• Pieb59

Varför demonstrerar vi inte mot detta?

Ja det undrar jag också. Varför är det så få som verkar bry sig om våra äldre som jobbat hela sitt liv och betalat in massor med skatt, ska få ha det så här dom sista åren i sitt liv?

"En nyhet värd större utrymme försvann i skuggan av dem som rev ner politisk reklam i en tunnelbanestation i Stockholm igår."

www.svd.se/varfor-demonstrerar-vi-inte-mot-detta

• Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?
  • Gert
    themia skrev 2015-08-23 19:42:02 följande:
    Kan du arabiska?

Ett organ som friskt påstår att antalet våldtäkter i Sverige ökat med 1400% är inget som kan jämföras med Youtube.
    Det handlar om en site med klar politisk agenda att smutskasta Sverige. 

Det är alltså där du och dina sektkompisar söker information.
    LiveLeak är inte en svensk sida, bara så du vet, och de har ingen agenda att smutskasta Sverige. Vad får du allt ifrån?
    Give ´em Hell!
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2015-08-23 19:57:21 följande:
    Hade det inte varit mer passande att kritisera det ursprungliga inlägget där Gert hävdar att kvinnorna är muslimer (vilket han inte kan veta). Det är ju det inlägget som har skapat den efterföljande debatten.
    Det tar inte bort themias dirkt fördomsfulla antagande hon gjorde om muslimska kvinnor ialfall.
    Synd att du inte begriper detta.

Din kommentar ursäktar inte, eller ej ens ger en förklaring heller hennes/honom direkta fördom heller, med ditt svar om hur det "såg ut tidigare". 

Lev med det att jag har rätten och att säga till om fördomar till vem eller vilka jag vill utan att du skall lägga näsan i blöt och lipa över det. och börja med sandlådenivå men han  bla bla bla och han bla bla bla  du kommenterade ju inte bla bla.
    KillBill skrev 2015-08-23 20:04:15 följande:
    Anser du inte att det är fördomsfullt av Gert att fastslå att kvinnorna är muslimer enbart på det faktum att han tror att kvinnorna pratar arabiska?
    Varför tycker du inte det var fördomsfullt av themia att komma med den kommentaren om muslimer och huvuddukar? Du gav ju fan i att kommentera det inlägg själv.  Men du skall sitta och klanak på andra att de inte svar på inläggen du anser skall vara de rätta att svara på.

Men för att du inte skall sitta och tillskriva mig åsikter jag inte har och sedan lägg ord i min mun så kan jag lugnt säga dig så här.  Nej det betyder inte att jag per se tar Gerts sida, eller SD's sida för den saken skull bara för att jag rättade en människa från "vänsterfolket" och dennes direkta fördomar.

Varför sitter du och påstår att Gert gör ett antagande om att kvinnor är araber?
    Har du ens brytt dig att lösa länken som fanns i inlägg #100?

Det står på LiveLeak som länkades i inlägg #100.

Disturbing footage has surfaced of two Muslim women of Arab decent attacking an unsuspecting bus driver while horrified passengers watched in terror.

Online Arabic news site Azamil reports that the incident took place in Sweden and that a quarrel erupted into a terrifying assault when a Muslim woman hit a bus driver after he refused to open the door. The driver allegedly would not allow the aggressive women to leave the bus, and the language barrier kept them from understanding each other’s demands.

The Muslim women, who are reportedly from Iraq, resorted to violence and screaming when they found that the driver could not understand their demands.

http://www.liveleak.com/view?i=4fa_1440200185

Så tyvärr jag kan inte säga huruvida det är rätt eller fel av Gert att han gjorde ett antagande om att kvinnorna är araber,och muslimer, muslimer för han har aldrig gjort något sådant.  Det är artikelförfattaren Detroit Ironpå LiveLeak som gör det antagandet, inte FL-debattören Gert.  

Men du kanske kan bevisa bortom all rimlig tvivel på att det är FL-Debattören Gert som har skrivit artikeln på LiveLeak, och kallar sig själv på LiveLeak för "Detroit Iron",  och därför kan sitta och påstå att det är Fl-Debatören Gert som gör antagandet? 

