• SwipaHöger

Har vi paus eller är det slut?

Hej,

Mitt hjärta är i förkrossat och jag skulle önska lite analys över situationen:)

Jag och killen, båda ca 35år, har varit tillsammans i 2år och har haft två riktigt bra, händelserika och kärleksfulla år tillsammans!

Jag har två barn sen tidigare, de kommer verkligen jättebra överens och har riktigt kul ihop. Mkt på killens intiativ då han har både barnasinnet kvar samt är barnkär.

Vi bor INTE tillsammans och jag har mina barn varannan vecka. Så vi ses lite mer när barnen är hos sin pappa, vi gör mkt saker ihop. Alltifrån bio och restaurangbesök till träning, resor och marathon av serier. Vi har väldigt roligt ihop, och jag har en fin relation till hans familj, och även hans vänner. Relationen med min familj är också god, även om vi inte umgås lika mkt med min familj som med hans. Men vi firade julafton ihop med bådas familjer på en och samma gång! :)

Vi är båda två hårt arbetande personer som vill göra karriär, men vi har också en bra balans mellan arbete och fritid, så tror inte att arbetet i sig spelar in i vår situation.

Vi har pratat om framtiden och vill båda flytta ihop och skaffa ett gemensamt barn, men det har inte varit på tal om att göra det just nu. Utan flytt planerades att ske inom ca 1år pga barnens ålder, skola osv. Sen har jag absolut tagit upp ämnet flytt och barn några gånger, lite för att biologiska klockan tickar och jag blir påmind om folk i min omgivning som skaffar barn, flyttar ihop osv. Medan killen vill skynda långsamt och känna sig 210% redo innan nästa steg tas.

För några dagar sen ville killen prata och kom över till mig för att berätta att han vill göra slut. Förklaringen känns lite flummig, vet inte om det är pga att han inte själv vet säkert eller om han är rädd för att säga vad han verkligen känner/vill.

Han säger att jag är en av de personer han bryr sig mest om. Jag är enligt honom, den mest kärleksfulla och omtänksamma person han känner, både mot honom och andra i min omgivning.

Så han vill inte göra något för att såra/skada mig medvetet. Och han känner att han inte kan ge mig lika mkt kärlek som jag ger honom, vilket i sin tur ger honom ångest som han mår dåligt över.

Leva i en relation med barn är stort för honom, en stor förändring för honom som är en storstadskille som bara behövt ta hand om sig själv, och inte behövt anpassa sitt liv efter en partner med barn. Han är en person som alltid vill prestera till 210%, och han vet inte om/när han är redo för att leva familjeliv. Jag har försökt säga att det aldrig kommer säga ?klick?, utan att ibland får man bara lita på magkänslan.

Han värderar sin egentid väldigt högt, och framförallt friheten att kunna styra över tiden, mer än att han behöver mkt utav den.

Han har som sagt gjort slut, men säger samtidigt att han behöver tid för sig själv. Vi pratade dagen efter uppbrottet, (han kom på dotterns dansuppvisning som han lovat sen tidigare) och efteråt diskuterade vi allt och inget, då sa jag att jag önskade att hab bara skulle ångra sitt beslut och vilja vara med mig. Varpå han svarade att OM vi går tillbaka till varandra, så är det för att han är 150% säker och då är det ?all in? som gäller. Jag vågade inte ens fråga vad han menade med det.

Vet inte hur jag ska tolka det...? Betyder det att vi har en paus? Hur länge ska man vänta och ha ett hopp? Jag blir väldigt hoppfull, samtidigt som jag tänker att han kanske säger något sånt för att göra mig glad, utan att tänka steget längre.

Vi har en resa bokad i juli, utan barn, hoppet är förstås att vi ska kunna åka på resan tillsammans och se det som en ?nystart?.

Vågar dock inte fråga om detta eftersom jag inte vill pressa fram något svar, då jag tror att resultatet blir negativt under press.

