• Fri 23 Jul 2021 13:18
    795035 visningar
    8602 svar
    +4
    8602
    795035

    Försöka bli gravid i höst, följas åt?

    Hej!

    Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

    Mvh Lövsångerskan

  • Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Thu 9 Mar 2023 09:49

    Jag skapar gruppen nu direkt då jag har övriga som kontakter redan :) 

  • Thu 9 Mar 2023 16:29

    Superbra initiativ med Telegram-gruppen! Vore roligt om ni andra kompisar härifrån också ville skriva med oss där 🥰

  • Thu 9 Mar 2023 17:10

    Jag är gärna med i gruppen! 

  • Thu 9 Mar 2023 17:37
    evelinagra1 skrev 2023-03-09 17:10:39 följande:

    Jag är gärna med i gruppen! 


    Skicka ditt användarnamn på meddelande till mig :)

  • Wed 15 Mar 2023 14:03
    +2

    Nu känner jag mig som en läskig stalker här haha. Men jag hoppas att ni går in och uppdaterar här lite ibland ändå! 

    Jag har ju inte hängt i denna tråd utan i en annan men har alltid gått in och läst denna tråd i mer än 1 års tid så känner mig så engagerad i er trots att jag inte skrivit själv i denna tråd haha! 

    Stort lycka till till er alla iaf <3

  • Wed 15 Mar 2023 16:29
    +1

    Åh Melsson jag känner igen ditt namn från någon annan tråd som jag också stalkat när jag inte varit här 😅 Så gulligt av dig att skriva!
    Stort lycka till du med vart du än befinner dig i barnförsökandet 💕

  • Thu 16 Mar 2023 07:57
    Melsson skrev 2023-03-15 14:03:21 följande:

    Nu känner jag mig som en läskig stalker här haha. Men jag hoppas att ni går in och uppdaterar här lite ibland ändå! 

    Jag har ju inte hängt i denna tråd utan i en annan men har alltid gått in och läst denna tråd i mer än 1 års tid så känner mig så engagerad i er trots att jag inte skrivit själv i denna tråd haha! 

    Stort lycka till till er alla iaf <3


    Åååh men du är ju så fin Melsson, alltid en sån genuin omtänksamhet! Hjärta Nu skriver ju visserligen du och jag med varandra i en annan grupp, men jag stannar gärna kvar här och uppdaterar lite nu och då tillsammans med dem som vill 🥰 Stor kram tillbaka till dig! Hjärta
  • Thu 6 Apr 2023 18:38
    +2

    Så fint att att flera här har blivit vänner, och stort grattis Sophie till ditt plus! Jag hoppas att alla här ska få sina plus, förstår att det är jobbigt när det tar lång tid. <3 
    Har saknat att skriva med er här. Tråden har verkligen varit igång länge. Förstår att det kommer skrivas mindre här nu, vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget. Mer säga tack för att ni är så fina och stöttande! 

  • Thu 20 Apr 2023 19:48
    Lövsångerska1991 skrev 2023-04-06 18:38:56 följande:

    Så fint att att flera här har blivit vänner, och stort grattis Sophie till ditt plus! Jag hoppas att alla här ska få sina plus, förstår att det är jobbigt när det tar lång tid. <3 
    Har saknat att skriva med er här. Tråden har verkligen varit igång länge. Förstår att det kommer skrivas mindre här nu, vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget. Mer säga tack för att ni är så fina och stöttande! 


    Så fint att du skriver, det här har verkligen varit en helt magisk grupp av människor som jag inte vet hur jag någonsin skulle ha klarat mig utan, så STORT tack för att du skapade den här tråden! Hjärta Jag har varit lite off på Familjeliv på sistone, men tänkte att jag kan uppdatera här när något händer. Det jag kan säga är att jag i alla fall har varit på uppstartsmöte på Livio för att få göra IVF, så förhoppningsvis får vi starta innan sommaren Glad Och som sagt, det är ju vi som ska tacka dig för allt stöd och alla hejarop! Hoppas att du har det fint Hjärta
  • Thu 20 Apr 2023 20:09
    +1

    Jag kan också uppdatera lite :) Vi har genomgått en första IVF-behandling som dessutom tog sig :) vi fick ett embryo återfört och ett i frysen. jag går strax in i vecka 9 och har fått se ett hjärta slå för några dagar sen :) hoppas verkligen att denna gång går vägen. Vill också säga tack till dig Lövsångerska som förde samman de starkaste kvinnorna jag stött på i mitt liv. det här är familjelivs finaste grupp Hjärta

