• Liggasked75

Frugan är tråkig i sängen

Hej Hej!

Undrar hur ni andra hade resonerat , speciellt ni tjejer!

Min fru som närmar sig 40 vill bara ha sex på hennes villkor . Tex. Hon bestämmer ställning i sängen och om hon får välja så ska hon endast ha sex 1 gång i veckan och endast rida.

Nu är det så att jag gillar fler ställningar , samt även oral och analsex men det är mer eller mindre otänkbart . Har försökt flera gånger att prata om detta men kommer ingenstans , då sex är viktigt och även kemin när man har sex , har jag funderat på att lämna henne istället för att "knulla av mig nån annanstans " .

Tidigare har vi haft sex ofta och även 69:an förekommit ofta och även analsex men nu är det kört.

Varför ?

vad ska jag göra ?

• Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen
  • Anonym (Mjölkbonden)
    Anonym (Lisan) skrev 2014-12-03 15:44:05 följande:

Vad är det med män och analsex... Sluta kolla porr och få detta att framstå som normalt. Vet ingen tjej som gillar det. Har provat själv- ingen hit. Vad är så fel med vanligt sex??

En del gillar det andra inte... låt det få vara så utan att lägga någon värdering i det. Analsex förekom redan på stenåldern och kan knappast lastas porren för. Och framförallt sluta beskyll andra människor för deras smak, vi har olika smak. Är själv inte någon fantast av analt men det finns andra som gillar det och då låter jag dem göra det utan att hacka. Vad vinner man på det?
  • Kolibri12
    Darimna skrev 2014-12-03 13:28:31 följande:

Kan tänka mig att om jag har ett förhållande skulle jag nog ställa upp på nästan allt i början men sedan bli mer restriktiv vartefter jag börjar lita på människan våga säga ifrån när jag inte riktigt har lust. Det är väl så kvinnor fungerar för det mesta?

Varför antar du att det är så de flesta andra kvinnor fungerar?
  • MangaM
    Anonym (Lisan) skrev 2014-12-03 15:44:05 följande:

Vad är det med män och analsex... Sluta kolla porr och få detta att framstå som normalt. Vet ingen tjej som gillar det. Har provat själv- ingen hit. Vad är så fel med vanligt sex??

Ännu ett antagande plockat i luften, enbart baserat på eget tycke. Jag vet mängder med kvinnor som njuter galet mycket av analsex och många män som inte gillar det så mycket. Sen undrar jag om du verkligen tror att man tycker vanligt sex är fel om man även gillar analsex???
  • sextiotalist
    C38 skrev 2014-12-03 21:22:37 följande:
    Jag tror du lägger mycket av dina och dina väninnors erfarenheter och sätter likhetstecken till verkligheten. Jag tror det är helt individuellt och inte det klassiska att kvinnan får mindre sexlust. VI uppfattar det så eftersom det är fortfarande tabu att säga att gubben är tråkig i sänghalmen.

Jag skulle säga att det är lika många kvinnor som män som har hög sexlust. Det är lika många män som kvinnor som har sjunkande sexlust eller tråkig i sängen.

Det finns män som hatar att byta ställningar lika vanligt som det finns kvinnor att vilja byta ställningar för att hon ska komma osv.

Du skriver att man får accepterar att sexlivet blir förändrat och går inte jämföra med de första åren. Det känns att du automatiskt menar att det leder till att det blir sämre? För de flesta blir det väl till det bättre ju mer man lär känna varandra. De är som du försöker beskriva något som börjar likna husfridsknull och då är det annat i relationen än sex som orsaken ligger.  

Det är bara min reflektion..  
    Nej, det är ju faktiskt något som tas upp när man  pratar om förälskelsen och kärlek, många gånger, där man studerar vad som händer med kroppen vid en förälskelse (en fas som kan pågå upp till 18 månader)

