• Anonym

Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"

Tror ni ni hade haft lika lätt om er mans sperma var helt och hållet åt skogen?!

• Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"
  • jebba

TS. Du var extremt snabb på att svara på mitt första inlägg o anklaga mig för bristande ödmjukhet. Kan du svara på mitt senaste inlägg också eller blev det bara jobbigt då?

• icy
    IVFmamma skrev 2012-10-20 21:37:34 följande:

Jag håller med, det kan jag aldrig förstå eller jag börjar kunna ana nu när jag blivit gravid trots prev.medel men det är som du säger aldrig okej att klanka ner på nån oavsett om det är högfertil elller "bitter barnlös"
    Jag kan dock förstå TS vad denne menar, jag fick ibland frågan innan barn nr 1 kom "När ska ni ha barn?"
    Jag var oftast öppen med hur det låg till, att vi inte kunde få. Väldans många gånger fick jag höra hur fertil den personen som ställt frågan var, hur hennes man bara skakade kalsongerna även fast jag inte bett om denna info.
    Men det där är heller inte OK att inte visa hänsyn trots att man vet om andra personens situation. Känns lite som småbarnsnivåer att behöva kasta det i ansiktet på någon och skryta är ju aldrig fint oavsett vad.. Självgodhet eller vad det nu är
  • IVFmamma
    Insatt skrev 2012-10-20 21:37:43 följande:
    Det är väl det som är problemet. Det är inte lätt att vara kompis med någon som är så svartsjuk så vederbörande, som i den som skrevs exempel, skriver arga saker om ens kropp i bloggar.

Nä, jag tycker då att bloggerskan skulle ha varit ärlig och sagt hur det kändes till sin vän ist för att skriva en massa skit på bloggen.
  • IVFmamma

Bara för att förtydliga mig själv så tycker jag att det är kul för eran skull att ni har lätt att bli gravid och jag avundas er på ett "sunt" sätt så tonen i mina inlägg är glada men jag kan förstå TS eftersom jag själv varit där

• Insatt
    IVFmamma skrev 2012-10-20 21:43:08 följande:

Nä, jag tycker då att bloggerskan skulle ha varit ärlig och sagt hur det kändes till sin vän ist för att skriva en massa skit på bloggen.
    Det tycker jag med. Då kan man kanske bli vänner framöver om den barnlösa får barn eller slutar känna svartsjuka gentemot kompisen.
  • Anonym
    jebba skrev 2012-10-20 21:21:21 följande:
    Men fatta att alla har sina sorger som man måste lära sig att leva med!! Ja, jag är extremt fertil och skäms inte för det MEN jag har ett barn som har autism och utvecklingsstörning. Ibland kan jag kräkas mentalt när folk pratar om tonårsproblem eller köpa-present-till-kalas-problem när jag skulle offra min själ för att min tjej fick vara som andra och ha sin första fylla, leka kurragömma eller hänga med kompisar. Fatta att det finns mängder av trådar bara här på Familjeliv där det är fritt fram att säga att barn som mitt inte borde få finnas... MEN (igen) jag har vett att fatta att andra måste få prata om och vara stolta över sina barn. Och att alla alltid resonerar utifrån sin egen horisont. Det gör liksom varken från eller till för min egen situation vad andra säger, tänker och uttrycker.

Jag beklagar djupt din svåra livssituation. Jag önskar dig av hela mitt hjärta att både du och ditt barn får leva ett så normalt liv som möjligt. Skulle någon någonsin säga att ditt barn inte borde finnas så är den människan inte värd att vara en del av din bekanskapskrets och borde verkligen skämmas för sin jävla inskränkthet och dåliga smak. Jag skickar dig en massa värme och hoppas att jag inte sårat dig på något sätt för det var verkligen inte min mening!
  • IVFmamma
    Insatt skrev 2012-10-20 21:45:25 följande:
    Det tycker jag med. Då kan man kanske bli vänner framöver om den barnlösa får barn eller slutar känna svartsjuka gentemot kompisen.

Jag gjorde så med en vän när jag fått mitt första missfall, hade precis kommit hem från skrapning och hon skickar ett mejl om att hon är gravid och vi är bjudna på party. Jag skrev att jag inte fixade att se hennes mage pga. det som hänt men jag umgicks gärna längre fram när såren hade läkt lite mer
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-20 21:36:43 följande:
    Är du allvarlig?! Vilket av de två problemen är svårare att lösa gissar du?

Tyvärr funkar inte lösningar för alla. Inte ens sterilisering funkade för.mig. Precis som tyvärr inte alla lösningar funkar för dom som har svårt att få barn.
  • jebba
    Anonym skrev 2012-10-20 21:47:52 följande:
    Jag beklagar djupt din svåra livssituation. Jag önskar dig av hela mitt hjärta att både du och ditt barn får leva ett så normalt liv som möjligt. Skulle någon någonsin säga att ditt barn inte borde finnas så är den människan inte värd att vara en del av din bekanskapskrets och borde verkligen skämmas för sin jävla inskränkthet och dåliga smak. Jag skickar dig en massa värme och hoppas att jag inte sårat dig på något sätt för det var verkligen inte min mening!

Nä jag är rätt hårdhudad nu för tiden ( på gott och ont ). No harm done!
  • Karriis

Jag har löjligt lätt att bli gravid, däremot har jag inte lyckats behålla något barn. Så det är väl ... Otur i turen. Bara för att man har lätt att bli gravid så får man inte barn alla gånger, det är tungt det med.
    Skulle gärna dela med mig av fertiliteten om det var möjligt, jag har funderat på att donera ägg för att hjälpa andra kvinnor.

OCH, varför kan inte alla kvinnor bara stötta varandra? Varför allt detta hat?
    Det är jobbigt att bli gravid trots preventivmedel likväl som det är jobbigt att inte bli gravid trots hjälpmedel.
    Men det hjälper ju ingen att trycka ner någon av halvorna. Stötta istället för att lägga ner energi på skitsnack och negativitet!

Önskar alla er all lycka att få era barn, och det kommer direkt från hjärtat.

• Anonym (jodå)

Anser nog att jag har lätt att bli gravid men är ju inte dummare än att jag fattar att det inte skulle funka om mannens spermier va kassa..
    Har blivit gravid på första försöket båda gångerna och helammade andra gången 

Svar på tråden Ni som alltid måste säga "Jag har så lätt för att bli gravid"