Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-26 01:39:37 följande:
Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.
Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.
Man kan ju inte hjälpa vem man blir attraherad av. Och lika mycket som att somliga har BDD (Body Dysmorphic Disorder) och ser sig själva som väldigt fula fast det inte alls är så fallet kan ju de som inte är traditionellt snygga se sig själv som mer attraktiva än de är. Även fast de får nobben gång på gång. De förstår inte varför.
Personligen tror jag att attraktionskraften kommer i största del i form av ens personlighet. Har man en härlig personlighet med mycket humor och självförtroende samt är intelligent så blir man automatiskt attraktiv också.