Kan du bevisa att det är Fl-Debattören Gert som är Detroity Iron på LiveLeak så skall jag kommentera huruvida det är fel av FL-Debattören Gert att göra det antagandet eller inte. Men det skall var solida bevisningar.

Eller så kanske du helt enkelt kan erkänna att du inte klara av att skilja på budskapet från budbäraren.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • themia
    Konstatera skrev 2015-08-23 21:44:41 följande:
    De talar uppenbarligen inte arabiska i sydamerika. Jag håller dock med dig om att de troligtvis är kristna araber. 

Detta är dock ett klassiskt exempel på hur ni motpoler diskuterar med varandra. Det är dock inte enkom du som gör bort dig. Även Gert är ute och cyklar och gör SD en otjänst när han påstår att de är muslimer, eftersom att han speficikt talar om att det är muslimerna han vill bli av med och inte den höga invandringen som sådan. Ett tips är att istället fokusera debatten på att de är invandrare, vilket de uppenbarligen är eftersom att situationen uppstår pga språkbarriärer. 

Ta debatten därifrån istället. Bara ett tips! 
    Tack för tipset, men även du har missat min centrala punkt (#101) nämligen att kvinnornas religion är helt irrelevant, hur mycket de än pucklat på busschauffören.
    Att Gert snöat in så på muslimer att han inte kan se att det finns andra kulturer är närmast komiskt i sin tragik.
  • themia
    Gert skrev 2015-08-23 22:18:56 följande:
    LiveLeak är inte en svensk sida, bara så du vet, och de har ingen agenda att smutskasta Sverige. Vad får du allt ifrån?
    De har alldeles uppenbart en agenda att smutskasta Sverige, när de påstår att antalet våldtäkter ökat med 1400%

Har du läst artikeln?
  • themia
    EnAnonumius skrev 2015-08-23 22:56:19 följande:
    Det tar inte bort themias dirkt fördomsfulla antagande hon gjorde om muslimska kvinnor ialfall.
    Synd att du inte begriper detta.

Din kommentar ursäktar inte, eller ej ens ger en förklaring heller hennes/honom direkta fördom heller, med ditt svar om hur det "såg ut tidigare". 

Lev med det att jag har rätten och att säga till om fördomar till vem eller vilka jag vill utan att du skall lägga näsan i blöt och lipa över det. och börja med sandlådenivå men han  bla bla bla och han bla bla bla  du kommenterade ju inte bla bla.

Varför tycker du inte det var fördomsfullt av themia att komma med den kommentaren om muslimer och huvuddukar? Du gav ju fan i att kommentera det inlägg själv.  Men du skall sitta och klanak på andra att de inte svar på inläggen du anser skall vara de rätta att svara på.

Men för att du inte skall sitta och tillskriva mig åsikter jag inte har och sedan lägg ord i min mun så kan jag lugnt säga dig så här.  Nej det betyder inte att jag per se tar Gerts sida, eller SD's sida för den saken skull bara för att jag rättade en människa från "vänsterfolket" och dennes direkta fördomar.

Varför sitter du och påstår att Gert gör ett antagande om att kvinnor är araber?
    Har du ens brytt dig att lösa länken som fanns i inlägg #100?

Det står på LiveLeak som länkades i inlägg #100.

Disturbing footage has surfaced of two Muslim women of Arab decent attacking an unsuspecting bus driver while horrified passengers watched in terror.

Online Arabic news site Azamil reports that the incident took place in Sweden and that a quarrel erupted into a terrifying assault when a Muslim woman hit a bus driver after he refused to open the door. The driver allegedly would not allow the aggressive women to leave the bus, and the language barrier kept them from understanding each other?s demands.

