Hallonbladste?!
Någon här som har provat eller tänker prova hallonbladste?Ni som har provat hur var det för er?
Är i vecka 35 (34+4) tänkte börja nästa vecka någon gång!

Jag blödde också väldigt lite efter förlossningen, drack hallonbladste. Den 1:a mensen hade jag för 3 veckor sedan och har aldrig varit med om nåt liknande! Trodde jag skulle förblöda...
Jag dricker hallonbladste.
3 koppar per dag och det ska bli spännande att se hur det blir efter förlossningen.
Det dumma är ju att jag har inget att jämföra med. Jag menar: jag vet ju inte hur det skulle vara utan att ha druckit det.
Har nu börjat med mitt hallonbladste. Se om nr 3 blir lika "smidig" (om man nu kan kalla en förlossning för det) som nr 1. Med 2 an så drack jag inte det och blödde längre samt hade en längre och jobbigare förlossning.
Drack hallonbladste.
Förstagångs föderska.
41 timmar tog det, 30 min från första krystvärk. Blöder fortfarande 1 månad efter förlossning.
I söndags kom våran lilla 3:a, 1 vecka för tidigt.
Drack ca 1-2 koppar om dagen.
Etablerade värkar 03:00
Amniotomi 05:25
Krystvärkar 05:32
Föddes 05:37
Blöder nästan inget idag.
Igår var sonen 5 dagar gammal och mina blödningar slutade helt. ^^ Snabbaste återhämtningen någonsin! Livmodern hade dragit ihop sig jätte bra på kontrollen när han va 3 dagar gammal.
Igår var sonen 5 dagar gammal och mina blödningar slutade helt. ^^ Snabbaste återhämtningen någonsin! Livmodern hade dragit ihop sig jätte bra på kontrollen när han va 3 dagar gammal.
Va kul att höra! Å grattis till bebisen! Jag märkte stor skillnad med hallonbladste.. drack det med 2 barnet. Nu är jag grvid i vecka 38 med 3 barnet och har druckit teet i 2 veckor, 2 koppar/dag. Hoppas på att det hjälper även denna gången.