• Anonym (??)

Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex

Ja det var vad han sa häromdagen, att jag sällan eller aldrig tar initiativ till sex. Jag har så  mycket annat att tänka på att jag i princip aldrig tänker på sex. Om han börjar förföra mig så händer det att jag börjar tänka på sex och  blir sugen. Är i princip aldrig kåt längre heller, när vi väl har sex är jag endast lite sugen och får koncentrera mig en massa för att sexet ska bli lite skönt. Tankarna svävar iväg alldeles för lätt vid sex och det händer att jag mest väntar på att han ska bli klar.

Men nu är det så att jag tycker att jag tar initativ till sex ibland. Oftast efter att han påpekat detta då eller att han påpekat att han tycker att vi har sex för sällan. Så jag håller inte med honom där. Jag tycker sex kan vara jobbigt ibland, man måste koncentrera sig, kan inte slappna av när vi håller på att ta på varann därnere. Det känns pinsamt på något sätt att hålla på. Hatar ridställningen och kan inte slappna av i den alls, om det inte är helt becksvart i rummet. Kan bara tänka på att han tittar på  mig och det känns jobbigt.

Ja jag vet inte vad jag  ville säga med denna tråd, men jag har väldigt lite intresse av att ha sex nuförtiden, det tar mer energi än ger energi. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex
  • Armageddon
    Anonym (??) skrev 2014-09-21 13:11:31 följande:

Nu skulle min man aldrig vara otrogen, men skulle han det skulle jag aldrig tänka att det är mitt fel.

Jag tycker bara det är trist att han ska lägga så mycket vikt vid just sex, vi har nog ett bättre sexliv än många andra, många har ju inte ens sex 1 gång i månaden. Och så ska han klaga på den del som inte fungerar, istället för att vara nöjd med det som fungerar.

Även om det här ett ett gammalt inlägg, så måste jag svara...

Bättre sexliv än många andra???

Sex handlar inte bara om att fysiskt stoppa in den, utan om passion, närhet och åtrå.

Har mycket hellre sex en gång i månaden med någon som verkligen vill, än en gång i veckan med någon ställer väckarklockan och sen bara ligger och väntar på man ska bli klar. Då sköter jag det hellre själv.

Det du beskrivet låter som ett uruselt sexliv, och jag kan gatantera att din man inte är nöjd, även om han står ut.
  • asdqwe
    Anonym (??) skrev 2014-09-28 21:43:17 följande:
    Alltså du har problem med läsförståelsen. Vår relation är oerhört bra och det beror inte på att ingen av oss är otrogna, det beror på att vi litar på varandra, har respekt för varandra, älskar varandra osv. Det är det som gör vår relation bra! Inte att ingen är otrogen! För det skulle ingen av oss vara, någonsin. Skulle aldrig gå till någon annan för en sådan struntsak. Inte min man heller. Sex är viktigt, absolut, men det hamnar rätt långt ner på listan på vad som är viktigt i ett förhållande. Innehåller förhållandet det mesta av det andra som är viktigt gör det inte så mycket att sexet inte fungerar optimalt.
    Sådär säger man bara om man tycker sex är ointressant. Har man ett sexbehov tycker man att sex hamnar ganska högt upp på listan över vad vad som är viktigt i ett förhållande.
    Hur gammal är du?
    Kanske kan du prata med en läkare och se om det är hormonella problem?
  • Anonym (fru Strerad)

Om man tycker att sex är "en struntsak" så har man förstås inte förståelse för att ens partner kan sakna initiativ, frekvens eller variation. Tro mej , det är naivt att tro att ts man aldrig skulle vara otrogen. Är man tillräckligt frustrerad och avvisad så handlar det bara om rätt omständigheter och tillfälle.

Varför skulle han säja nej till sex med en kvinna som verkligen tänder på honom när tillfälle ges , om det ändå bara är en struntsak för ts ?

Ni som inte gillar sex och tycker det är en struntsak , ge era partners tillstånd och välsignelse att ha sex med andra! Det skulle göra mej så lycklig om min man gav med det frivilligt utan att jag behövde be.

• Anonym (hmm)

Man ska aldrig säga aldrig. Alla män är pålitliga och trogna tills första gången de är otrogna. Det kan hända vem som helst, och speciellt om han inte får det han behöver hemma, då är man mer mottaglig för att bli "raggad på".