The Muslim women, who are reportedly from Iraq, resorted to violence and screaming when they found that the driver could not understand their demands.

www.liveleak.com/view?i=4fa_1440200185

Så tyvärr jag kan inte säga huruvida det är rätt eller fel av Gert att han gjorde ett antagande om att kvinnorna är araber,och muslimer, muslimer för han har aldrig gjort något sådant.  Det är artikelförfattaren Detroit Ironpå LiveLeak som gör det antagandet, inte FL-debattören Gert.  

Men du kanske kan bevisa bortom all rimlig tvivel på att det är FL-Debattören Gert som har skrivit artikeln på LiveLeak, och kallar sig själv på LiveLeak för "Detroit Iron",  och därför kan sitta och påstå att det är Fl-Debatören Gert som gör antagandet? 

Kan du bevisa att det är Fl-Debattören Gert som är Detroity Iron på LiveLeak så skall jag kommentera huruvida det är fel av FL-Debattören Gert att göra det antagandet eller inte. Men det skall var solida bevisningar.

Eller så kanske du helt enkelt kan erkänna att du inte klara av att skilja på budskapet från budbäraren.

Aj aj aj, den tån var öm! Skrattande

Du gör som Gert, sväljer blint det som står i texten, i stället för att titta på filmen och göra en egen bedömning.
    Men sånt är kanske för jobbigt, man kan ju få sina fördomar störda.
  • Gert
    themia skrev 2015-08-24 00:31:47 följande:
    De har alldeles uppenbart en agenda att smutskasta Sverige, när de påstår att antalet våldtäkter ökat med 1400%

Har du läst artikeln?
    Nej, jag vet inte vilken artikel du menar. Men att våldtäkter har ökat med 1400% kan mycket väl stämma beroende från vilket år man räknar.
    Give ´em Hell!
  • themia
    Gert skrev 2015-08-24 17:24:38 följande:
    Nej, jag vet inte vilken artikel du menar. Men att våldtäkter har ökat med 1400% kan mycket väl stämma beroende från vilket år man räknar.
    Artikeln du länkade till förstås!

Ta och försök räkna på vad 1400 procents ökning skulle innebära. Kolla sedan med Brå
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-22 15:16:48 följande:
    Ja, Gert t.ex.
    Jag frågar inte efter hur SD faktiskt har tänkt utan om resonemanget om att ta hänsyn till fler faktorer - är det möjligt att föra det resonemanget mot andra partier, enligt dig?

Jag frågar om din uppfattning om det ens är möjligt att spekulera i de banorna.

"Skulle samma typ av resonemang kunna appliceras på ..."

Och svaret blir: "Jag vet inte, fråga Gert". 
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-30 13:09:53 följande:
    Jag frågar inte efter hur SD faktiskt har tänkt utan om resonemanget om att ta hänsyn till fler faktorer - är det möjligt att föra det resonemanget mot andra partier, enligt dig?

Jag frågar om din uppfattning om det ens är möjligt att spekulera i de banorna.

"Skulle samma typ av resonemang kunna appliceras på ..."

Och svaret blir: "Jag vet inte, fråga Gert". 
    Alltså, den typen av skruvade resonemang i avsikt att snärja mig, är ganska fånigt.

Du har fått mitt svar, tydligt och rakt. MP står för sin egen politik.
    Undantaget är i regeringssamarbete med annat parti, då båda parter måste göra eftergifter för att regeringen ska kunna fungera.
  • Flash Gordon
    themia skrev 2015-08-31 10:31:50 följande:
    Alltså, den typen av skruvade resonemang i avsikt att snärja mig, är ganska fånigt.

Du har fått mitt svar, tydligt och rakt. MP står för sin egen politik.
    Undantaget är i regeringssamarbete med annat parti, då båda parter måste göra eftergifter för att regeringen ska kunna fungera.
    Är det "ganska fånigt" att fråga dig om vad du själv tror och tycker?

OK.

