molande smärta?
  • che71
    AsterA skrev 2013-07-08 09:46:03 följande:
    Jo det är jättejobbigt att bara gå att vänta. Och det måste vara fruktansvärt jobbigt med så många missfall. Har de utrett dig på varför det blev så?
    Den svenska missfallsutredningen hittade bara APC resistens (en lite högre benägenhet att bilda proppar) så jag fick Fragminsprutor som jag tar när jag är gravid o nu även 1 vecka innan BIM varje dag o varje månad som vi försöker, för vi reste till Aten i Mars o gjorde en utredning där de tittade på mitt immunförsvar o fann att det var aggressivt o behöver dämpas inför/under graviditet för att undvika missfall.
    Detta var efter tips här på FL o helt på egen bekostnad. Vi har inte så mycket tid pga min ålder o ville göra något eftersom de svenska läkarna bara skyller allt på min ålder.
    Första missfallet var jag 39 år o de säger själva att jag verkar ovanligt fertil för min ålder, men vad hjälper det....
    Men jag vägrar tro att 6 missfall är bara ålder o otur,en gång såg vi hjärtat slå innan det sen blev missfall i v11.
    3 års väntan o längtan o vi hoppas fortfarande att det ska lyckas en dag för oss att få barn.
    Jag har inte haft en chans att få barn tidigare då min förra sambo aldrig ville ha barn.

• mylady

Började min tredje kur igår.
    Nån som fått jätteont i magen? Så att det liksom sträcker o drar nästan?

Igårkväll fick jag jätteont. Kunde knappt somna. Idag gör det inte lika ont. Men fortfarande ont! Jobbigt att gå sträcka ut magen.
    Men vågar knappt ta andra tabletten om det är pergon.
    Äl kan det ju omöjligt vara är på dag 4 idag

Har inte kännt så här dom andra gångerna.
    Nån som kännt så?

• mollisen01

Mylady: jag fick också superont i magen av pergon, visade sig att det var för jag fått stora cystor i livmodern (vilket de inte såg förrän jag var på vul med en bebis i magen) nu är jag i v.30 och cystorna har försvunnit av sig själv. Är du orolig så tycker jag absolut du ska boka in vul! Lycka till!

• mylady

Mollisen:
    Var det i början av kuren du kände så?
    Blev du gravid trots cystor?

Grattis till plus :)

Jag avvaktar nog till imorgon. Det har släppt lite nu. Efter att jag gått på toa en bra stund.
    Kanske var det förstoppning bara?
    Kan man få ont i magen av det?

• mollisen01

Mylady: ja jag se för mig det. Mådde verkligen inte bra av de pillerna! Ja tydligen blev jag det, rena turen. Håller tummarna för att du också plussar!!

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!