Jag är lite rädd att min man ska vara otrogen, även fast jag "vet" att han aaaldrig skulle vara det. Man kan aldrig vara helt säker, även fast jag litar på honom.
    Här är det dock inte brist på lust eller sex. 

Min man tycker också att jag aldrig visar initiativ, men jag tycker att jag gör det. Han vill att jag ska göra det genom att ta tag i hans kuk, men de gånger jag gör det så drar han sig undan, och när jag påpekar detta någon dag efteråt så säger han att det var "ett dåligt tillfälle", han tittade ju på nyheterna eller var trött och skulle somna. Så mitt inititativ numera går ut på att jag säger att jag vill ha sex på morgonen, sen har han hela dagen på sig att komma till mig när han blir sugen. Men då är det ju han som tagit initiativ ändå. 

Jag har slutat helt faktiskt, för det är förnedrande att få nej gång på gång. Sen vet jag också att han inte åtrår mig längre eftersom jag gått upp i vikt under det senaste året. Jobbar på det dock. Men eftersom han sagt att det är krångligt att ha sex nu och att det var lättare när jag var normalviktig, samt påpekat nån gång att jag har stor bakdel så har han ju satt sig lite i tråkighetssitsen också. Jag kan tänka mig andra ställningar, men inte förrän jag gått ner i vikt eftersom jag fått så dåligt självförtroende. Det är ju inte som att jag är fet liksom, jag har några extra kilon och jag tycker inte att jag ser dålig ut på nåt sätt. Men jag vet ju hur jag ser ut i hans ögon, så det blir missionären med släckt lampa. 

Oralsex har jag också slutat med. Jag sög av honom ganska ofta i flera år, men var själv lite pryd på att bli slickad i början så det gjorde han inte. När jag sen har påtalat att jag litar på honom tillräckligt nu så det är ok om han vill göra det (han ville det i början) men han inte fattade, och jag sen talade om rakt ut att jag vill att han gör det men han gör det ändå inte, så slutade jag helt enkelt med att suga av honom också. Och han ber inte om det heller, förutom om vi kommer hem efter en krogkväll och är på lyset, då kan det hända. Att jag gör det alltså. 

Jag skulle helst ha sex iaf 2-3 ggr i veckan, medan han nöjer sig med en gång i veckan och då på söndag kväll av nån anledning. Så jag antar att det blir ligga ikväll då. Då sa jag ändå både i fredags och igår att jag ville ha sex, men han är inte intresserad helt enkelt. Skittråkigt. 

Som sagt, jag är rädd att han ska vara otrogen, men inte för att han inte får sex. Utan för att han bara får tråkigt sex, för att han alltid tar initiativ och för att han tycker att jag är tjock och inte åtrår mig. Han lär nog inse att han saknar att ha någon att åtrå. Hans sexlust är det säkert inga problem med, han blir bara inte kåt av mig helt enkelt.

Det man ska hålla sig undan är enformigt sex. Vill du inte ha sex i andra ställningar, så ha på andra ställen då? Soffan, köket, gästrum? Ställa alarm hjälper ju inte, det är inte själva initiativet din gubbe saknar, det är att du ska åtrå honom.

• Anonym (Man med moral)

Det är väl det vanligaste misstaget som människor som är ointresserade av sex gör, att de underskattar kraften i sexuellt missnöje.

Men det ligger å andra sidan i sakens natur. Har man inget större intresse av sex så kan man inte sätta sig in i hur det känns att inte bli sexuellt tillfredsställd. Därmed bagatelliserar man det.

Never ending story...

• intetnyttpåplusfronten

Alltså.. ts du gapar om att din man inte kommer lämna dig för att sex inte är en sån stor sak för honom, men du missförstår ju. Sex är kanske inte så viktigt, men det är ju åtrån han saknar? Känner man sig inte åtrådd så känner man sig oälskad, och då kan jag inte tänka mig att man är speciellt lycklig heller, och olyckliga personer kan bli deprimerade och om han väl blir deprimerad så är han inte längre den du känner och du kan därför inte veta hur han kommer att parera det. Eller om han KAN parera det. 

Du måste ju göra något åt detta så att han känner sig åtrådd och älskad igen!