En läkare kallade tom UVI för en bieffekt av förälskelse, just för att sexfrekvensen är så hög att en del kvinnor får UVI
  • Anonym (kvinnans...list!?)
    sextiotalist skrev 2014-12-01 17:15:30 följande:
    nu är det nog svårt för yngre att förstå det. 
    Vi är ju alla olika och för allas "bästa", oavsett sex eller inte, så finns det säkerligen en likasinnad för var och en av oss. Asexualitet finns, men ÄR definitivt ovanligare än vanligt (googla på det). Baserat på ditt nick och på dina inlägg så anar jag att du levt fler jordsnurr än många av oss andra här även om det säkerligen finns fler äldre än du här på FL...och är man, om mina aningar nu stämmer, äldre har man hunnit med en hel del mer än de som är yngre...värderingarna är andra och eller annorlunda, inställning och mkt annat har hunnit forma sig och i vissa fall även sätta sig. Utan att dissa dig helt så måste jag säga att ditt "proklamerande" om och angående asexualitet är tröttsamt att läsa om. Tar liksom mer plats än det förtjänar. Finns många andra dimensioner i detta med lust och intimitet än den asexuella. Jo, jag vet att du vet det, men då jag anser att varje relation är unik med unika bakgrunder och erfarenheter och händelser på vägen, så blir spåret asexuell väldigt smalt. Visst, man kan säga att vill du leva med mig så får du acceptera och respektera mig och vad jag vill och inte vill, men tycker du inte det är lite väl egoistiskt tänkt!? I min värld borde man leva ensam i det fallet. Är man två eller fler är kompromisser oundvikliga, så även i sängen. Inte sagt att någon skall göra någon han eller hon inte vill för den sakens skull. Har man erfarenhet så vet man har man inte erfarenhet så vet man inte. Viktigt med kommunikation. Ökar förståelse och ger många svar på varför frågor, vilket jag anser är väldigt viktigt...i stället för att vara tyst eller bara vägra av rena principskäl.

Sorry TS om det blev OT här...

...för att få det lite livligare i sängen så skulle jag börja med att kommunicera. Ta udden av det "pinsamma" med att prata om sex och intimitet...om det nu är så att det känns svårt att prata om det!?...ingen helt lätt sak, men en nödvändighet om du vill se förändring...sen tror jag det krävs en hel del annat med för att skapa en bra stämning...se till helheten. Jobb, hemmaliv, familjeliv/situation osv. Vad kan du göra för att påverka Er situation och skapa en positiv spiral? 
  • sextiotalist
    Anonym (kvinnans...list!?) skrev 2014-12-04 08:47:41 följande:
    Vi är ju alla olika och för allas "bästa", oavsett sex eller inte, så finns det säkerligen en likasinnad för var och en av oss. Asexualitet finns, men ÄR definitivt ovanligare än vanligt (googla på det). Baserat på ditt nick och på dina inlägg så anar jag att du levt fler jordsnurr än många av oss andra här även om det säkerligen finns fler äldre än du här på FL...och är man, om mina aningar nu stämmer, äldre har man hunnit med en hel del mer än de som är yngre...värderingarna är andra och eller annorlunda, inställning och mkt annat har hunnit forma sig och i vissa fall även sätta sig. Utan att dissa dig helt så måste jag säga att ditt "proklamerande" om och angående asexualitet är tröttsamt att läsa om. Tar liksom mer plats än det förtjänar. Finns många andra dimensioner i detta med lust och intimitet än den asexuella. Jo, jag vet att du vet det, men då jag anser att varje relation är unik med unika bakgrunder och erfarenheter och händelser på vägen, så blir spåret asexuell väldigt smalt. Visst, man kan säga att vill du leva med mig så får du acceptera och respektera mig och vad jag vill och inte vill, men tycker du inte det är lite väl egoistiskt tänkt!? I min värld borde man leva ensam i det fallet. Är man två eller fler är kompromisser oundvikliga, så även i sängen. Inte sagt att någon skall göra någon han eller hon inte vill för den sakens skull. Har man erfarenhet så vet man har man inte erfarenhet så vet man inte. Viktigt med kommunikation. Ökar förståelse och ger många svar på varför frågor, vilket jag anser är väldigt viktigt...i stället för att vara tyst eller bara vägra av rena principskäl.

Sorry TS om det blev OT här...

...för att få det lite livligare i sängen så skulle jag börja med att kommunicera. Ta udden av det "pinsamma" med att prata om sex och intimitet...om det nu är så att det känns svårt att prata om det!?...ingen helt lätt sak, men en nödvändighet om du vill se förändring...sen tror jag det krävs en hel del annat med för att skapa en bra stämning...se till helheten. Jobb, hemmaliv, familjeliv/situation osv. Vad kan du göra för att påverka Er situation och skapa en positiv spiral? 
    Ja, jag har passerat 50 och jag har ju min resa. Men jag vet också hur viktigt det är med en partner som är lyhörd.
    Det är inte helt ovanligt att man har olika sexuella preferenser, man har olika sexdrift. Detta märks väldigt sällan i början av ett förhållande. Jag är ganska säker på att nästan varje person som idag klagar över bristen av sex och den andra partnerns ovilja inte upplevde det i början av förhållandet

