• Ernst Hugo

    Gravid, singel och dejtar?

    Ämnet har ju varit uppe förr. Gravid och singel. Min fråga är hur ni kvinnor som är gravida och singlar resonerar. Jag dejtar och har inget emot att hon har barn eller är gravid, men ser sällan någon gravid i dejtingvärlden. Är det fortfarande tabu eller kan ni tänka er att dejta?


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Svar på tråden Gravid, singel och dejtar?
  • Ernst Hugo

    missmöllan@ Tror att du är både vacker och spännande som person, om man kan skriva som du gör Är det omvärldens dömande eller bristen på män av rätta virket som är värst?


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • missmöllan

    Det råder ju en enorm brist på män av rätta virket. Eller det kanske är fel uttryckt. Det finns säkert bra män men ont om sådana som man BÅDE är attraherad av och som är bra. Sen tillkommer ju den här lilla nackdelen att man inte träffar folk på samma sätt som när man inte är gravid och män är ju inte direkt kända för att bjuda ut kvinnor de bara träffar eller ser ute. Vi har ju ingen direkt dejtingkultur här, rätta mig om jag har fel :)
    Skulle jag träffa någon som jag var intresserad av och som bjöd ut mig skulle jag inte bry mig ett spår om vad omvärlden tyckte. Sen är det ju också svårt att lita på någon igen (iaf för mig) man har ju gjort det förr och nu sitter man här ensam, dumpad och gravid.....värdigtDemon 

  • badkrukan

    Ernst Hugo- Tänder du på gravida, är det "din" fetisch?

    Man börjar ana ett visst mönster, känns som om du sitter och "groomar" för att få tag på gravida som kan uppfylla dina önskningar.

    Du säger att det finna många som vill dejta gravida, mer än bara som ONS. . Ja så pass länge som hon är gravid i alla fall och det kan ju va x antal veckor eller månader långt. 
    Nä fy.

  • Ernst Hugo

    badkrukan@

    Du låter arg är du det?
    Nej det är inte min fetisch men jag tycker gravida kvinnor är vackra på ett alldeles speciellt sätt. Jag startade tråden för att jag var nyfiken på om stigmat fanns kvar kring ensam gravid kvinna som dejtar. Jag undrade för att jag själv dejtar och tänkte att det rimligtvis borde finnas gravida kvinnor som är singlar men de syns bara inte i dejtingvörlden vilket jag tycker är en stor förlust för alla singelmän som dejtar. Din lite porrskadade tolkning för du själv stå för kram!

  • xSpinell

    Kollar man väll gärna på Gravid

    När det kommer någon gående med uppknäppt jacka o magen sticker ut ,
    och hon visar att hon trivs med det.

    Då stannar man gärna vid ett övergångsställe , även om man släpar på 60ton med en SCANIA.
    Inga problem Kaffe, och dom vinkar så glattKyss


    badkrukan skrev 2014-01-14 15:49:14 följande:

    Du kanske tror att gravida är extra lätta på foten


    Vad menar du med (att dom är extra lätta på foten) , jag fattar inte ,men jag är ju man förstås.
  • badkrukan
    badkrukan skrev 2014-01-14 15:49:14 följande:

    Du kanske tror att gravida är extra lätta på foten


    Ha ha singelgravida avses såklart, så som tråden inleds.
    Att dem uppenbarligen har "fått till det" eftersom dem är gravida och sen är singel.

    Sen vittnar flera, inte alla, i tråden om att det är svårt att dejta med magen sas så då kanske du ser DIN chans att få till det då du tror att dem är "desperata".

    Obs! detta ska läsas med en smula humor.
  • Furstinna

    Nu har har jag aldrig hamnat i den sitsen och planerar definitivt inte att hamna där. Men om jag mot alla odds skulle hamna där inte fan skulle jag dejta någon då. Vem skulle vilja ha en då? Förutom nån desperat man eller en man med fetisch att sätta på gravida?

    Ugh.