Anledningen till att jag frågar är för att fastställa om man kan ge SD samma "benefit of a doubt" när det gäller bakgrunden till deras ställningstaganden som du själv är beredd att ge till ditt eget parti: MP.
  • EnAnonumius
    themia skrev 2015-08-24 00:41:03 följande:
    Aj aj aj, den tån var öm! Skrattande

Du gör som Gert, sväljer blint det som står i texten, i stället för att titta på filmen och göra en egen bedömning.
    Men sånt är kanske för jobbigt, man kan ju få sina fördomar störda.
    Jasså har jag svalt texten Gert länkade till?
    Har du bevis på att jag INTE suttit och tittat på videon som fans i länken? Nej det har du inte.
    Du har inga grunder med att komma med det påståndet.

Om DU läser så satt KillBill och hävdade att Gert hade gjort ett antagande om att de var araber,

VIlket är ett felaktigt påstående från KillBills sida. Det var artikel författaren på LiveLeak som gjorde det antagandet. Inte Gert. 

Jag lade ut en "copy past" på vad det stod i artikeln och sa i från till KillBill att han får skilja på budskapet från budbäraren. 

Det ger dig inga grunder heller att sitta och hävda att jag har "inte sett videon"  och anklaga mig för att jag blint tror på en text.

Jag har aldrig fällt en kommentar om texten i sig om huruvida den är rätt eller fel, ej heller fällt en kommentar om videon heller.  Över huvudlaget så har jag aldrig kommenterat artikeln alls.

Det är du som sitter på just noll grunder, och hävdar att jag har "svalt blint vad som står i texten".

Är det mer felaktiga påståenden du skall komma med som du också saknar grund till att komma med när du skall svara mig?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • themia
    Flash Gordon skrev 2015-08-31 13:21:50 följande:
    Är det "ganska fånigt" att fråga dig om vad du själv tror och tycker?

OK.

Anledningen till att jag frågar är för att fastställa om man kan ge SD samma "benefit of a doubt" när det gäller bakgrunden till deras ställningstaganden som du själv är beredd att ge till ditt eget parti: MP.
    Vad är det för  "benefit of a doubt"  som du menar att jag är beredd att ge mitt parti?

Jag gillar inte allt MP står för, men tillräckligt mycket för att kunna arbeta för partiet.

• themia
    EnAnonumius skrev 2015-08-31 15:34:02 följande:
    Jasså har jag svalt texten Gert länkade till?
    Har du bevis på att jag INTE suttit och tittat på videon som fans i länken? Nej det har du inte.
    Du har inga grunder med att komma med det påståndet.

Om DU läser så satt KillBill och hävdade att Gert hade gjort ett antagande om att de var araber,

VIlket är ett felaktigt påstående från KillBills sida. Det var artikel författaren på LiveLeak som gjorde det antagandet. Inte Gert. 

Jag lade ut en "copy past" på vad det stod i artikeln och sa i från till KillBill att han får skilja på budskapet från budbäraren. 

Det ger dig inga grunder heller att sitta och hävda att jag har "inte sett videon"  och anklaga mig för att jag blint tror på en text.

Jag har aldrig fällt en kommentar om texten i sig om huruvida den är rätt eller fel, ej heller fällt en kommentar om videon heller.  Över huvudlaget så har jag aldrig kommenterat artikeln alls.

Det är du som sitter på just noll grunder, och hävdar att jag har "svalt blint vad som står i texten".

Är det mer felaktiga påståenden du skall komma med som du också saknar grund till att komma med när du skall svara mig?

Har du sett videon?
    i så fall, har du några egna åsikter om dess innehåll?
  • smsnetwork
    Gert skrev 2015-08-23 22:18:56 följande:

Du kanske bör tala för något du vet, Youtube är inte heller svensk sida, men de finns gött med svensk inlägg. 

Enda skillanden mellan Youtube och Liveleak är att Liveleak tillåter allt medans Youtube tar bort stötande material. 

Därmed kan du se folk avrätta folk som i parisattacken, Hebo Charlie när de avrättade polisen med geväret. Allt är tillåter vill du se riktigt grovt material som ingen annan sida tillåter visas så lägger man upp de på liveleak. 

Svar på tråden Varför demonstrerar vi inte mot detta?