• MammaMia07

    bf oktober 2013???

    Planerar eller väntar barn 2013?

  • Svar på tråden bf oktober 2013???
  • friwen
    SmultronSöt skrev 2013-10-22 21:07:54 följande:
    HELT KLART! Jag känner mig som världens superlyckligaste och jag har varken bebis eller för den delen ens värkar än. Men det kommer snart  Klappar och stryker på magen - och klämmer på den lilla rumpan som känns väldigt tydligt igenom, och talar om att nu är det dags att börja fundera på att komma ut till mamma och pappa!

    Jag klappar oxå på magen och pratar med lillen, hoppas att han lyssnar på sin mamma och kommer ut snart. Vet du om det är en tjej eller kille ni väntar?
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 21:14:53 följande:

    Jag klappar oxå på magen och pratar med lillen, hoppas att han lyssnar på sin mamma och kommer ut snart. Vet du om det är en tjej eller kille ni väntar?
    Nej vi vet inte vad det är! Min kille har varit så himla sugen på att ta reda på det men jag har vägrat! Haha... vill inte förstöra överraskningen eftersom det är första barnet för oss så har jag tyckt att det har räckt vid KUB och RUL (och vid UL på vändningsförsöket i vecka 37) att vi har fått veta att allt ser bra ut med bebis. Den är hel så långt som man kan se, med 10 fingrar och 10 tår. Men det är bara mitt eget val, så klart!

    Vet ni vad ni väntar!? Spännande spännande!

     
  • friwen

    [quote=71457441][quote-nick]SmultronSöt skrev 2013-10-22 21:27:29 följande:[/quote-nick]


    friwen skrev 2013-10-22 21:14:53 följande:
    Jag klappar oxå på magen och pratar med lillen, hoppas att han lyssnar på sin mamma och kommer ut snart. Vet du om det är en tjej eller kille ni väntar?
    Nej vi vet inte vad det är! Min kille har varit så himla sugen på att ta reda på det men jag har vägrat! Haha... vill inte förstöra överraskningen eftersom det är första barnet för oss så har jag tyckt att det har räckt vid KUB och RUL (och vid UL på vändningsförsöket i vecka 37) att vi har fått veta att allt ser bra ut med bebis. Den är hel så långt som man kan se, med 10 fingrar och 10 tår. Men det är bara mitt eget val, så klart! Vet ni vad ni väntar!? Spännande spännande!  [/quote Vi väntar en liten kille. Vi hade egentligen inte tänkt ta reda på det men barnmorskan försa sig på ultraljudet..... :)
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 21:32:21 följande:
    [quote=71457441][quote-nick]SmultronSöt skrev 2013-10-22 21:27:29 följande:[/quote-nick] Nej vi vet inte vad det är! Min kille har varit så himla sugen på att ta reda på det men jag har vägrat! Haha... vill inte förstöra överraskningen eftersom det är första barnet för oss så har jag tyckt att det har räckt vid KUB och RUL (och vid UL på vändningsförsöket i vecka 37) att vi har fått veta att allt ser bra ut med bebis. Den är hel så långt som man kan se, med 10 fingrar och 10 tår. Men det är bara mitt eget val, så klart! Vet ni vad ni väntar!? Spännande spännande!  [/quote Vi väntar en liten kille. Vi hade egentligen inte tänkt ta reda på det men barnmorskan försa sig på ultraljudet..... :)
    Hahaha, försa sig? HAHAHA, vad klantigt Tungan ute Men då så, då vet ni ju vad ni har att vänta... Men döm om er förvåning om det kommer ut en liten sessa {#emotions_dlg.flower} Man vet aldrig 100 Solig Men det är ju med största sannolikhet en pöjk! 
  • friwen
    SmultronSöt skrev 2013-10-22 21:38:50 följande:
    Hahaha, försa sig? HAHAHA, vad klantigt  Men då så, då vet ni ju vad ni har att vänta... Men döm om er förvåning om det kommer ut en liten sessa  Man vet aldrig 100  Men det är ju med största sannolikhet en pöjk! 