  • badkrukan

    ja skillnaden är väl om det klickar och hon är gravid, men som i detta fall LETA efter  just gravida att dejta.. humm.

  • badkrukan
    Ernst Hugo skrev 2014-01-14 11:14:09 följande:
    badkrukan@

    Du låter arg är du det?
    Nej det är inte min fetisch men jag tycker gravida kvinnor är vackra på ett alldeles speciellt sätt. Jag startade tråden för att jag var nyfiken på om stigmat fanns kvar kring ensam gravid kvinna som dejtar. Jag undrade för att jag själv dejtar och tänkte att det rimligtvis borde finnas gravida kvinnor som är singlar men de syns bara inte i dejtingvörlden vilket jag tycker är en stor förlust för alla singelmän som dejtar. Din lite porrskadade tolkning för du själv stå för kram!
    Om stigmat fanns kvar eller om du kan hoppas, lyckas utröna att stigmat är borta så du kan få chans till fler tillgängliga gravidkroppar? Vill utröna dina utsikter till att hitta gravida ? Lite marknadsundersökning ?
  • xSpinell

    Jag undrar lite på ?Obestämd(Hmm eemm)
    Varför får jag känslan över att det bara är vi grabbar som ser en chans att få till det ,
    genom att dejta gravida kvinnor för att dom anses vara "desperata"

    Jag var själv ute på krogen i går kväll/natt (där det samlas ett antal mogna kvinnor)
    och jag kan inte påstå att jag stod som en "panelhöna/tupp" hela kvällen (nej nej nej)
    Desperata tjejer/kvinnor ,Obestämd(hmmm) det beror nog inte på om dom är gravida eller inte .
    Det vet jag beror på helt andra faktorer även om många har mage Flört(men lyckat var det)

    Har nu också lite svårt att se vad det är för fel med att dejta någon som är gravid om hon skulle vilja det
    Det ställer man väll upp på, lika bra som att dejta någon som har barn eller mindre barn
    Jag ser ingen direkt skillnad på att ställa upp som en fadersgestalt för ett barn som ska komma 
    till världen eller att  bli som en pappa för någon annans födda barn eller om det finns flera barn .

  • natha13

    Jag är gravid och singel. Tycker inte att det är tabu att dejta. Alla söker vi väl närhet? Oavsett om vi har barn i magen eller inte Sen har vi alla orsaker till varför det tyvärr inte fungerade med fadern, men det är en helt annan historia. Så jag tycker absolut inte att gravida kvinnor är lättfotade eller desperata!

  • xSpinell
    natha13 skrev 2014-02-14 22:38:45 följande:
    Jag är gravid och singel. Tycker inte att det är tabu .....................................................
    Ja , det finns lite olika anledningar till varför man får ett "ex"Cool(Hmm)

    Det kanske till och med är bättre att lämna innan barnet är fött .
    Det blir kanske lite mindre känslosamt för vissa

    Mitt ex lämnade mig o barnen för en annan Gråter(så jag har sett )
  • natha13

    Ja, i många fall är det nog anledningen till att man får "ex".. Jag råkade dock ut för en med kontrollbehov. . Och får ofta höra att jag borde försökt, men försökt med vadå? Jag är säker på att jag gjort rätt beslut. Och även om det säkert var jobbigt för dig/er i början, så är det ofta en bättre lösning.. även om man inte tycker det just för stunden. . :/

  • 1234568

    Underbart att se att det finns män som gillar även gravida kvinnor :) Att vi gravida inte syns i dejtingvärden beror säkert till en del på att det skriker om oss "hon har en man". Inte så många som skulle komma fram och ragga på krogen just av den orsaken..

    Sedan så rör ju sig inte gravida på såna platser. Finns säkert undantag, men själv så skulle jag inte våga röra mig på en krog där det finns fulla människor som lätt knuffar sig fram med armbågarna..Skulle kännas osäkert. Och sen problematiken i att vi inte alltid mår så bra..det är allt från illamående, gasbesvär till bröst som är så ömma så man inte vill någon rör vid dom, och det påverkar säkert viljan att dejta.