  • Fri 21 Apr 2023 16:13

    Kan också uppdatera. Har nu haft 5 tidiga missfall i rad mellan v4-6. 
    Har genomgått missfallsutredning. Där jag behövde själv be om progrestron prov....
    Jag har lämnat två stycken. 1a så va jag gravid nr 5. Och 2a på äl +7. Bägge visade väldigt låg progrestron.
    Har fortsatt 1 prov kvar som analyserar. Men i nuläget så är det lågt progrestron som är orsaken till upprepade missfall samt svårt att bli gravid. Har en underbar läkare som har skrivit recept. Så detta är första cyklus med progrestron tillskott.

  • Thu 4 May 2023 19:12
    Chilins skrev 2023-04-20 20:09:33 följande:

    Jag kan också uppdatera lite :) Vi har genomgått en första IVF-behandling som dessutom tog sig :) vi fick ett embryo återfört och ett i frysen. jag går strax in i vecka 9 och har fått se ett hjärta slå för några dagar sen :) hoppas verkligen att denna gång går vägen. Vill också säga tack till dig Lövsångerska som förde samman de starkaste kvinnorna jag stött på i mitt liv. det här är familjelivs finaste grupp Hjärta


    Men så fantastiskt att höra!! Stort grattis!! Ger stort hopp till en själv som just nu genomgår stimulering för vårt första IVF-försök Hjärta Hur mådde du under stimuleringen?
  • Thu 4 May 2023 19:15
    Dalarna91 skrev 2023-04-21 16:13:36 följande:

    Kan också uppdatera. Har nu haft 5 tidiga missfall i rad mellan v4-6. 
    Har genomgått missfallsutredning. Där jag behövde själv be om progrestron prov....
    Jag har lämnat två stycken. 1a så va jag gravid nr 5. Och 2a på äl +7. Bägge visade väldigt låg progrestron.
    Har fortsatt 1 prov kvar som analyserar. Men i nuläget så är det lågt progrestron som är orsaken till upprepade missfall samt svårt att bli gravid. Har en underbar läkare som har skrivit recept. Så detta är första cyklus med progrestron tillskott.


    Tråkigt att du skulle behöva efterfråga testet själv som visade sig vara orsaken till problemen... Men skönt att ni hittat orsaken och kan få hjälp med det! Hjärta
  • Sun 28 May 2023 21:10

    Vågar knappt tro mina ögon, tror jag ser i syne trots otaliga test. Sen februari 2021 har vi försökt och nu poff från ingenstans TROR jag de tagit sig. Nu kryper bara oron för att testen ska öka i styrka på, vet inte om ni ser någon ökning.

    igår morse överst, sen igår eftermiddag, imorse och längst ner nu klockan 19 ikväll. Vågar man hoppas och tro..?

  • Tue 30 May 2023 15:37
    Flizz skrev 2023-05-28 21:10:28 följande:

    Vågar knappt tro mina ögon, tror jag ser i syne trots otaliga test. Sen februari 2021 har vi försökt och nu poff från ingenstans TROR jag de tagit sig. Nu kryper bara oron för att testen ska öka i styrka på, vet inte om ni ser någon ökning.

    igår morse överst, sen igår eftermiddag, imorse och längst ner nu klockan 19 ikväll. Vågar man hoppas och tro..?


    Stort grattis!!! Hur har det utvecklat sig sen i förrgår? Hjärta
  • Tue 30 May 2023 16:44

    Grattis!

  • Thu 1 Jun 2023 05:28


    Man får nog säga att de har utvecklats bra :)
  • Thu 1 Jun 2023 10:55
    Flizz skrev 2023-05-28 21:10:28 följande:

    Vågar knappt tro mina ögon, tror jag ser i syne trots otaliga test. Sen februari 2021 har vi försökt och nu poff från ingenstans TROR jag de tagit sig. Nu kryper bara oron för att testen ska öka i styrka på, vet inte om ni ser någon ökning.

    igår morse överst, sen igår eftermiddag, imorse och längst ner nu klockan 19 ikväll. Vågar man hoppas och tro..?


    Men wow, vilka glada nyheter, STORT grattis!! Hjärta 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?