    Hehehe.... Ja jag vet det var riktigt klantigt. Kändes lite tråkigt först eftersom överraskningen blev lite förstörd men efter ett tag var det bara kul att veta vad det var... Det blir liksom lite mer en person att prata till i magen om du förstår vad jag menar. Lite mer verkligt på nåt sätt. Själva överraskningen blir ju vad det är för person, vilken personlighet han har, det vet man ju inte genom att veta könet. Jag har oxå tänkt tanken att det det faktiskt kan vara en liten tjej trots allt.... Gud vad förvånad jag skulle bli...... Skulle kännas lite märkligt eftersom vi ställt in oss på en liten prins (och köpt en hel del blå kläder om jag säger så....) ska bli spännande att se om barnmorskan hade rätt ;)
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-22 21:52:16 följande:

    Hehehe.... Ja jag vet det var riktigt klantigt. Kändes lite tråkigt först eftersom överraskningen blev lite förstörd men efter ett tag var det bara kul att veta vad det var... Det blir liksom lite mer en person att prata till i magen om du förstår vad jag menar. Lite mer verkligt på nåt sätt. Själva överraskningen blir ju vad det är för person, vilken personlighet han har, det vet man ju inte genom att veta könet. Jag har oxå tänkt tanken att det det faktiskt kan vara en liten tjej trots allt.... Gud vad förvånad jag skulle bli...... Skulle kännas lite märkligt eftersom vi ställt in oss på en liten prins (och köpt en hel del blå kläder om jag säger så....) ska bli spännande att se om barnmorskan hade rätt ;)
    Självklart! Jag håller med till hundra om att man kan identifiera sig och förhålla sig på ett helt annat sätt om man vet bebbens kön. Jag vet många föräldrar som valt att ta reda på det och lika många som avstått. I slutänden - alla vägar bär till Rom Skrattande
  • nicolaysen

    Åh herregud. 4 dagar kvar till bf, och jag vaknade precis av att jag hosta så mycket att jag spydde.. 
    Usch, jag vill inte vara förkyld längre.. 

  • SmultronSöt
    nicolaysen skrev 2013-10-23 06:58:53 följande:
    Åh herregud. 4 dagar kvar till bf, och jag vaknade precis av att jag hosta så mycket att jag spydde.. 
    Usch, jag vill inte vara förkyld längre.. 
    Du det låter inge vidrae att ha sådan hosta!? har det blivit bättre?
     
  • nicolaysen
    SmultronSöt skrev 2013-10-23 23:50:55 följande:
    Du det låter inge vidrae att ha sådan hosta!? har det blivit bättre?
     
    Jodå... Dricker en massa ingefärate med honung... 
    Har dock fått en himla träningsvärk i magen nu efter flera dagar av konstant hostande..
    Inget roligt nu när förlossningen teoretiskt kan starta precis när som helst!
    Men har inga känningar alls än, så jag lär ju gå över minst en vecka.

    Jobbigt nu att man blivit förstoppad också, ingen som har tips om vad man kan äta/dricka för att kunna tömma tarmen?
    Börjar göra lite ont i tarmarna när man inte kan få ut någonting. :(  
  • mammatillLucas
    nicolaysen skrev 2013-10-24 16:41:19 följande:
    Jodå... Dricker en massa ingefärate med honung...  Har dock fått en himla träningsvärk i magen nu efter flera dagar av konstant hostande.. Inget roligt nu när förlossningen teoretiskt kan starta precis när som helst! Men har inga känningar alls än, så jag lär ju gå över minst en vecka. Jobbigt nu att man blivit förstoppad också, ingen som har tips om vad man kan äta/dricka för att kunna tömma tarmen? Börjar göra lite ont i tarmarna när man inte kan få ut någonting. :(  

    Testa att dricka katrinplommonjuice, det funkar för mig!
  • nicolaysen
    mammatillLucas skrev 2013-10-28 13:34:27 följande:

    Testa att dricka katrinplommonjuice, det funkar för mig!
    Det gick faktiskt efter några koppar kaffe och en evighet på toaletten. 
    Nu väntar jag bara på att bebis vill kika ut, bf+1 idag..
    Brukar få typ kramp i höftbenen och ljumskarna, skitskum känsla.... 
  • friwen
    Kissekatten skrev 2013-10-29 19:17:08 följande:
    Inga födslar? Jag hade bf 16 okt och fick den 25/10 en pojk! :)

    Stort grattis!!
  • Huffen

    Tänk - det har redan gått en månad sedan vår dotter kom. 21 oktober (BF+14) kom hon ut med rekordfart. Helt ofattbart att man nu är tvåbarnsförälder. 3225g och 49 cm lång. Hon har kolik men vi har vanan inne  (hennes storebror hade också kolik) och försöker bara ta en dag i taget. Men tänk - det har redan gått en månad. Grattis alla ni som har fått era bebisar och lycka till ni som väntar!

  • TessTessan

    Finns en ny tråd för oktober bebisar 2013. gå ni in på föräldrar, sen barn 0-12 månader. Tråden heter oktober (2013) bebisar.

Svar på tråden bf oktober 2013???