    Sen finns det ju en problematik med den delen att det finns en pappa till barnet. Och även om det är slut med honom förhållandemässigt, så är han ju ofta en stor del av sammanhanget i början med barnet. Och det där med att komma överens är säkert inte alltid lätt just då.

    Jag är ensam och gravid, med tvillingar. Och min kille valde vara otrogen och sen gå, komma tillbaka, vara otrogen igen..Och nu är han inte välkommen i mitt liv längre. Såklart i barnens, men inte som partner till mig. Jag skulle säkert kunna tänka mig dejta någon om möjligheten dök upp, men jag kommer nog inte aktivt söka mig en ny partner just nu. Men tummen upp för er killar som har en så bra inställning, det glädjer mig att höra :)

  • Ernst Hugo

    Visst finns det omständigheter som gör det lite krångligt att dejta enmgravid. Dock kan det bli krångligt med vilken dejt som helst pga omständigheter eller bagage


    Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • pigggen

    Jag är gravid och träffar en kille som inte är barnets pappa. Pappan försvann redan innan jag visste att jag var gravid.

    Jag och killen jag träffar nu har träffats i två månader och jag är i v 22 nu.

    Det är mycket tankar som snurrar runt i bådas huvud. Men vi vill vara med varandra och än så länge fungerar det bra. Det var inte alls planerat att jag skulle dejta någon, men sen träffade jag honom och sett annorlunda på det sedan dess. Träffar man någon man trivs med, varför inte? :)

    Men det är ju bara hur jah tänker och känner :)

  • Badreligion
    1234568 skrev 2014-04-05 07:33:28 följande:

    Underbart att se att det finns män som gillar även gravida kvinnor :) Att vi gravida inte syns i dejtingvärden beror säkert till en del på att det skriker om oss "hon har en man". Inte så många som skulle komma fram och ragga på krogen just av den orsaken..

    Sedan så rör ju sig inte gravida på såna platser. Finns säkert undantag, men själv så skulle jag inte våga röra mig på en krog där det finns fulla människor som lätt knuffar sig fram med armbågarna..Skulle kännas osäkert. Och sen problematiken i att vi inte alltid mår så bra..det är allt från illamående, gasbesvär till bröst som är så ömma så man inte vill någon rör vid dom, och det påverkar säkert viljan att dejta.

    Sen finns det ju en problematik med den delen att det finns en pappa till barnet. Och även om det är slut med honom förhållandemässigt, så är han ju ofta en stor del av sammanhanget i början med barnet. Och det där med att komma överens är säkert inte alltid lätt just då.

    Jag är ensam och gravid, med tvillingar. Och min kille valde vara otrogen och sen gå, komma tillbaka, vara otrogen igen..Och nu är han inte välkommen i mitt liv längre. Såklart i barnens, men inte som partner till mig. Jag skulle säkert kunna tänka mig dejta någon om möjligheten dök upp, men jag kommer nog inte aktivt söka mig en ny partner just nu. Men tummen upp för er killar som har en så bra inställning, det glädjer mig att höra :)


    Jag hade gärna dejtat en gravid tjej. Stämmer så stämmer det :)
  • Badreligion
    pigggen skrev 2014-07-14 21:56:48 följande:

    Jag är gravid och träffar en kille som inte är barnets pappa. Pappan försvann redan innan jag visste att jag var gravid.

    Jag och killen jag träffar nu har träffats i två månader och jag är i v 22 nu.

    Det är mycket tankar som snurrar runt i bådas huvud. Men vi vill vara med varandra och än så länge fungerar det bra. Det var inte alls planerat att jag skulle dejta någon, men sen träffade jag honom och sett annorlunda på det sedan dess. Träffar man någon man trivs med, varför inte? :)

    Men det är ju bara hur jah tänker och känner :)


    Hur går det för er med dejtandet nu?
Svar på tråden Gravid, singel och dejtar?