Så har vi en paus och hur ska man förhålla sig till en sån i så fall? Kontakt osv? Och hur länge ska man vänta på honom innan man ger upp? Jag kan vänta hur länge som helst, om jag vet att det ger resultat. Men man mår sjukt dåligt av ovissheten. Och kvällar/nätter är som värst.

• Svar på tråden Har vi paus eller är det slut?
  • Anonym (Ida)
    SwipaHöger skrev 2019-05-27 22:25:46 följande:
    Okej, mysigt och roligt att höra :)

Smart att ses lite mer utan barn för att verkligen få egentid, men också för att inte involvera barnen mer än nödvändigt medan ni fortfarande inte är helt säkra på vad ni vill.

VI kvinnor är nog i allmänhet lite mer öppna för att träffa någon med barn i bagaget, medan många män skräms av tanken på att ?helt plötsligt ha två barn?.

Nu är killen grym som person och väldigt omtänksam, och därmed också försiktig med vad han ger sig in på. Jag respekterar honom bara ännu mer av att faktiskt tvekar. Även om det såklart gör ont att det inte är en självklarhet, så förstår jag honom fullt ut. Att skaffa barn är något stort, och dessutom ta sig an någon annans barn är ett stort ansvar som inte alls är självklart för alla. Men han gör det som sagt med bravur!

Han Har själv skilda föräldrar, så har sett för och nackdelar med bonusföräldrar, nya syskon osv. Men det har också gjort att han hyser stor respekt för mina barn, och vill inte alls involvera sig i något han inte till 100% vet att han kommer klara av. För honom skaffar man bara familj en gång.
    Om killen säger att han inte alls vill involvera sig i något förrän han är 100 % lever han inte som han lär. Det du beskriver i nästan alla dina svar är att han är mer engagerad i  dina barn än vad som är vanligt för en särbo, t ex bio, läxläsning, dansuppvisning mm, hur kan det inte vara att vara engagerad? Han är ju en bonusförälder idag även om ni inte bor ihop.

Jag tycker att det låter som att han har gått in med hull och hår i denna relation och nu vill backa. Hur ser hans historia ut med relationer innan? Har han varit sambo? Hur gammal är han?
  • Fjäril kär
    SwipaHöger skrev 2019-05-27 22:17:41 följande:

Jag var kanske lite otydlig. Är i alla fall inte osäker på hans känslor för mig, mer att han känner att han inte kan ge lika mkt kärlek tillbaka som jag ger honom.

Jag är väl rätt kärleksfull av mig, han också, även om han kanske inte ser de små sakerna han gör i vardagen. Problemet är som sagt att han kanske inte är redo för att leva familjeliv. Han känner sig inte helt redo iaf, men samtidigt har han gjort det jäkligt bra hittills och istället överpresterat de flesta föräldrar med alltifrån läxläsning till biobesök osv på eget intiativ med barnen.

Han är som sagt mån om sin egentid, och friheten att kunna välja vad man vill göra dag för dag, och är väl kanske rädd att den försvinner om han lever ett familjeliv.

Att han överpresterar på vissa områden kanske i mångt och mycket handlar om att han hoppas att ett engagemang ska ge mer känslor och rätt känslor. Han kan självklart vilja engagera sig och tycka det är roligt och verkligen gilla det han gör men du ska vara försiktig med att tolka in känslor han kanske faktiskt inte har.

Eftersom han säger att rätt känslor saknas så är det ju så han känner och han upplever att nånting är fel. Då spelar liksom engagemang inte nån roll om rätt känsla inte infinner sig hur mycket han än försöker.
  • Anonym (M)
    SwipaHöger skrev 2019-05-27 22:17:41 följande:

Jag var kanske lite otydlig. Är i alla fall inte osäker på hans känslor för mig, mer att han känner att han inte kan ge lika mkt kärlek tillbaka som jag ger honom.

Jag är väl rätt kärleksfull av mig, han också, även om han kanske inte ser de små sakerna han gör i vardagen. Problemet är som sagt att han kanske inte är redo för att leva familjeliv. Han känner sig inte helt redo iaf, men samtidigt har han gjort det jäkligt bra hittills och istället överpresterat de flesta föräldrar med alltifrån läxläsning till biobesök osv på eget intiativ med barnen.

