• Pluttemor

Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!

Ruvar för 6:e gången i mitt liv, förstår inte hur jag ska fördriva tiden.. Har en liten pojke sedan innan, oxå mha IVF. Nu har vi börjat syskonförsök, i nov/dec ruvade jag på  på en blasto, men denna gången två! Är det någon mer som ruvar/ har ruvat på två, som vill dela med sig av sina roliga historier! Välkommen hit då! 

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!
  • Penny å längtan

Vill bara uppdatera er lite. Det blev ett embryo som fäste, och inte två :) VUL visade ett pickande hjärta och en knott på 13mm. Idag är jag i vecka 8+1, och vågar känna mig hoppfull igen.

Till alla er som kämpar, ruvar mm... tänker på er mycket och hoppas på att förmedla lite hopp inför er resa till ett plus. Jag hade inga bra utsikter när jag började, och det finns ännu inga garantier, men jag vågar börja hoppas.... Många kramar till er alla, utan er hade denna resa varit så mycket jobbigare.

• Caspianne

Pluttemor, det är en tung väg att behöva vandra, IVF osv, styrkekramar till dig och alla som kämpar.
    Ta hand om er och er och ge inte upp! Kram!

• Pluttemor

Tack för alla styrkekramar! Nu har vi bestämt oss för att ta en paus från allt! Vi kör igång igen till hösten... Kram på er!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Penny å längtan
    Pluttemor skrev 2013-03-19 09:02:33 följande:
    Tack för alla styrkekramar! Nu har vi bestämt oss för att ta en paus från allt! Vi kör igång igen till hösten... Kram på er!
    Bra att ni har en plan :) Önskar dig massor av lycka till och hoppas att du får en massa energi efter sommaren till att gå vidare.... Kramar!!
  • cessic

Hej!

Ser att detta är en gammal tråd men chansar ändå....;)

Jag ruvar på 2 st 3-cellsembryo.( De var 3-celliga från början) Jag är på ruvardag 6. Direkt efter ET började jag känna molande menvärk som blev värre några dagar. Nu har detta gått över...peppar...peppar..Däremot har jag vaknat upp på natten två dagar i rad med illamående. Normalt? Borde ju inte känna ngt av ev graviditet såhär tidigt väll. Värt att säga är att vi har en liten gullplutt hemma på snart 3 år. Hon kom genom IVf och var ett toppembryo med 4 celler dag två vid ET. Har därför inte jättestora förhoppningar denna gång....;( 

• Sjöblomman

Får jag hoppa in? Ruvar två sedan måndag 4/4, de var då 3 dagar.

Det här är mitt 4e IVF försök, har även gjort 4 FET. I höstas var jag gravid efter ET med 2 st 2-dagars men det slutade tyvärr med MF.

• MariaC

Vi har idag fått två embryo återförda. Ett tre-celligt och ett två-celligt. Två-dagars. Läkaren sa att de såg fina ut. Det är vår första IVF och jag hoppas tiden ska gå fort nu =)

• TyckOmMig

Ruvar sen igår på två fina embryos.
    Idag öm mage och väldigt varm förhöjd kroppstemperatur-nytt för mig detta syskonförsök!

• TyckOmMig

JAAAA det fungerade även detta syskonförsök!Nästa milstolpe blir VUL den 17/5 för att se om bägge embryona fäst.

• Mama5

Har just fått tillbakas två små, odlat i två dagar ena 4 celler och andra 6 celler. Vårt första ET tidigare försök har vi inte lyckas få tillbaks något.

• TyckOmMig

Mitt VUL är tidigarelagt till den 13/5 hoppas tiden dit går lika fort som faktiskt denna ruvning gjorde denna gång!

• Arthur2010

Vårt sjätte försök. Ruvardag 7. Två tre dagars embryo återfördes. Om jag fattat rätt så ska de varit 8or?! Letar symtomet och blir lätt galen emellanåt. Vill så gärna att det ska gå vägen nu.

Svar på tråden Någon mer som ruvar på två embryon? Gör det sedan igår. Häng på!