Jag har också skrivit kommunikation och är det så att ts sambon endast klarar en ställning och inte gillar analsex eller oralt, så kommer man till den situationen att det som ts vill ha ut av sexlivet, kanske innebär att den andra gör saker som antingen gör fysikst ont (ställningar) eller mår dåligt av att göra det.
    Nu har ju ts ett sexliv, men inte det han vill ha
  • C38
    sextiotalist skrev 2014-12-04 07:56:07 följande:

Nej, det är ju faktiskt något som tas upp när man  pratar om förälskelsen och kärlek, många gånger, där man studerar vad som händer med kroppen vid en förälskelse (en fas som kan pågå upp till 18 månader)

En läkare kallade tom UVI för en bieffekt av förälskelse, just för att sexfrekvensen är så hög att en del kvinnor får UVI

Du kan ha rätt angående UVI att det ökar risken vid mer sex men jag reagerade mest på att kvaliteten skulle gå ner också. Att främst kvinnor, som du skrev tidigare, skulle ändra sig och bli "tråkigare" eftersom de tidigare bara ställde upp för att inte göra mannen besviken. Men att nu när tilliten finns vågar säga -"Du det där jag gjorde i början är inget jag längtar efter att göra mer och i ärlighetens namn aldrig tyckt om". Om det är så, så har kan jag inte förstå varför män inte i så fall säger samma. Svaret skulle då vara att vi är så säkra på vad vi tycker om och visar enbart det redan från dag 1. Jag tror fortfarande att det är individuellt och är lika vanligt både bland kvinnor som män.

Ha en bra dag.
    sextiotalist skrev 2014-12-04 08:54:37 följande:
    Ja, jag har passerat 50 och jag har ju min resa. Men jag vet också hur viktigt det är med en partner som är lyhörd.
    Det är inte helt ovanligt att man har olika sexuella preferenser, man har olika sexdrift. Detta märks väldigt sällan i början av ett förhållande. Jag är ganska säker på att nästan varje person som idag klagar över bristen av sex och den andra partnerns ovilja inte upplevde det i början av förhållandet

Jag har också skrivit kommunikation och är det så att ts sambon endast klarar en ställning och inte gillar analsex eller oralt, så kommer man till den situationen att det som ts vill ha ut av sexlivet, kanske innebär att den andra gör saker som antingen gör fysikst ont (ställningar) eller mår dåligt av att göra det.
    Nu har ju ts ett sexliv, men inte det han vill ha
    Kan ju vara så att kvinnan i fråga endast kan komma/få orgasm av att rida exempelvis...och mannen (här TS) inte kan eller får möjlighet att ens försöka tillfredsställa henne på annat vis!?...men visst är det så att det mesta här i livet går lite upp och ner och inte minst lusten till sex och intimitet då jag anser att mycket annat runt omkring tenderar att påverka och ta bort lusten till just sex och intimitet. Lyhördhet är bra, men nästan förkastligt utan verbal kommunikation beroende på situation och relation. Kärlek är inte alltid en nödvändig ingrediens, men i fasta längre relationer definitivt en väldigt stark kraft som kan och oftast är en bra förutsättning till ett fruktsammare sexliv tillsammans. Mkt vatten hinner rinna under broarna i en längre relation...gäller att hålla sig flytande ibland och även fylla på så det inte torkar ut. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Paddan) skrev 2014-12-03 13:21:28 följande:
    Hon ligger där som en padda eller hur? Känner igen det där tyvärr, allt för vanligt dessvärre! s.k Paddor!
    HUR ligger man ner och dessutom stilla när man rider en man???
  • Anonym (Lisan)
    Anonym (Mjölkbonden) skrev 2014-12-03 21:33:29 följande:

En del gillar det andra inte... låt det få vara så utan att lägga någon värdering i det. Analsex förekom redan på stenåldern och kan knappast lastas porren för. Och framförallt sluta beskyll andra människor för deras smak, vi har olika smak. Är själv inte någon fantast av analt men det finns andra som gillar det och då låter jag dem göra det utan att hacka. Vad vinner man på det?

Jovisst, när män spände på män. Men hade verkligen dina föräldrar analsex och den generationen? Var din pappas krav på din mor att han självklart skulle få köra tvåan också? Förmodligen inte.

Det är något som blivit på tapeten idag.