Han är som sagt mån om sin egentid, och friheten att kunna välja vad man vill göra dag för dag, och är väl kanske rädd att den försvinner om han lever ett familjeliv.

Jag hör vad du säger. Men alla hans förbehåll betyder att han inte är 100% säker på att han älskar dig. Annars hade han inte ens funderat på att göra slut. Känner man det till 100% så håller man inte på och velar sådär. Utan då älskar man allt med den personen. Man vill vara en del av den personens liv och allt vad det innebär.

Jag förstår ditt hopp om att det bara är det praktiska, men det praktiska är en ursäkt som är lätt att använda som förevändning, även inför sig själv, när man känner att det BORDE kännas rätt men det inte gör det.

Det är inte lätt att vara mitt i det men utifrån och efteråt så blir det helt uppenbart. Hoppas för din skull att han iaf är man nog att ta ett beslut om vad han vill och inte fortsätter hålla dig på halster längre.
  • SwipaHöger
    Anonym (M) skrev 2019-05-28 08:50:18 följande:

Jag hör vad du säger. Men alla hans förbehåll betyder att han inte är 100% säker på att han älskar dig. Annars hade han inte ens funderat på att göra slut. Känner man det till 100% så håller man inte på och velar sådär. Utan då älskar man allt med den personen. Man vill vara en del av den personens liv och allt vad det innebär.

Jag förstår ditt hopp om att det bara är det praktiska, men det praktiska är en ursäkt som är lätt att använda som förevändning, även inför sig själv, när man känner att det BORDE kännas rätt men det inte gör det.

Det är inte lätt att vara mitt i det men utifrån och efteråt så blir det helt uppenbart. Hoppas för din skull att han iaf är man nog att ta ett beslut om vad han vill och inte fortsätter hålla dig på halster längre.

Han är absolut man nog, och tar sin roll på största allvar, därav tvekan. Har du barn eller vill du skaffa barn med någon?

Bara för att man älskar någon, så betyder det inte att man per automatik vill ha och är redo för det. ????????

Men tack för din åsikt:)
  • SwipaHöger
    Anonym (Ida) skrev 2019-05-28 06:31:26 följande:

Om killen säger att han inte alls vill involvera sig i något förrän han är 100 % lever han inte som han lär. Det du beskriver i nästan alla dina svar är att han är mer engagerad i  dina barn än vad som är vanligt för en särbo, t ex bio, läxläsning, dansuppvisning mm, hur kan det inte vara att vara engagerad? Han är ju en bonusförälder idag även om ni inte bor ihop.

Jag tycker att det låter som att han har gått in med hull och hår i denna relation och nu vill backa. Hur ser hans historia ut med relationer innan? Har han varit sambo? Hur gammal är han?

Det har han absolut gjort. Jag menade att han inte vill ta nästa steg att flytta ihop, och involvera barnen mer än som det är idag. Han vill inte flytta ihop, för att kanske 1år senare flytta isär pga att man inte kände den andra personen tillräckligt bra. Därför vill han vänta och väntar på något magiskt ?klick?, som så många andra män där ute gör;) Förstår du vad jag menar?

Han är väldigt engagerad i barnen och säger att han älskar dom, och jag oroar mig inte alls för hur han är/kommer vara som bonuspappa. Han är helt enkelt bäst i mina ögon! Det är bara hos honom det gnager om huruvida han är redo..
  • Anonym (Lisa)

Om ert förhållande är så bra som  du säger, så borde du inte behöva ställa dessa frågor till  oss,  utan du borde redan veta svaret:

Så har vi en paus och hur ska man förhålla sig till en sån i så fall? Kontakt osv? Och hur länge ska man vänta på honom innan man ger upp? Jag kan vänta hur länge som helst, om jag vet att det ger resultat. Men man mår sjukt dåligt av ovissheten. Och kvällar/nätter är som värst.

Bara det att han inte lämnat ett rakt svar får ju en att fundera på hans ärlighet. Vill han hålla dörren öppen om han inte träffar någon annan?

