• Anonym (Klorofyll)

Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

• Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.
  • Efraim Barkbit

Klumpen@

Jag blev bara nyfiken. Tack för din återkoppling.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Sensitiveguy
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-11-26 08:12:25 följande:

Oattraktiv - och det är ju olika från person till person. Det jag tycker är attraktivt kan någon annan tycka är oattraktivt. Sen finns det ju fotomodellutseende och det tycker de flesta är attraktivt (det är därför de är fotomodeller liksom).

Riktigt ful är väl detsamma som "ett utseende bara en mor kan älska" och det är nog ganska ovanligt hos både män och kvinnor och troligtvis uppbackat av en otrevlig personlighet.

Jag har ett utseende som de flesta män inte attraheras av över huvud taget, men som vissa män attraheras väldigt mycket av. Tyvärr har det inte varit lätt att hitta dessa, men när det väl händer så...

Precis, objektivt betyder ordet ful väldigt litet.
  • mpermper
    Anonym (Kille) skrev 2014-11-24 12:06:35 följande:
    Det är väl inte meningen att kvinnor i den åldern ska ha partners? Dom är ju totalt meningslösa över 50 år.
    Vilken löjlig kommentar. Enbart ute efter att provocera. Hoppas jag. På vilket sätt är män över 50 år mer värdefulla tänker du?
  • Anonym (Klumpen)
    mpermper skrev 2014-11-26 17:32:07 följande:
    Vilken löjlig kommentar. Enbart ute efter att provocera. Hoppas jag. På vilket sätt är män över 50 år mer värdefulla tänker du?
  • Anonym (Anonym (K))

Det är lättare att hitta en asiatisk tjej i de asiatiska länderna och i Sverige om man är Svensk. Vet fler som har sagt att det är betydligt svårare med Svenska tjejer här men så fort de kommer till Asien så blir de plötsligt populära och får status medan här i Sverige är de i stort sett osynliga om man jämför med Asien.

• Anonym (Man)

Vad är en ful man? Jag är man, så jag blir nyfiken. En snygg man, men dåligt inre, anser jag som ful. En alldaglig man, men ett gott inte, anser jag som snygg, fin, sexig. Skönheten kommer inifrån 

• Anonym (Man)

Det blir lite konstigt med sådan rubrik, ful man. Det sitter väl i betraktarens ögon? Smaken är olika. Om jag som man vill ha vita eller bruna bönor, med eller utan fläsk. Och hur hårt stekt fläsket ska vara. Om bara jag tycker att min kvinna är vacker, räcker väl det?

• Anonym (X)

Ser många bestörta män här 😂 

Vad är ful 
    Hur vet jag om jag är ful, osv

Har man ingen lycka på dejt fronten så ska man nog klassa sig som ful, och besvara på de fula tjejer som hör av sig 

• Anonym (Välj och vraka)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-04 14:45:52 följande:

Vad är en ful man? Jag är man, så jag blir nyfiken. En snygg man, men dåligt inre, anser jag som ful. En alldaglig man, men ett gott inte, anser jag som snygg, fin, sexig. Skönheten kommer inifrån 

De pratar om utseendet, vilket du också vet Du skriver ju själv alldaglig, så du vet ju vad som avses. Om du tycker att sådana män är sexiga är det väl bara att välja och vraka.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (X) skrev 2024-01-04 14:59:43 följande:

Ser många bestörta män här 😂 

Vad är ful 
    Hur vet jag om jag är ful, osv

Har man ingen lycka på dejt fronten så ska man nog klassa sig som ful, och besvara på de fula tjejer som hör av sig 

Nej.
  • Anonym (Dee)
    Anonym (Klorofyll) skrev 2014-05-26 01:39:37 följande:
    Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.

Har märkt en stark tendens bland manliga vänner som är mindre snygga. De hänger på dejtingsajter, raggar endast på snyggingar, avfärdar tjejer som är på samma nivå som de själva - och sen blir de bittra för att ingen svarar. De verkar inte fatta att de borde sänka sina krav.

Någon mer än jag som märkt detta, och brukar ni isf tala om det för era kompisar att detta är problemet? Jag har ofta känt mig lockad att säga till killarna ifråga, men har hittills bitit mig i tungan då jag inte vill säga nåt taskigt.

Man kan ju inte hjälpa vem man blir attraherad av. Och lika mycket som att somliga har BDD (Body Dysmorphic Disorder) och ser sig själva som väldigt fula fast det inte alls är så fallet kan ju de som inte är traditionellt snygga se sig själv som mer attraktiva än de är. Även fast de får nobben gång på gång. De förstår inte varför.

Personligen tror jag att attraktionskraften kommer i största del i form av ens personlighet. Har man en härlig personlighet med mycket humor och självförtroende samt är intelligent så blir man automatiskt attraktiv också. 
  • Anonym (Quinny)

Skönheten sitter i betraktarens öga. Du glömmer helt personligheten. Att ens tala om olika ligor är både sjukt och fjantigt. Vems ideal är det som bestämmer?? 

Du ska definitivt bita dig i tungan. Rejält hårt. Varför inte stötta killarna istället. Fråga varför de väljer som de gör istället. Peppa istället. Hur tror du reaktionen blir om du säger åt honom att hon är helt utanför din liga och ointresserad? Fråga KD vad han tyckte om att hans syster sa så. Blev ett lidande han ältar än. Stackaren! 

Det låter som förr i tiden där man gifte upp eller ner sug i samhällsklasser. Helt jäkla groteskt. Fin flicka fick inte gifta sig med en arbetare. 

• Anonym (Klorofyll)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-04 14:45:52 följande:

Sluta spela dum nu. Naturligtvis vet du (och alla andra som påstår sig inte veta) vad en snygg man resp en ful man är. Ni vet att det finns en slags generell måttstock vad majoriteten av motsatt kön anser vara snyggt/fult. Ändå låtsas ni som att allting är individuellt. 

Men nej, nog finns det alltid de som - om man endast går på utseende - är vackrare än andra. Det vet du med om du slutar analysera sönder allt. 

• Anonym (Respekt)

Jag dömer inte allmänt folk efter utseende, men när det kommer till partner är utseendet jätteviktigt, eftersom det utgör en stor del av personkemin. Jag har två manliga arbetskamrater som är rätt aktiva på Tinder och någon annan app/ sajt, och de är inte direkt några skönheter om man ska gå efter vad folk rent allmänt anser vara snygga resp. fula utseendemässiga markörer. De har vid något tillfälle uttryckt att kvinnor som ser bra ut är så "högfärdiga" och nästan aldrig svarar när de försöker kontakta dem. Men jag skulle aldrig säga något till dem om att deras utseenden kan ses som mindre attraktiva, men hoppas de förstår det själva när/ om de aldrig lyckas få napp.

Svar på tråden Fula män som enbart raggar på snyggingar och sen blir bittra.