• Meylie89

Vi som hoppas på syskon 2018!

Slutade med minipiller i mitten på April då jag och sambon äntligen känner oss helt redo att påbörja bebisverkstan.

Vi har sedan tidigare två barn, födda 2010 och 2013. Har även två missfall i bagaget, jan-09 och aug-11.

Vi är på första försöket och har ÄL nu i dagarna.

Fler som planerar syskon och vill följas åt??

• Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!
  • oONinniOo
    liljah33 skrev 2017-07-30 08:46:03 följande:

Skickar över massor med energikramar och ork!

Tack. Vi kör på igen helt enkelt och får hoppas att nästa gång är vår tur. Nu kör vi all in; maken äter zink och jag äter förutom folsyra även magnesium, omega 3 och rosenrot. Kommer smörja med ProgesterAll efter ÄL. Värt ett försök i alla fall.

Grattis till graviditeten förresten!
    Försöker med syskon sen januari -17
  • MalynCazzandra

Här så blev det en miss igen :( försökt Sen april så det börjar kännas nu. Orken finns inte och man tappar lusten. Vill inget hellre än att få det där plusset. Suck.

• Lella88

Mensen kom på BIM+7 :( Sen mens för första gången sen tidiga tonår. Grattis till er som plussat, lycka till! Vi andra ses nog i augustitråden :)

• Anonym (-)

Hejsan jag joinar! Är 22år och killen 29år, jag har en son som blev 3år i maj. Vi har kört oskyddad sedan maj alltså är detta tredje försöket (tror jag hade äglossing runt 24-25/7 nu. Men känner på mig att det inte tar sig den här gången heller. Jag tror fan att det kommer ta tid, månader och år alltså! :( men vill så gärna ha tills nästa år!

• Frallanz

Hoppar in! Tog ut p-staven igår. Och hoppas nu att det går fort att få ett plus på stickan har sagt sen förra året att hösten 2017 ska det påbörjas. Ettan är 2 år.

• MalynCazzandra

Ja nu verkar det som att man har plussat. Har svårt att tro det men går in i vecka 10 idag och har varit hos barnmorskan två gånger redan. Nu längtar man till ultraljudet som infaller på min födelsedag den 8 november ! :D ska försöka att inte ta reda på könet denna gång.

• Frallanz
    MalynCazzandra skrev 2017-09-02 11:38:24 följande:

Ja nu verkar det som att man har plussat. Har svårt att tro det men går in i vecka 10 idag och har varit hos barnmorskan två gånger redan. Nu längtar man till ultraljudet som infaller på min födelsedag den 8 november ! :D ska försöka att inte ta reda på könet denna gång.

Gratulerar! hur gammal är er dotter/son?
    Spännande med syskon! Hoppas att min Äl kommer igång nu efter p-staven så att jag också får gå på ultraljud igen haha :)
  • MalynCazzandra
    Frallanz skrev 2017-09-02 18:20:38 följande:

Gratulerar! hur gammal är er dotter/son?

Spännande med syskon! Hoppas att min Äl kommer igång nu efter p-staven så att jag också får gå på ultraljud igen haha :)

Vi har två killar som snart fyller 3 och 2 år :)
  • Anonym (-)

Detta tog jag imorse, har bim om 2-3 dagar. Vad tror ni? Spök? Är mer rosa färg på det svaga strecket i verkligheten.. Men vågar inte hoppas. Ska ta ett nytt på måndag!
  • Frallanz
    MalynCazzandra skrev 2017-09-02 20:17:35 följande:
    Vi har två killar som snart fyller 3 och 2 år :)
    Vad mysigt! Har själv en 2 åring :) rolig ålder det där... dem vet vad dem vill i denna ålder hahah
  • Anonym (-)
    Anonym (-) skrev 2017-09-02 21:02:09 följande:

Detta tog jag imorse, har bim om 2-3 dagar. Vad tror ni? Spök? Är mer rosa färg på det svaga strecket i verkligheten.. Men vågar inte hoppas. Ska ta ett nytt på måndag!

Juste jag hade glömt den här! Jag tog ett nytt test i tisdags och jag är graviiid i vecka 6 imorgon :)
  • oONinniOo

Här vill det sig fortfarande inte.. ska skicka in papper med hälsodeklaration till fertilitetsenheten och så ska de ta ställning till om alla kemiska graviditeter är skäl nog att få komma tidigare på utredning, eller om vi får vänta året ut. Gissar på att vi får vänta..

• Frallanz
    Anonym (-) skrev 2017-09-11 08:39:53 följande:
    Juste jag hade glömt den här! Jag tog ett nytt test i tisdags och jag är graviiid i vecka 6 imorgon :)
    Grattis! :D
  • Frallanz
    MalynCazzandra skrev 2017-09-11 08:44:10 följande:

På lördag så går jag in i vecka 12. Hoppas man kan släppa lite av oron då :/

• Frallanz
    oONinniOo skrev 2017-09-11 12:23:21 följande:

Här vill det sig fortfarande inte.. ska skicka in papper med hälsodeklaration till fertilitetsenheten och så ska de ta ställning till om alla kemiska graviditeter är skäl nog att få komma tidigare på utredning, eller om vi får vänta året ut. Gissar på att vi får vänta..

Tråkigt att höra :( hoppas du kan få den hjälp som behövs. Kan tänka mig att det är jättejobbigt. Önskar dig all lycka till <3
  • Anonym (-)
    Frallanz skrev 2017-09-12 06:13:46 följande:

Tack!! :)
  • brennaV

Imorgon går jag in i vecka 11. Har sett bebis sprattla i vecka 7+1 och i vecka 9+1 och hoppas så det ska gå vägen nu (efter tre missfall). Gör nipt på tisdag

• brennaV
    MalynCazzandra skrev 2017-09-02 11:38:24 följande:

Vad härligt att allt gått vägen!
Svar på tråden Vi som hoppas på syskon 2018!