• Anonym (vecka 20)

kan man ångra sig

Idag tog jag en tablett mifegyn och efter att jag svalt den så kände jag ångesten och tårarna bara rann och jag har försökt att spy upp tabletten utan resultat. Jag känner mig hemsk ville ju inte ta detta steg utan det var alla runt omkring mig som pressade mig och sen har jag Graviditetsdepression. Kan jag strunta i att åka till gyn på måndag och föda ut min bebis.

• Svar på tråden kan man ångra sig
  • Anonym (bebis)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-14 23:01:04 följande:
    Jag var upp till henne idag, jag ringde och sa att jag måste få va med henne, dem sa ja absolut bara att komma. Jag åkte upp med min mamma som tog ledigt ifrån jobbet för att hon hörde att jag mådde skit och att jag behövde detta. Vi fick komma in i ett rum och så fick jag henne. Hon såg så fin ut och jag ville vara ensam med henne och bad mamma gå ut och jag grät och grät och pussade på henne och tog bilder. Sen fick mamma komma in och hålla i henne och sen gosa jag en stund till med henne och sen ringde jag på sköterskan som fick henne utav mig och jag sa att vi ska fixa en egen begravning till henne. Sen så mådde jag faktiskt lite bättre och jag har tagit en dusch och försökt äta lite mat nu ikväll. Imorgon ska vi till en begravningsbyrå och prata vad det finns för olika alternativ.
    Jag beundrar dig för din styrka och värme trots att du går genom en så svår situtation som du gör.
    Varma kramar till er{#emotions_dlg.flower}
  • Tre Töser

Jag gråter när jag läser det du är med om. Håller med föregående inlägg: Du är stark och gör det du kan göra just nu. Tillåt dig att gråta. Tag all hjälp du kan få. Ordna en begravning så som du vill ha den. Du har mycket kärlek i dig och det kommer att bära dig! Jag skickar dig så många kramar och önskar verkligen jag kunde ge dig tröst 

• Kriya

Ts jag känner starkt med Dig , men den här tråden skulle i praktiken kunna tipsa andra om hur de ska fixa en förbjudet sen abort. Hur förhåller Du Dig till det? Vill Du riskera att andra gör samma sak eller stänga tråden och öppna ny med lite annan info?

• Anonym (vecka 20)

Kriya vad menar du ?

Jag fick ett godkänt beslut utav socialstyrelsen och det får man väll inte bara för att man ångrat sig utan man ska väll ha sina grunder till det. Men jag kan tycka att socialstyrelsen borde ha sagt nej till mig och så kanske dem hade erbjudit mig hjälp på andra sätt.

Det ända jag kan säga till folk är att man måste verkligen vilja göra en abort och är man minsta osäker så ska man inte gå igenom detta helvetet utan man kanske kan hitta andra sätt som gör att man kan tänka på positiva saker istället för allt negativt.

• Anonym (vecka 20)

Mitt lilla hjärta ska få ligga i samma grav som min mormor och då behöver hon inte ligga ensam utan hon har min mormor och min moster som ligger brevid varandra. En gravplats har plats för 18 st urnor så mitt hjärta får en plats där.

• Kriya

TS, jag förstod inte att du fått saken godkänd, beklagar att jag missförstod. Hoppas jag inte gjorde Dig ledsen, för det är ju det sista jag vill. Kram

• Anonym (Hmm)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-16 14:12:36 följande:
    Kriya vad menar du ?

Jag fick ett godkänt beslut utav socialstyrelsen och det får man väll inte bara för att man ångrat sig utan man ska väll ha sina grunder till det. Men jag kan tycka att socialstyrelsen borde ha sagt nej till mig och så kanske dem hade erbjudit mig hjälp på andra sätt.
    Det ända jag kan säga till folk är att man måste verkligen vilja göra en abort och är man minsta osäker så ska man inte gå igenom detta helvetet utan man kanske kan hitta andra sätt som gör att man kan tänka på positiva saker istället för allt negativt.
    Jag kan verkligen hålla med dig! Jag har också gjort en abort men i v. 8, jag ångrar det varje dag. Jag kunde verkligen inte tänka klart när beslutet togs och jag önskar att någon att kunnat berätta för mig hur det skulle kännas efteråt. Fast jag förstår ju att det inte känns så för alla, en del är nöja över sitt beslut och lever vidare som om ingenting hade hänt... Men så var det inte för mig, jag önskar att någon hade sagt till mig att ifall jag kände mig det minsta tveksam så skulle jag ha behållit. Men ingen sa det, och nu får jag leva med hur allting blev. Jag tog en ganska lång tid på mig att sörja, men nu ungefär ett halvår senare så känns det lite enklare även om jag tänker på det (varje dag). Ge dig själv tid och ta emot den hjälp du behöver och vill ha. Jag vet att det är en liten tröst, men det blir lite enklare med tiden.. Kram 
  • Tre Töser

TS. Jag läser din tråd och jag gråter när jag läser. Jag kan inte stötta dig, men jag vill att du ska veta att jag tänker på dig väldigt ofta. Jag hoppas du får god hjälp om du ber om det och jag hoppas smärtan minskar. Sorgen kan jag inte säga något om, den kan stanna länge, tillåt dig att sörja. Åh, jag önskar jag kunde bära en del av din smärta. Jag tycker det låter väldigt fint att hon får dela grav med din mormorsmor och gammelmoster. Dessa två damer är jag säker kommer att ta god hand om ditt lilla hjärta. Många många kramar

• Anonym (Ina)
    Tre Töser skrev 2014-05-18 22:39:15 följande:
    TS. Jag läser din tråd och jag gråter när jag läser. Jag kan inte stötta dig, men jag vill att du ska veta att jag tänker på dig väldigt ofta. Jag hoppas du får god hjälp om du ber om det och jag hoppas smärtan minskar. Sorgen kan jag inte säga något om, den kan stanna länge, tillåt dig att sörja. Åh, jag önskar jag kunde bära en del av din smärta. Jag tycker det låter väldigt fint att hon får dela grav med din mormorsmor och gammelmoster. Dessa två damer är jag säker kommer att ta god hand om ditt lilla hjärta. Många många kramar

Du skrev precis det jag ville säga till Ts, men hittade inte orden! Många kramar Ts
  • Anonym (vecka 20)

Tack vad ni är snälla, men jag förtjänar inte det =(

• Anonym (bebis)
    Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-20 07:28:29 följande:
    Tack vad ni är snälla, men jag förtjänar inte det =(
    Du har gjort allt du kan{#emotions_dlg.flower}
  • Tre Töser

TS. Jag håller med "(Bebis)". Du har gjort det du kan! Du tog ett beslut som då var det rätta för dig, eller hur? Med den information du hade runt om dig och de förutsättningar du hade då, tog du ett beslut. Du har gjort ditt bästa. Nu känns inte beslutet som det rätta längre, det känns fel och jag förstår att det måste vara smärtsamt, hur smärtsamt det är, vet jag dock inte. Jag gråter med dig. Jag vill att du ska veta att du visst har rätt till stöd, tröst och kramar!

• LitenLarv

Har följt den här tråden och kan inte tänka mig hur smärtsamt och sorgefyllt det måste vara för dig ts. Jag tänker på dig och undrar hur du har det och hoppas att du får det stöd du behöver. Var snäll mot dig själv. Stor styrkekram!

Tror på anknytningsteori och attachment parenting
Svar på tråden kan man ångra sig