• Anonym (Ida)

Killen säger att du känner mer än honom och att han inte vill engagera sig om det inte känns 100, därför har han gjort slut. Dina svar på hur han har agerat innan han gjorde slut betyder inte så mycket eftersom det var under den tiden som han gav allt för relationen, hur agerar han idag? Och kan du lita på honom att han inte kommer försvinna igen nästa gång känslorna inte känns helt rätt?

Du får gärna svara på hur hans historia ser ut? Har han agerat så här förut, dvs gett allt i ett par år för att sedan dra sig ur? Vara superengagerad, mer än normalt ( t ex att älska någon annans barn efter bara något år) för att sedan försvinna?

• pyssel
    SwipaHöger skrev 2019-05-28 21:42:32 följande:

Det har han absolut gjort. Jag menade att han inte vill ta nästa steg att flytta ihop, och involvera barnen mer än som det är idag. Han vill inte flytta ihop, för att kanske 1år senare flytta isär pga att man inte kände den andra personen tillräckligt bra. Därför vill han vänta och väntar på något magiskt ?klick?, som så många andra män där ute gör;) Förstår du vad jag menar?

Han är väldigt engagerad i barnen och säger att han älskar dom, och jag oroar mig inte alls för hur han är/kommer vara som bonuspappa. Han är helt enkelt bäst i mina ögon! Det är bara hos honom det gnager om huruvida han är redo..

Det är hans "kring-förklaringar". Han har också uttryckt att han inte känner lika mkt. Du reagerar helt normalt att ta fasta på alla förklaringar, du vill ju inte förlora honom. Med lite tid får du svaret. Antingen kommer han upptäcka att du betydde mer när han saknar dig, eller att det är övergående och han går vidare. Gör inte misstaget att hålla dörren öppen för länge eller få smulor om han inte hittar någon ny.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (M)
    SwipaHöger skrev 2019-05-28 21:35:33 följande:

Han är absolut man nog, och tar sin roll på största allvar, därav tvekan. Har du barn eller vill du skaffa barn med någon?

Bara för att man älskar någon, så betyder det inte att man per automatik vill ha och är redo för det. ????????

Men tack för din åsikt:)

Jag har barn och har som sagt varit i exakt samma situation som du, med en man-utan barn- som sa att han älskade mig men inte var redo att gå in i det till 100%.

Efter många utdragna turer av att han inte kunde bestämma sig tog det äntligen slut på riktigt, för att jag ställde krav på att veta om vi hade en framtid eller ej, han kunde inte säga att han säkert ville och då kan inte jag heller gå in i det helhjärtat med barn och allt. Det var först efter det jag blev fri. Nu bor jag med en ny man -utan barn- som är 100% säker på att han älskar mig och vill ha en framtid med mig och vi försöker skaffa ett gemensamt barn. Skillnaden är milsvida.

Oavsett orsak -kanske han älskar dig- så finns det ju ingen framtid om han inte vill ta det steget. Mitt råd är bara att du inte låter det gå för långt, så att du bara går och väntar på honom och han har all makt över att bestämma över er relation. Det är hans oförmåga att vara rak som jag menar är att inte vara man nog. Bara att du är rädd för att fråga honom rakt ut säger ju mycket. Bättre att veta och kunna gå vidare än att hållas i limbo av någon som inte kan bestämma sig.

Sen är det ju lite så att om man gör slut, vilket han har gjort, så kommer det någonstans ifrån....
  • SwipaHöger
    Anonym (M) skrev 2019-05-29 09:02:25 följande:

Jag har barn och har som sagt varit i exakt samma situation som du, med en man-utan barn- som sa att han älskade mig men inte var redo att gå in i det till 100%.

Efter många utdragna turer av att han inte kunde bestämma sig tog det äntligen slut på riktigt, för att jag ställde krav på att veta om vi hade en framtid eller ej, han kunde inte säga att han säkert ville och då kan inte jag heller gå in i det helhjärtat med barn och allt. Det var först efter det jag blev fri. Nu bor jag med en ny man -utan barn- som är 100% säker på att han älskar mig och vill ha en framtid med mig och vi försöker skaffa ett gemensamt barn. Skillnaden är milsvida.

