Anonym (vecka 20) skrev 2014-05-16 14:12:36 följande:
Kriya vad menar du ?
Jag fick ett godkänt beslut utav socialstyrelsen och det får man väll inte bara för att man ångrat sig utan man ska väll ha sina grunder till det. Men jag kan tycka att socialstyrelsen borde ha sagt nej till mig och så kanske dem hade erbjudit mig hjälp på andra sätt.
Det ända jag kan säga till folk är att man måste verkligen vilja göra en abort och är man minsta osäker så ska man inte gå igenom detta helvetet utan man kanske kan hitta andra sätt som gör att man kan tänka på positiva saker istället för allt negativt.
Jag kan verkligen hålla med dig! Jag har också gjort en abort men i v. 8, jag ångrar det varje dag. Jag kunde verkligen inte tänka klart när beslutet togs och jag önskar att någon att kunnat berätta för mig hur det skulle kännas efteråt. Fast jag förstår ju att det inte känns så för alla, en del är nöja över sitt beslut och lever vidare som om ingenting hade hänt... Men så var det inte för mig, jag önskar att någon hade sagt till mig att ifall jag kände mig det minsta tveksam så skulle jag ha behållit. Men ingen sa det, och nu får jag leva med hur allting blev. Jag tog en ganska lång tid på mig att sörja, men nu ungefär ett halvår senare så känns det lite enklare även om jag tänker på det (varje dag). Ge dig själv tid och ta emot den hjälp du behöver och vill ha. Jag vet att det är en liten tröst, men det blir lite enklare med tiden.. Kram