• Anonym (Orolig syster)

    Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?

    Hej jag är orolig över min systers barn.

    Det är så att hennes son beter sig väldigt otrevligt och hon och hennes man verkar inte göra någonting åt det. Barnet skriker när han inte får som han vill och sliter saker som han vill ha ur händerna från folk, kastar mat med flit på golvet, föräldrarna säljer inte ens åt honom utan städar bara upp efter att

    han har ätit. Föräldrarna har även satt lås på lådor och skåp hemma för annars river han ut allting säljer de. Jag tycker såklart att man borde säja till sitt barn att det inte får göra så istället. Är föräldrarna bara väldigt lata och dåliga på att uppfostra barn eller kan det vara så att barnet har någon diagnos och behöver hjälp? Vad ska jag göra för att hjälpa barnet? Jag ska försöka att prata allvarligt med dem och funderar på att orosanmäla om de inte lyssnar.

  • Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?
  • Anonym (Mamma till två)
    Annita skrev 2020-10-20 20:03:19 följande:
    Jag vet, jag tyckte din kommentar var rolig och gjorde "nybörjarmisstaget" att posta en emoji :)
    Ah, ok :)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 19:50:01 följande:
    Det kan såklart bli lite problem på grund av att de är så korta i den åldern så de når inte upp om de ska diska och så, men man kan ju ställa dem på en hög pall?
    Har du så tråkigt kan du väl skaffa en hobby istället.
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 19:46:55 följande:

    Man tar inte in folk på såna ställen för att de gjort något olagligt... Är du helt säker på att du inte har en diagnos? Varför fortsätter du driva med den här tråden när det är övertydligt att du inte är seriös?


    Jo rättspsyk döms man till om man har begått brått på grund av allvarlig psykisk störning, psykiatrin som inte är rättspsyk är en annan sak, nu behöver du googla
  • Anonym (q)
    AndreaBD skrev 2020-10-20 19:12:18 följande:
    Det är vanligt med orealistiska uppfattningar hos folk med autism.

    När du postade var det dock uppenbart att det inte var autism utan troll.


     

  • Anonym (Mamma till två)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 21:24:27 följande:

    Jo rättspsyk döms man till om man har begått brått på grund av allvarlig psykisk störning, psykiatrin som inte är rättspsyk är en annan sak, nu behöver du googla


    Fast din systerson har ju begått ett brott. Han försökte ju stjäla sin mammas telefon! Förlåt, nu stavade jag fel. Brått, ska det visst stavas, ser jag i ditt inlägg.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-20 21:24:27 följande:
    Jo rättspsyk döms man till om man har begått brått på grund av allvarlig psykisk störning, psykiatrin som inte är rättspsyk är en annan sak, nu behöver du googla
    Vi pratar inte om rättspsyk nu utan en vanlig mottagning. Du behöver däremot skaffa dig ett liv istället för att starta sådana här trådar i ett familjeforum.
  • Anonym (A)

    Ts kanske skulle försöka sig på att uppfostra en Svan

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (A) skrev 2020-10-20 22:54:17 följande:

    Ts kanske skulle försöka sig på att uppfostra en Svan


    Så länge den får bo i en skottkärra då. Badhuset lär de ju ändå inte komma in på.
  • Anonym (Orolig syster)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-10-20 22:37:49 följande:

    Vi pratar inte om rättspsyk nu utan en vanlig mottagning. Du behöver däremot skaffa dig ett liv istället för att starta sådana här trådar i ett familjeforum.


    Nu var det så att sextiotalist skrev just rättspsykiatrisk avdelning i kommentaren där du svarade "eller för intagning?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-21 10:20:57 följande:
    Nu var det så att sextiotalist skrev just rättspsykiatrisk avdelning i kommentaren där du svarade "eller för intagning?
    Orka bry sig, det är ändå inte aktuellt som jag sa. Lägg ner, du är bara långtråkig vid det här laget.
  • Anonym (Troll igen)
    Anonym (Orolig syster) skrev 2020-10-19 21:27:08 följande:
    Men jag tycker att barnet far illa när det inte uppfostras ordentligt det är en form av vanvård
    Nu tror jag att även du är et troll. Känns som att var och varannan tråd är tidsfördriv för långtidssjukskrivna människor utan sysselsättning.
    Men om nu någon annan läser med samma begåvningsnivå som du, så är det alltså ts som har blivit vanvårdad som liten och fått allvarliga komplikationer såsom nedsatt empati och förståelse för skillnaden mellan barn och vuxna, och speciellt små barn. Man får hoppas att ts aldrig skaffar barn själv för då kommer det garanterat krävas flera orosanmälningar.
Svar på tråden Ouppfostrat barn, lata föräldrar eller diagnos?