Oavsett orsak -kanske han älskar dig- så finns det ju ingen framtid om han inte vill ta det steget. Mitt råd är bara att du inte låter det gå för långt, så att du bara går och väntar på honom och han har all makt över att bestämma över er relation. Det är hans oförmåga att vara rak som jag menar är att inte vara man nog. Bara att du är rädd för att fråga honom rakt ut säger ju mycket. Bättre att veta och kunna gå vidare än att hållas i limbo av någon som inte kan bestämma sig.

Sen är det ju lite så att om man gör slut, vilket han har gjort, så kommer det någonstans ifrån....

För mig är det dock inte svart eller vitt. Jag har själv varit bonusmamma när jag träffade barnens pappa, det var inte självklart för mig att ta någon annans barn till mig i en nystartad relation. Bara för att man älskar en person, så betyder det inte att man är redo för allt vad familjeliv innebär. Jag tycker det är både elakt och dumt att ställa det kravet för tidigt i en relation. Sen utgår jag inte för att alla, min kille i det här fallet, funkar som mig. Så jag har all förståelse för att han inte känner sig redo och får kalla fötter.

Vi pratar väldigt tydligt till varandra och jag har absolut ställt frågan rakt ut, och får svaret att han behöver vara själv just nu. Han vill inte ge några falska förhoppningar och tycker såklart att allt är väldigt jobbigt han med. Men han är så rak han kan vara. Han kan ju inte lova att det blir vi igen, eftersom han behöver sin tid att känna efter, och ibland kan man behöva distans från allt för att kunna känna efter att fatta ett beslut.

Jag har bra kontakt med hans familj, så jag vet att han just nu har det jäkligt tufft med sina tankar. Han älskar mig och barnen, men vet inte om han är redo. Hur vet man? Därav har det tagit slut. Han vill vara redo och ?borde? vara det enligt sin ålder och folk i sin omgivning.
  • SwipaHöger
    Anonym (Lisa) skrev 2019-05-28 22:41:11 följande:

Om ert förhållande är så bra som  du säger, så borde du inte behöva ställa dessa frågor till  oss,  utan du borde redan veta svaret:

Bara det att han inte lämnat ett rakt svar får ju en att fundera på hans ärlighet. Vill han hålla dörren öppen om han inte träffar någon annan?

Skulle du hoppa från en bro om du fick 500.000kr?

Om du inte kan lämna ett rakt svar så kan man fundera på ärligheten...

Allt är som sagt inte svart eller vitt. En fråga om FAMILJ, ett beslut som påverkar en livet ut. Inte bara sitt eget liv, utan även flera andra personers liv. Barns liv. Det är ingen faktafråga, finns inget rätt svar.

Man måste kunna och få fundera, man måste få känna sig osäker och känna efter. Familj är stort. Sen är det kanske inte så att du tycker det är lika stort, som vi gör.

Barn och familjeliv handlar inte bara om man älskar någon eller inte. Även det bästa förhållandet, kan spricka av familjefrågor.

Men tack för din åsikt!
  • Anonym (Slut, finito, dumpad)
    SwipaHöger skrev 2019-05-29 18:59:03 följande:

Allt är som sagt inte svart eller vitt. En fråga om FAMILJ, ett beslut som påverkar en livet ut. Inte bara sitt eget liv, utan även flera andra personers liv. Barns liv. Det är ingen faktafråga, finns inget rätt svar.

Man måste kunna och få fundera, man måste få känna sig osäker och känna efter. Familj är stort. Sen är det kanske inte så att du tycker det är lika stort, som vi gör.

Barn och familjeliv handlar inte bara om man älskar någon eller inte. Även det bästa förhållandet, kan spricka av familjefrågor.

Men tack för din åsikt!

Han har dumpat dig. Det är motsatsen till att vilja vara tillsammans med någon. Det är också mil från att vilja skaffa barn med någon.

