• Anonym (Sorgligt)

Magdalena Graafs son

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article19572934.ab

Läste precis denna artikel att Magdalena Graafs son har gått bort i en olycka. Så otroligt hemskt. Inte någon människa ska behöva gå igenom det hon gör. Att begrava sitt eget barn.

Alla tankar till henne och hennes familj.
  • Svar på tråden Magdalena Graafs son
  • eslah
    JellyBean skrev 2014-09-28 18:56:37 följande:

At inte blogga alls om det om man VERKLIGEN inte ber om att någon ska nysta i deyt här. Det hade definitivt varit bättre. Då hade hon ju sluppit allt sånthär eller hur?

Hon läser nog inte ens detta men om hon känner sig sparkad på är det ju hennes val.

Varför skulle hon provocera mig på något sätt? Ingen aning.

Vi kommer inte vara överens i den här frågan. Låt oss säga såhär, om det var din bästa vän som drabbats av exakt samma sak som Graaf(minus känd). Hon kanske skriver om sorgen i sin blogg, icke kändisar bloggar ju faktiskt också. Skulle du då resonera på samma sätt, kräva att hon minsann ska gå ut och bekräfta för alla vad det är som hänt? Fälla metaforer "som man bäddar får man ligga", nej det tror jag faktiskt inte att du skulle.

Låt människan vara, hon kanske ångrar sitt bloggande längre fram.....men samtidigt så hanterar alla sorg olika.
  • Anonym (Z)
    eslah skrev 2014-09-28 19:17:31 följande:

Vi kommer inte vara överens i den här frågan. Låt oss säga såhär, om det var din bästa vän som drabbats av exakt samma sak som Graaf(minus känd). Hon kanske skriver om sorgen i sin blogg, icke kändisar bloggar ju faktiskt också. Skulle du då resonera på samma sätt, kräva att hon minsann ska gå ut och bekräfta för alla vad det är som hänt? Fälla metaforer "som man bäddar får man ligga", nej det tror jag faktiskt inte att du skulle.

Låt människan vara, hon kanske ångrar sitt bloggande längre fram.....men samtidigt så hanterar alla sorg olika.

Nu har jag förlorat ett barn och jag vet att om jag nämner det så kommer följdfrågor, om inte till mig så bakom min rygg. Människor spekulerar!

Att sen blogga om delar av det och tro att spekulationer kommer utebli är naivt. Allt eller inget annars uppstår rykten och osanningar. Att dessutom be att få bli lämnad ifred men sen söka uppmärksamhet (vilket man gör när man bloggar) är ologiskt! Vill man skriva av sig behöver man inte dela med sig av texten offentligt.
  • taquine
    molly50 skrev 2014-09-28 19:06:54 följande:
    Hon fick ju trots allt vara ifred i en månad i alla fall,innan det ens kom fram i media.

Jag tycker inte det har så stor betydelse på vilket sätt hon väljer att berätta det.
    Vill hon inte svara på frågor om sin sons dödsfall så ska hon inte behöva göra det heller.

Jag tycker inte ens det är värt att spekulera i det här överhuvudtaget.
    Hennes son dog i ett förmodat självmord. Det kan väl stanna vid det.
    Jag förstår inte varför man vill ha alla detaljer,om man inte är nyfiken.
    Precis,och om nu folk skulle vara så nyfikna finns en vidrig tråd på FB 
    Alla hanterar sorg olika , det har setts även här på FL ... 
    Har själv en son på 19 och hade jag drabbats av Magdalenas öde vet jag inte vad som hänt med mig 
    Goodness me
  • eslah
    Anonym (Z) skrev 2014-09-28 19:34:59 följande:

Nu har jag förlorat ett barn och jag vet att om jag nämner det så kommer följdfrågor, om inte till mig så bakom min rygg. Människor spekulerar!

Att sen blogga om delar av det och tro att spekulationer kommer utebli är naivt. Allt eller inget annars uppstår rykten och osanningar. Att dessutom be att få bli lämnad ifred men sen söka uppmärksamhet (vilket man gör när man bloggar) är ologiskt! Vill man skriva av sig behöver man inte dela med sig av texten offentligt.

Beklagar verkligen sorgen! Måste vara det värsta en människa kan gå igenom.

