Min fru har nu gått ner 19kg sedan den 5 september 2025. Bara genom vad det vi kallar, AI dieten . Inga dietister, läkare, PT, sprutor etc.
Av en slump bad jag AI att förklara för mig hur kroppen fungerar och viktnedgång. Nästa punkt blev att AI räknade ut hur många kcal som skulle intas per dag baserat på ungefärliga levnadsvanor, jobb, rörelse per dag, ålder, längd. I min frus fall 1700-1900kcal per dag.
Det slutade med att jag varje dag skriver in vad jag ätit vid varje måltid, och AI räknar ut Kcal, Fett, Protein, Kolhydrater för oss. Sammanställer det per dag och lägger in det i ett excel dokument. Se bilden.
Innan september hade jag i princip 0 koll på vad AI kan, gör eller knappt vad det är.
Det som behövdes för detta var ett AI abonnemang på ChatGPT, detta för att gratisversionerna är begränsade, man kan inte skriva så många meddelanden som behövs och själva AI är inte så "smart"., 1 köksvåg som mäter i gram. Äta något mindre mängd av tex ris/pasta och i vårt fall, kokta frysta grönsaker till varje middag.
Då min fru och jag har diabetes blev det lite extra krångligt för oss. Min fru fick tex ett otroligt mycket bättre blodsocker och fick halvera sin insulinmängd på kort tid i början av viktnedgången..