Klart det finns de som gillar det. Men att presentera det för sin partner som om det vore som vanligt sex är underligt. Speciellt då man kan skada sig om man hoppar över ett längre tänjande förspel. Tom sexterapeuter varnar för analsex om man inte gör det "rätt"
    Anonym (Lisan) skrev 2014-12-04 10:31:46 följande:
    Jovisst, när män spände på män. Men hade verkligen dina föräldrar analsex och den generationen? Var din pappas krav på din mor att han självklart skulle få köra tvåan också? Förmodligen inte.

Det är något som blivit på tapeten idag.

Klart det finns de som gillar det. Men att presentera det för sin partner som om det vore som vanligt sex är underligt. Speciellt då man kan skada sig om man hoppar över ett längre tänjande förspel. Tom sexterapeuter varnar för analsex om man inte gör det "rätt"
    Öppnare och vanligare möjligtvis och det gäller sex generellt på både gott o "ont". Så, om sexterapeuten t.o.m säger det, så har det gått för långt...eller? Den stora skillnaden mellan nu och då är snarare att samhället är både öppnare och mer tolerant o nyfiket, men allting är inte för alla. Provar man så vet man, vill man inte prova så låt det vara så då. Håller med om att analsex inte bör ses som särskillt vanligt...vanligare då tror jag att det är en fantasi för fler. Inget blir särskilt kul och eller lyckat om man inte är två eller fler om att tycka om det :) Analsex i sig kräver både sin man och sin kvinna för att få till det och få det att funka och bli en skön grej. Vägen dit och in där kan ju kantas av andra sköna grejer...man gillar ju olika. Vi är ju även skapade lite olika tänjbara på olika ställen rent anatomiskt :) Så paletten på tapeten idag ser både bredare och djupare ut om du frågar mig :)
  • C38
    Anonym (kvinnans...list!?) skrev 2014-12-04 09:25:38 följande:
    Kan ju vara så att kvinnan i fråga endast kan komma/få orgasm av att rida exempelvis...och mannen (här TS) inte kan eller får möjlighet att ens försöka tillfredsställa henne på annat vis!?...men visst är det så att det mesta här i livet går lite upp och ner och inte minst lusten till sex och intimitet då jag anser att mycket annat runt omkring tenderar att påverka och ta bort lusten till just sex och intimitet. Lyhördhet är bra, men nästan förkastligt utan verbal kommunikation beroende på situation och relation. Kärlek är inte alltid en nödvändig ingrediens, men i fasta längre relationer definitivt en väldigt stark kraft som kan och oftast är en bra förutsättning till ett fruktsammare sexliv tillsammans. Mkt vatten hinner rinna under broarna i en längre relation...gäller att hålla sig flytande ibland och även fylla på så det inte torkar ut. 

Vad gör man när man kommunicerar och kommunicerar men det inte hjälper? Inte heller vill partnern ta hjälp av rådgivning. När jag tillslut känner mig som i en tvångströja eftersom vi inte kan ha en seriös diskussion kring vårt sexliv. Vad fan gör man då. Känns som jag sitter fast med barn, hus och håller på att bli bitter innan jag ens är 40. 

C38 skrev 2014-12-04 13:09:16 följande:

Vad gör man när man kommunicerar och kommunicerar men det inte hjälper? Inte heller vill partnern ta hjälp av rådgivning. När jag tillslut känner mig som i en tvångströja eftersom vi inte kan ha en seriös diskussion kring vårt sexliv. Vad fan gör man då. Känns som jag sitter fast med barn, hus och håller på att bli bitter innan jag ens är 40. 
    Önskas rådgivning undvikas tror jag detta bör respekteras, men att inte, som vuxen individ, förmå sig att lyssna och föra en "normal" dialog i ämnet är däremot respektlöst om du frågar mig. Sätt er vid köksbordet när tid finns och eller på annan neutral plats. Ta upp det på andra ställen än i sängen...kanske dyker upp ett bra tillfälle där det lämpar sig bättre än annars att ta upp detta!? Detta är viktigt för dig och då borde det vara av intresse av din partner att lyssna och försöka förstå!
  • Liggasked75

Tack för alla fina råd:)

Biter ihop under ridturerna och försöker kommunicera om problemet.

Får dock försöka söka stimulans för mina behov på andra sätt tyvärr ...

Gott avslut till er alla

• pappa67

HUR ska man kunna älska någon som skiter i en del av förhållandet som är viktigt??
    De som säger detta har nog inget testosteron i kroppen alls....

Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen