BF Juni/Juli 2015 Östersund
Hej!
Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015?
Hej!
Tänkte fråga om det är någon fler som ska få en liten i Juni/Juli 2015?
Hej :)
Hur går det för er? :)
Oj, glömt bort att gå in här och kika:p
Jaha, men det visste inte jag. Vad roligt att man kan göra det:) Vad mysigt. Vi har börjat babymassagen nu också. Väldigt mysigt.
Har du varit på öppna förskolan ännu? :)
Nej, det är inte lätt. Mitt minne är inte så jätte bra nu längre. Är tusen saker mer att tänka på och komma ihåg nu när man har barn;)
Jag håller med dig. Spännande att följa de små liven:)
Hur går det nu? Nils närmar sig snart 4 månader, hur går det med allt?
Hej :)
Hur går det för er? :)
Det flyter på, det är konstigt hur fort man faktiskt kommer in i mammarollen. Det känns ju som att Nils alltid varit hos oss :) Nu är han i en härlig ålder tycker jag, vill inte sitta still vill gärna stå och "flyga" omkring och nu kan man börja leka med honom på ett annat sätt då han förstår och visar intresse för leksaker :)
Hur går det för er? Har ni också börjat på bebismassage? :)
Okej härligt att göra :D, Ja eller hur :) tycker också man kom in i rollen snabbt.
Hehe ja de förstår ja:)
För oss går det också bra, haft en ganska lång period av rejäla magknip:/ och gallskrik en timme per kväll ibland längre stunder och ibland utspritt under dagen i 3 veckor men nu äntligen har de återgått till de bättre igen :).
Vi har inte börjat med bebismassage än men de drar igång nu i september iaf :)ska bli kul.
Hur tycker du det är?, Hur går de till? :)
Jobbigt med magknip, vi har haft det lite grann men inte så långa perioder. Hoppas hon slipper det helt snart :) Våran lilla kille är en riktig gasmaskin, helt sjukt vad mycket han fiser.. Och luktar illa gör dom också!! Haha! Men skönt att han får ut luften själv :)
Okej. Tycker bebismassagen är mysig. Man får ha dom nakna (blir oftast lite kissfest, extra handduk skadar inte :p) och lär sig några delar av kroppen åt gången. Skönt att komma iväg och göra något också :)
Vart var det ni bodde? Utanför stan va? Vilken bvc tillhör ni? :)
Oj totalt glömt kolla här!
Ja inge kul alls med en massa magknip :/ förra veckan va de magknip efter hon ätit och nån kväll. Ja de hoppas vi med :) Okej skönt de då:)
Men grejen är den att hon fiser en hel del men får ändå magknip :/ Haha ja de luktar ju inge vidare :p
Ah okej :) lät lugnt o mysigt, okej får tänka på att packa ner de :d. Vi va in o tog 3mån vaccinet i måndags o då sa hon att babymassagen drar igång 15 oktober istället.
Ja vi blev ju utan boende så bor i höviken (forsaleden) men Äntligen har vi hittat eget :D kommer hamna i brynje, ska hyra ett hus där :) vid bringåsen ungefär. Så kommer va 1, 7till stan. Men vi kommer gå kvar i Brunflo så länge :) sen vet ja inte vilken man har närmast till.
Och ni bor på Frösön eller? :)
[quote=75754532][quote-nick]thuram skrev 2015-09-14 11:10:44 följande:[/quote-nick]
Oh hej och välkommen, trodde du lämnat oss ;) Ja visst är bebismassagen mysig, Nils gillar det iallafall tror jag fast han ligger mest och är upptagen att spana in alla andra. Haha! Näe vi har inte varit där än, haft massa annat för oss men ska iväg imorgon eller onsdag har jag tänkt! Känns som Nils behöver aktiveras mera så nu äre dags ;p
Haha håller med dig, läste så mycket om gravidhjärna när jag var gravid men nu såkallade "amningshjärnan" är inte att leka med. Jag brukar vara ganska strukturerad och ha koll men jag yhar tappat bort plånboken och fick spärra alla kort sen hittade jag den i vagnen.. Suck! Och om jag tappar bort mina nycklar så vet jag att dom oftast sitter kvar i ytterdörren.. Haha såå förvirrad! Men tur att man alltid kommer ihåg bebis åtminstone.. :)
Ja om typ 2v är han 4månader, rätt härlig ålder! Så himla nyfiken och ska kolla på allt samtidigt när man kommer till nya platser. Det flyter på, han börjar få in bra rutiner på nätterna så han sover gärna till 9-10 på morgonen med 3 måltid på natten så det kan jag stå ut med. Har dragit ner på tempot lite för jag tror jag körde slut på mig själv förut och skulle ha det städat och fixat hela tiden men nu kan jag faktiskt slappa en stund i soffan när han sover på dagen utan dåligt samvete.. :)
hur går det för er? Hur går det med huset förresten? :)
Hej:) mitt konto råkade jag få bort av misstag så nu har jag gjort ett nytt. Vi har köpt ett hus på frösön istället. Så vi har flyttat dit nu:)
Sedan har vi bytt namn på våran tjej. Blev en ebba istället:) var ett tag sedan jag var in här. Hur gr det för dig?:)
Hoppsan då :) Aha det blev så istället, skönt att fått flytta till hus? :)
Hehe jaså, ja namn var ju svårt ;)
Det rullar på.. Tiden och dagarna bara flyger förbi ju.. Om 2 veckor är Nils 6 månader (!) Helt galet. Så här tränar vi på att sitta och rullar runt massor. Haft lite jobbigt då det tydligen dök upp lite tänder men nu är hans goa roliga han tillbaka igen :) Vi har kommit igång ordentligt med öppna förskolan, är där en gång i veckan och trivs med både barnen och dom vuxna, så det är vår favoritaktivitet på veckan :)
Hur går det för er?
Ja det känns jätte bra att bo i hus:) ångrar mig inte en sekund. Ni bor kvar i lägenheten eller har ni tittat på något nytt?
Men oj. Det låter så mycket. 6 månader. Haha. Ebba kan rulla runt. Hon har gjort det sedan hon var 4 månader. Men sitta går det sämre med.
Vad roligt. Vi har inte varit på öppna förskolan än. Tänkte försöka ta oss dit. På frösön är det tydligen varje dag men för de allra minsta på onsdagar.
Märker du av utvecklings stegen väl? ;)
Oj, vad tiden går undan! Förstår inte hur dagarna går så fort och det var länge sen jag var här inne :p
Då ska vi se, 15e var igår. Hur tyckte du massagen var? Gillade hon det? :) Tyckte det var kul att få se dom andras bebisar också kommer jag ihåg :)
Vad skönt att boendet har löst sig, måste kännas bra och tryggt :) och hus.. Just nu känns lägenhet bra men drömmen om hus finns ju!
Näe det är hon andra som bor på frösön, jag bor i odensala :)
Men herregud så länge sen man va här inne :o Hur går allt för er? :)