• Libra1

MA - Skrapning eller ej?

Hej!
    Vi fick i torsdags konstaterat ett MA med ultraljud i vecka 9+6. Då fick vi frågan om vi ville göra en skrapning eller vänta in det. Ett svårt beslut. Embryot verkar ha dött någon gång efter vårt ultraljud 2 veckor tidigare.

Eftersom vi inte kan bli med barn på naturlig väg och har gjort IVF så är jag rädd för att en skrapning kan förstöra mer än att låta kroppen sköta det själv. Hur tänker ni? Jag har lätt för att bli gravid med IVF och vill inte äventyra det på något sätt. Frågan är vilket sätt som är bäst då.

Jag frågade läkaren och hon sa att en skrapning inte var någon fara. Men man vet ju aldrig. Det verkar som att skrapning är det vanligaste i vårt landsting. Här får man nämligen inte göra en medicinsk abort i detta skede. Men det är jag väldigt glad för eftersom vi förlorade ett barn i vecka 22 i somras och fick göra just detta.

Tankarna snurrar och jag kan inte tänka klart. Hur har ni gjort? Hur hade ni velat göra? Vad är rätt eller fel? Ska man tänka på psyket eller kroppen?

Vi har en tid den 10 juni för att diskutera vidare. Jag hoppas att kroppen har förstått fram tills dess.

Jag vaknade av en blödning natten till den 27 maj. Efter där har jag haft ont i ryggslutet till och från. Så det känns som att det är på väg. Igår kväll gjorde det mer ont, men inget mer blod.

Berätta gärna era erfarenheter!!!
    Tack!

• Svar på tråden MA - Skrapning eller ej?
  • Zannahoj

Åh, vad spännande.. Snart sax för oss att ta kontakt med kliniken oxå... Känner mig redo och har laddat batterierna i sommar! Och oj oj oj, vad vin jag har druckit! ;)

• Zannahoj

Libra, Kommer att följa din blogg så jag vet hur det går för dig!! Hoppas det är våran tur den här gången!!

• Libra1

Zannahoj: Vad kul att du vill följa bloggen. Här har det också blivit en hel del vin. Man får passa på.

Vi får hålla tummarna för varandra. :)

• Libra1

Hej! Tänkte bara höra hur ni mår?

Ni som skrapats, har er mens blivit kortare och mindre? Min har blivit det. Blir så nervös att det ska ställa till det. Att slemhinnan blivit för tunn eller något. :-/

• enäggs81

Hej! Min mens har blivit mycket rikligare! Så riklig att jag ätit cyklo-F. så nu har jag satt in en hormonspiral för att motvärka forsandet!

• Libra1

Oj! Det var ju märkligt. Så har min varit innan. Man kanske inte borde klaga. Men blir lite orolig. Får se vad läkaren säger inför FET. :O

• enäggs81

tror inte det spelar nån roll. min gynläkare sa att mensen kan ändra sig efter en graviditet. och min ändrades tyvärr till det sämre! jag undrar såklart varför men enligt vul ser allt bra ut på mig.... va glad att den är bättre och lycka till på FET! själv har jag fullt upp med mina två pojkar! det är träningar, kompisar, läxor mm mm.... så just nu känns det ganska bra att bara ha två ;) Hoppas du Libra får uppleva denna vardagsstress med barn. Det är jobbigt men kul!

• Libra1

Vad snällt att du tänker på mig! :)

Vi ska till en ny IVF-klinik nästa vecka. Ska bli spännande och se hur de vill gå till väga. :)

Skulle gjort ett FET i november men det klarade inte upptiningen. :-/

• enäggs81

ja ibland tänker jag på dig :) lycka till på nya kliniken!

Svar på tråden MA - Skrapning eller ej?