Men gick in och läste hennes blogg efter att ha läst den här tråden, där skriver hon ju att skrivandet är hennes sätt att bearbeta sorgen. Tycker jag att man kan respektera det utan att ifrågasätta eller håna henne, alla hanterar saker och ting olika. Visst finns det frågetecken kring sonens död, men där har jag faktiskt ingen förståelse alls över allmänhetens nyfikenhet.
  • molly50
    taquine skrev 2014-09-28 19:35:17 följande:
    Precis,och om nu folk skulle vara så nyfikna finns en vidrig tråd på FB 
    Alla hanterar sorg olika , det har setts även här på FL ... 
    Har själv en son på 19 och hade jag drabbats av Magdalenas öde vet jag inte vad som hänt med mig 
    Ja,FB brukar väl vara känt för att ha rätt högt i tak.

Absolut! Visst är det så. Men en del tycks tro att alla hanterar det på samma sätt.
    Om jag möter en människa i sorg,så inte börjar jag fråga om hur dennes anhöriga gick bort eller börjar spekulera i detaljerna. Det tycker jag är både smaklöst och respektlöst.
    Vill den sörjande berätta så gör h*n det.

Ja,skulle jag mista något av mina barn så vet jag inte ens om jag längre skulle vilja leva.
    Mattias och Hannah.
  • JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 19:17:31 följande:

Men vaddå kräva, har jag krävt något. Om hon hade sagt det var självmord så hade iaf minst hälften av alla spekulationer blivit tystade för att det då inte skulle finnas något att prata om mer än det vanliga babblet som ingen kommer undan.
    Det är oxå vad jag hade rått min bästa vän till att göra och har gjort i liknade situation. Dock valde hon andra vägen och det är upp till henne.
    Och nej inte detaljer eller hur vad när, utran rent ut sagt bara säga " självmord".
    Punkt slut. Hade hon sagt det så hade iaf inte jag kollar en extra gång.
  • JellyBean
    eslah skrev 2014-09-28 19:44:00 följande:
    Beklagar verkligen sorgen! Måste vara det värsta en människa kan gå igenom.

Men gick in och läste hennes blogg efter att ha läst den här tråden, där skriver hon ju att skrivandet är hennes sätt att bearbeta sorgen. Tycker jag att man kan respektera det utan att ifrågasätta eller håna henne, alla hanterar saker och ting olika. Visst finns det frågetecken kring sonens död, men där har jag faktiskt ingen förståelse alls över allmänhetens nyfikenhet.
    Hennes sätt att bearbeta sorgen på, absolut men man kan ju faktisk tskriva i en dold blogg eller pennar och papper. Hon valde att skriva på sin offentliga blogg för att dom som läser det skulle se. O då blir det trådar ochg och var när saker utelämnas. Som hon medvetet skrev en cliffhanger.
    Ungefär : nu ska jag berätta A men inte B.

Som man bäddar får man ligga.
  • Anonym (Yvonne)

Jag tror att alla hanterar sorg på olika vis. Det finns inga rätt eller fel.

• molly50
    Anonym (Yvonne) skrev 2014-09-28 21:41:06 följande:

Mattias och Hannah.
  • Anonym (respekt)

men dina känslor och tankar hur du resonerar om saker och ting gäller inte för andra, ditt sätt är varken bättre eller sämre

jag förstår inte vitsen med att spekulera i någons dödsfall bara pga av sensationslystnad, det finns inga brottsmisstankar så låt de vara, i mina ögon är osympatiskt att inte visa den respekt som det bes om
  • Nenne666
    molly50 skrev 2014-09-28 13:06:00 följande:

Men om hon inte hade skrivit om det här på sin blogg,tror du att hon hade fått vara ifred då?

Du tror inte att media hade börjat telefonterrorisera henne osv då?

Är man offentlig person så brukar sådana här händelser ändå komma fram på ett eller annat sätt.

T ex genom snokande journalister eller nyfikna människor som pratar lite för mycket.

Och hur hade spekulationerna blivit då?

Vad hände,hur gick det till osv?

Jag tror faktiskt att folk hade velat ha mer detaljer då.

Genom att hon skriver om det på sin blogg så kan hon berätta om händelsen och samtidigt ge de detaljer hon själv vill.

