Anonym (kvinnans...list!?) skrev 2014-12-04 08:47:41 följande:
Vi är ju alla olika och för allas "bästa", oavsett sex eller inte, så finns det säkerligen en likasinnad för var och en av oss. Asexualitet finns, men ÄR definitivt ovanligare än vanligt (googla på det). Baserat på ditt nick och på dina inlägg så anar jag att du levt fler jordsnurr än många av oss andra här även om det säkerligen finns fler äldre än du här på FL...och är man, om mina aningar nu stämmer, äldre har man hunnit med en hel del mer än de som är yngre...värderingarna är andra och eller annorlunda, inställning och mkt annat har hunnit forma sig och i vissa fall även sätta sig. Utan att dissa dig helt så måste jag säga att ditt "proklamerande" om och angående asexualitet är tröttsamt att läsa om. Tar liksom mer plats än det förtjänar. Finns många andra dimensioner i detta med lust och intimitet än den asexuella. Jo, jag vet att du vet det, men då jag anser att varje relation är unik med unika bakgrunder och erfarenheter och händelser på vägen, så blir spåret asexuell väldigt smalt. Visst, man kan säga att vill du leva med mig så får du acceptera och respektera mig och vad jag vill och inte vill, men tycker du inte det är lite väl egoistiskt tänkt!? I min värld borde man leva ensam i det fallet. Är man två eller fler är kompromisser oundvikliga, så även i sängen. Inte sagt att någon skall göra någon han eller hon inte vill för den sakens skull. Har man erfarenhet så vet man har man inte erfarenhet så vet man inte. Viktigt med kommunikation. Ökar förståelse och ger många svar på varför frågor, vilket jag anser är väldigt viktigt...i stället för att vara tyst eller bara vägra av rena principskäl.
Sorry TS om det blev OT här...
...för att få det lite livligare i sängen så skulle jag börja med att kommunicera. Ta udden av det "pinsamma" med att prata om sex och intimitet...om det nu är så att det känns svårt att prata om det!?...ingen helt lätt sak, men en nödvändighet om du vill se förändring...sen tror jag det krävs en hel del annat med för att skapa en bra stämning...se till helheten. Jobb, hemmaliv, familjeliv/situation osv. Vad kan du göra för att påverka Er situation och skapa en positiv spiral?
Ja, jag har passerat 50 och jag har ju min resa. Men jag vet också hur viktigt det är med en partner som är lyhörd.
Det är inte helt ovanligt att man har olika sexuella preferenser, man har olika sexdrift. Detta märks väldigt sällan i början av ett förhållande. Jag är ganska säker på att nästan varje person som idag klagar över bristen av sex och den andra partnerns ovilja inte upplevde det i början av förhållandet
Jag har också skrivit kommunikation och är det så att ts sambon endast klarar en ställning och inte gillar analsex eller oralt, så kommer man till den situationen att det som ts vill ha ut av sexlivet, kanske innebär att den andra gör saker som antingen gör fysikst ont (ställningar) eller mår dåligt av att göra det.
Nu har ju ts ett sexliv, men inte det han vill ha