När man vill ha barn med någon så vill man åtminstone ha ett förhållande med den personen. Oftast vill man ha haft en flerårigt, långt, seriöst och stabilt förhållande. Återigen motsatsen till det ni har.

Det är jobbigt att bli dumpad av någon man gillar. Det är också jobbigt att dumpa någon. Ofta så låter man personen behålla lite hopp för att man inte orkar se personen ledsen och inte vill höra personen tjata och be. Taskigt men sant.

De flesta män och kvinnor är 110% säkra på vad dom vill när dom planerar barn och familj. Man känner sig säker, trygg och redo till 110%. Om man inte känner sig redo för familjelivet så beror det på att man inte vill ha familj eller inte vill ha familj med den partnern.

Jag och min make var säkra. Självklart var det stort men vi älskar varandra och hade gjort det väldigt länge så det var ingen osäkerhet alls.

Du tror inte att man kan vara 110% redo utan att man bör köra på iallafall. Hur har det gått i tidigare relationer?

Din exkille vet inte vad han vill eftersom att han inte älskar dig speciellt mycket. Därför gjorde han slut.

Du blir dumpad och samtidigt är du övertygad om att han älskar dig och vill leva med dig... Det är klassiskt. Du förnekar och går ner dig. Gå vidare så hittar du kanske någon som älskar dig på riktigt :)
  • pyssel

Men tack för din åsikt!

Han framhåller det som sårar dig lite mindre. Det kommer han även att göra om han inte kommer tillbaka också. Jag hoppas att han kommer tillbaka till dig, att hans känslor vuxit när han gjort slut, men häng inte fast vid förklaringarna om att "inte vara redo" för länge, så du missar andra chanser i livet.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Lisa)

Men tack för din åsikt!
    Han har gjort slut med dig. Säger inte det dig något?
  • Anonym (Lisa)

Men tack för din åsikt!
    Klart man får känna sig osäker och få fundera. Men att inte kunna lämna besked  på om man gör slut eller bara vill ha en paus, det är bara oärligt och taskigt.
    Ni får ha hur mycket kärlek som helst, men ni kan ju inte kommunicera, eftersom du inte vet själv om det är slut eller inte. 

Men det är ju en bra deal för honom,  att ha en plan B...
  • SwipaHöger
    Anonym (Slut, finito, dumpad) skrev 2019-05-29 19:27:48 följande:

Han har dumpat dig. Det är motsatsen till att vilja vara tillsammans med någon. Det är också mil från att vilja skaffa barn med någon.

När man vill ha barn med någon så vill man åtminstone ha ett förhållande med den personen. Oftast vill man ha haft en flerårigt, långt, seriöst och stabilt förhållande. Återigen motsatsen till det ni har.

Det är jobbigt att bli dumpad av någon man gillar. Det är också jobbigt att dumpa någon. Ofta så låter man personen behålla lite hopp för att man inte orkar se personen ledsen och inte vill höra personen tjata och be. Taskigt men sant.

De flesta män och kvinnor är 110% säkra på vad dom vill när dom planerar barn och familj. Man känner sig säker, trygg och redo till 110%. Om man inte känner sig redo för familjelivet så beror det på att man inte vill ha familj eller inte vill ha familj med den partnern.

Jag och min make var säkra. Självklart var det stort men vi älskar varandra och hade gjort det väldigt länge så det var ingen osäkerhet alls.

Du tror inte att man kan vara 110% redo utan att man bör köra på iallafall. Hur har det gått i tidigare relationer?

Din exkille vet inte vad han vill eftersom att han inte älskar dig speciellt mycket. Därför gjorde han slut.

Du blir dumpad och samtidigt är du övertygad om att han älskar dig och vill leva med dig... Det är klassiskt. Du förnekar och går ner dig. Gå vidare så hittar du kanske någon som älskar dig på riktigt :)

Tack för din åsikt som sagt. Har du inget vettigt att säga, så hoppa över att ens kommentera. Gillar att tycks veta både vad han och jag känner, och hur vårat förhållande är och har varit. Lycka till med ditt.
  • SwipaHöger
    Anonym (Lisa) skrev 2019-05-29 19:44:02 följande:

Klart man får känna sig osäker och få fundera. Men att inte kunna lämna besked  på om man gör slut eller bara vill ha en paus, det är bara oärligt och taskigt.