Vill hon inte  berätta mer så ska det respekteras.

Och det spelar ingen roll vad hon har gjort tidigare i sitt liv.

Exakt !
  • Nenne666
    JellyBean skrev 2014-09-28 20:30:36 följande:

Men vaddå kräva, har jag krävt något. Om hon hade sagt det var självmord så hade iaf minst hälften av alla spekulationer blivit tystade för att det då inte skulle finnas något att prata om mer än det vanliga babblet som ingen kommer undan.

Det är oxå vad jag hade rått min bästa vän till att göra och har gjort i liknade situation. Dock valde hon andra vägen och det är upp till henne.

Och nej inte detaljer eller hur vad när, utran rent ut sagt bara säga " självmord".

Punkt slut. Hade hon sagt det så hade iaf inte jag kollar en extra gång.

Hade du haft minsta koll på hur media funkar så skrivs aldrig självmord ut i media, tidningar bloggar, radio och tv. Det blir oavkortat jävligt tyst -alltid,alltid! Om det plötsligt blir tyst om en persons död, så kan man väl fatta det själv att det är dags att knipa igen och respektera det. Tom paparazzi lägger sig å kniper igen, trots att dom

Är blodtörstiga svin. Vad är det för fel på tex dig som inte fattar en sån småsak?
  • HäckHäxan
    Anonym (Yvonne) skrev 2014-09-28 21:41:06 följande:
    Så är det. Man skall vara försiktig med att döma andra just när det gäller sorg.
    Jag bevisar härmed min existens. Jag skriver på FL, alltså finns jag.
  • Nenne666
    Anonym (sorgligt ) skrev 2014-09-28 15:24:06 följande:

Gissar på att Magdalena betalade en slant till media att inte skriva något i tidningarna då det hände. När det kom ut hade det gått en månad sedan olyckan.

Hennes sätt att "tala om" det, är på hennes blogg för dom som känner henne genom den. Allmänheten har inget vetat förrän det gick att läsa i kvällstidningarna.

Det räcker enligt god sed med att det är självmord. Finns inga pengar i världen och hämta där... Trist att du är så oupplyst. Beklagar !
  • Nenne666
    eslah skrev 2014-09-28 10:41:10 följande:

Jag mår inte dåligt, tack för omtanken.

Säg inte åt mig vad jag ska läsa och inte läsa, vill du omge dig med en massa ja-sägare som bara håller med dig i alla dina åsikter så bege dig då till Rikets sal. Jag har lika stor rätt att tycka att ert beteende är illa, precis som vissa av er ogillar Maggan Graafs.

Jehovas bevisa du precis att du inte har en aning om med tanke på hur du uttalar dig.
  • Nenne666
    JellyBean skrev 2014-09-28 19:01:22 följande:

Ja, jag tror att hon hade fått vara i fred, längre iaf. Ja men klart , absolut ska människan bara få berätta vad hon vill. Men sätter på HUR hon berättar bäddar för mer frågor. Varför inte bara sätt punkt. Ingen kan rubba en punkt. Och nej, det spelar heller ingen roll vad hon gjort i sitt liv tidigare, ALLA har historia.

Hon satte punkt . Hennes som är död och hon betackar sig övrig media. Hur kan man vara mer rak och koncist ? Hon hade önskemål om hur hon ville bli bemött. Punkt slut! Felet ligger i dom som inte kan nöja sig med det.
  • eslah
    Nenne666 skrev 2014-09-29 01:00:40 följande:

Jehovas bevisa du precis att du inte har en aning om med tanke på hur du uttalar dig.

Ack så fel du har där! Men det var inte poängen så ta och chilla lite.
  • MxMeNow

JellyBean skrev 2014-09-28 20:33:55 följande:

Hennes sätt att bearbeta sorgen på, absolut men man kan ju faktisk tskriva i en dold blogg eller pennar och papper. Hon valde att skriva på sin offentliga blogg för att dom som läser det skulle se. O då blir det trådar ochg och var när saker utelämnas. Som hon medvetet skrev en cliffhanger.

Ungefär : nu ska jag berätta A men inte B.

Som man bäddar får man ligga.

Svar på tråden Magdalena Graafs son