Och en liten parentes, självklart kan man vara lika kåt på varann 10 år senare! D upprepar att det är omöjligt som om man vore onormal om man aktivt ser till att behålla sin lust, men för många är det faktiskt inte omöjligt.

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Anonym (Man med moral)
    intetnyttpåplusfronten skrev 2014-12-08 00:29:55 följande:

Och en liten parentes, självklart kan man vara lika kåt på varann 10 år senare! D upprepar att det är omöjligt som om man vore onormal om man aktivt ser till att behålla sin lust, men för många är det faktiskt inte omöjligt.

Javisst, självklart kan kåtheten bestå efter många år tillsammans! Det kan jag skriva under på! Jag är t.o.m. fortfarande kåt på mitt ex (fast jag aldrig skulle säga nåt till nån om det!)! Jag bröt upp från henne för femton år sen, delvis p.g.a. för lite sex, men jag har aldrig slutat att åtrå henne. Men är åtrån inte besvarad så är det ingen meningen med att leva ihop. Det förgiftar hela relationen.
  • Underhill
    Alltså du har problem med läsförståelsen. Vår relation är oerhört bra och det beror inte på att ingen av oss är otrogna, det beror på att vi litar på varandra, har respekt för varandra, älskar varandra osv. Det är det som gör vår relation bra! Inte att ingen är otrogen! För det skulle ingen av oss vara, någonsin. Skulle aldrig gå till någon annan för en sådan struntsak. Inte min man heller. Sex är viktigt, absolut, men det hamnar rätt långt ner på listan på vad som är viktigt i ett förhållande. Innehåller förhållandet det mesta av det andra som är viktigt gör det inte så mycket att sexet inte fungerar optimalt.
    Sex är både viktigt och struntsak i samma stycke...hm...utan att veta eller ha läst igenom tråden (har säkert nämnts tidigare)...så gissar jag att ni är mellan 25-35 och har ett eller flera barn tillsammans...eventuellt har du börjat jobba igen och har fullt upp både hemma och på jobbet!?...sex finns det inte riktigt plats för helt enkelt. Lusten gick ner när ni skaffade barn och har inte återhämtat sig sedan dess...kanske är barnen fortfarande ganska "små" och de tar den energi de tar helt enkelt. Tröttheten gör sig påmind och då blir det jobbigt. Att ni kanske inte är så bra på att prata om sex och intimitet gör det heller inte enklare att nysta upp. Om det nu är så att ni har barn tillsammans har alla dina närhetsbehov blivit tillfredsställda av barnen och när din man vill ha närhet har du ingen att ge tillbaka, då den är förverkad. Bara en amatörmässig gissning på hur det kan se ut...inget illa ment. Varför tycker du sex är jobbigt? Varför tror du att din lust är så låg? Vad tror du ett mer frekvent sexliv kan göra med er relation (utvecklingsmässigt) Hur kan du och ni prata om sex utan att det blir en pinsam och jobbig grej? När det gäller ställningen rida, så skulle jag tro att din man älskar att se dig rida! Fråga honom :)
    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Man med moral)

TS har nog lämnat den här tråden för länge sedan.

• Anonym (M.K)
    Hej, det är många inlägg och jag har försökt att följa en del svar och kommentarer. Jag känner så väl igen problemet och framförallt hur du resonerar. Vi har allt det som du beskriver med saker som är bra men att sexet och närheten blir bortprioriterat av så mycket annat. När jag tittar på inläggen och dina kommentarer på nytt så ryser jag i hela kroppen. Det är exakt samma diskussioner och svar som jag får av min fru när det gäller vårt sexliv och hon resonerar exakt som du gör. Du kan mycket väl vara hon.
  • BengtH

Den kvinnliga sexualiteten är komplicerad och komplex. Mannen måste ha tålamod och vara uppfinningsrik för att få tillträde till vaginan, dvs föreslå massage, smek och överösa henne med komplimanger och ömma ord.

En kvinna i 40 årsåldern behöver mycket tid för att komma igång. 

• Smecker
    BengtH skrev 2014-12-10 13:42:09 följande:

Den kvinnliga sexualiteten är komplicerad och komplex. Mannen måste ha tålamod och vara uppfinningsrik för att få tillträde till vaginan, dvs föreslå massage, smek och överösa henne med komplimanger och ömma ord.