Ni får ha hur mycket kärlek som helst, men ni kan ju inte kommunicera, eftersom du inte vet själv om det är slut eller inte. 

Men det är ju en bra deal för honom,  att ha en plan B...

Det är slut. Han har gjort slut, som jag skrev i mitt första inlägg. Han behöver tid för sig själv. Han har inte nämnt ordet paus. Det är jag som analyserar situationen, och bad därför om input från annat håll, kanske någon som hade varit med om liknande. Men jag märker att en och annan verkar tro att de kan hela vår relation, och vet hur både han och jag känner, vill osv. Vilket är lite komiskt. De kanske ska höra av sig direkt till killen eftersom de tycks veta bättre än honom själv. ;)

Avslutar tråden, då jag inte känner att den gav mig något alls. Tack för era åsikter och för att ni tog er tiden. Trodde dock att familjeliv var ett forum för lite mognare diskussioner, men jag hade fel.
  • Anonym (Ida)
    SwipaHöger skrev 2019-05-29 21:50:50 följande:
    Det är slut. Han har gjort slut, som jag skrev i mitt första inlägg. Han behöver tid för sig själv. Han har inte nämnt ordet paus. Det är jag som analyserar situationen, och bad därför om input från annat håll, kanske någon som hade varit med om liknande. Men jag märker att en och annan verkar tro att de kan hela vår relation, och vet hur både han och jag känner, vill osv. Vilket är lite komiskt. De kanske ska höra av sig direkt till killen eftersom de tycks veta bättre än honom själv. ;)

Avslutar tråden, då jag inte känner att den gav mig något alls. Tack för era åsikter och för att ni tog er tiden. Trodde dock att familjeliv var ett forum för lite mognare diskussioner, men jag hade fel.
    Vad hade du velat att vi skulle skriva? "Han menar nog inte att det är slut egentligen, han vill bara tänka ett tag till sen kommer han tillbaka och skaffar familj med dig"?

Vi har varit i din sist, det är ju därför vi svarar som vi gör. Vi har också suttit och hållit fast vid ord som kanske har stått för något annat än vad som faktiskt sades eller hoppats att agerandet inte egentligen betyder vad det ser ut som. 

Du har varit väldigt hård på att vi alla har fel, att han med 100 % älskar dig och att det bara handlar om rädsla och nu vill du avsluta tråden för att vi inte tror som dig? Alla våra åsikter grundar sig på DINA ord, hur DU har beskrivit slutet på er relation och vi är många som har hört och upplevt precis det du beskriver, vi har hört fraserna han sagt till dig och vi vet vad de oftast betyder. Det är familjeliv med, vad jag tycker, erfarna diskussioner (om än kanske inte mogna) även om svaren du får inte är roliga att höra.

• Anonym (Slut, finito, dumpad)
    SwipaHöger skrev 2019-05-29 21:46:31 följande:

Tack för din åsikt som sagt. Har du inget vettigt att säga, så hoppa över att ens kommentera. Gillar att tycks veta både vad han och jag känner, och hur vårat förhållande är och har varit. Lycka till med ditt.

Jag vet precis hur ert förhållande är. Det är så dåligt det kan bli för han har dumpat dig. Det är inget förhållande. Han är singel. Det vi alla vet med säkerhet är att han inte vill leva med dig och inte vill vara din pojkvän. Det finns det ingen tvekan om. Det är tråkigt att du vägrar lyssna på honom. Du kanske missar riktig kärlek om du hänger kvar i någon som inte vill.

Denna tråd säger också massor om er bristande kommunikation och helt skilda framtidsdrömmar.

Mitt förhållande behöver inget lycka till. Är gift med barnens pappa sedan många år och vi har det väldigt bra.
Svar på tråden Har vi paus eller är det slut?