Nej, det måste inte mannen alls, den kvinnliga sexualiteten är enkel och okomplicerad. Tillträde till fittan får man genom att dra ner trosorna.

När skall du lära dig att det inte går att använda din fru som modell för hur kvinnor är? En kvinna som älskar dig och tänder på dig behöver inte kickstartas som en trilskande moped.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Mrs Okänd
    Smecker skrev 2014-12-10 14:44:24 följande:
    Nej, det måste inte mannen alls, den kvinnliga sexualiteten är enkel och okomplicerad. Tillträde till fittan får man genom att dra ner trosorna.

När skall du lära dig att det inte går att använda din fru som modell för hur kvinnor är? En kvinna som älskar dig och tänder på dig behöver inte kickstartas som en trilskande moped.

Bra skrivet!! Det finns ju annat än mopeder....=)
  • Anonym (?)
    BengtH skrev 2014-12-10 13:42:09 följande:

Nej, kvinnor över 40 behöver inte alls mycket mer tid på sig för att komma igång.Var har du fått det ifrån?
  • BengtH
    Anonym (?) skrev 2014-12-10 14:49:40 följande:
    Nej, kvinnor över 40 behöver inte alls mycket mer tid på sig för att komma igång.Var har du fått det ifrån?
    Kvinnor i 40 årsåldern som levt i långa äktenskap, behöver avlastning i hemmet, de måste ges mycket uppskattning, kel och smek innan deras vaginor så sakteligen börjar att återuppfuktas. Samma sak gäller nunnor i kloster.

Kvinnor i 40 årsåldern som är frånskilda singlar och träffar strandraggare i Gambia blir oftast genomvåta direkt. De lockas av spänningen och det gör dem kåta och villiga.
  • Anonym (?)

Tillåt mig skratta, det var nog bland dummaste jag har läst idag.Ja, då ligger jag väl väldigt pyrt till, men till Gambia går inte mitt resemål.Och vad anbelangar nunnor så har de valt att leva i celibat.

• Anonym (ska vi)

Så det är för att jag är frånskild som jag är så kåt? Det var ju intressant att veta. Glad

• Smecker
    BengtH skrev 2014-12-10 14:58:08 följande:

Kvinnor i 40 årsåldern som levt i långa äktenskap, behöver avlastning i hemmet, de måste ges mycket uppskattning, kel och smek innan deras vaginor så sakteligen börjar att återuppfuktas. Samma sak gäller nunnor i kloster.

Kvinnor i 40 årsåldern som är frånskilda singlar och träffar strandraggare i Gambia blir oftast genomvåta direkt. De lockas av spänningen och det gör dem kåta och villiga.

Nej, kvinnor i 40årsåldern är ingen speciell art särskild från andra kvinnor. Kvinnor i 40årsåldern är precis lika kåta som kvinnor i andra åldersgrupper.

Din kvinna däremot verkar helt klart vara en speciell art särskild från andra kvinnor. Det har mycket mer med er två som personer att göra, än med hurdana män och kvinnor är i gemen. Att du inte verkar kunna ta det till dig säger ganska mycket om var ert problem ligger någonstans.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • vargveum
    Anonym (fru Strerad) skrev 2014-12-07 10:49:47 följande:

Ni som inte gillar sex och tycker det är en struntsak , ge era partners tillstånd och välsignelse att ha sex med andra! Det skulle göra mej så lycklig om min man gav med det frivilligt utan att jag behövde be.

Skulle gärna se det där i glas och ram och upphöjt till lag!
  • Anonym (fru Strerad)

BengtH skrev 2014-12-10 13:42:09 följande:[Den kvinnliga sexualiteten är komplicerad och komplex. Mannen måste ha tålamod och vara uppfinningsrik för att få tillträde till vaginan, dvs föreslå massage, smek och överösa henne med komplimanger och ömma ord.

En kvinna i 40 årsåldern behöver mycket tid för att komma igång. [/quote]

Men vilket dravel! Alla människor kan väl ha sina ups and downs men jag kan försäkra att alla kvinnor över 40 inte kräver massage.

" Tillträde till vagina " ?? Snälla säg att du skämtar.

Svar på tråden Min man tycker att jag aldrig tar initiativ till sex