• Anonym (Baraj­ag)
    Sat 16 Jul 2022 09:31
    27738 visningar
    79 svar
    79
    27738

    Går i bitar

    Nu verkar det vara definitivt denna gång. Igår bad jag hnm dra härifrån. Nu står jag här med två barn och hjärtat sitter i halsgropen. 


    Jag har blivit så sviken men jag har kämpat och kämpat. Jag behöver inse att jag och barnen förtjänar bättre. 

    Är orolig för ekonomin och sörjer den kärnfamilj jag hoppats på. Jag känner mig så misslyckad.  


    Någon som kan peppa mig? 

  • Svar på tråden Går i bitar
  • Anonym (X)
    Sat 13 Aug 2022 01:23
    #60
    Anonym (Karma) skrev 2022-08-13 00:39:32 följande:
    Det bästa för dina barn vore att få hamna i en fosterfamilj, då du saknar omdöme lika mycket som deras pappa
    Vad menar du?
  • Anonym (Baraj­ag) Trådstartaren
    Sat 13 Aug 2022 14:30
    #63
    Anonym (Karma) skrev 2022-08-13 00:39:32 följande:
    Det bästa för dina barn vore att få hamna i en fosterfamilj, då du saknar omdöme lika mycket som deras pappa
    Hur saknar jag omdöme? du förutsätter att jag har vetat allt det här en längre tid? 
  • Anonym (Hoppa­s)
    Wed 17 Aug 2022 23:30
    #64
    Anonym (Barajag) skrev 2022-08-13 00:24:55 följande:

    Tills han är en pappa så är det MINA barn. Han har försummat barnen grovt och aldrig brytt sig. Den främsta anledningen till att jag tog mig ur det här var barnperspektivet. Barnen förtjänar en pappa som ser deras behov och inte utsätter dem för fara. Jag har inte önskat annat än att barnens pappa ska vara delaktig men han valde bort det själv. Det yngsta barnet har noll anknytning till sin pappa, NOLL för han har aldrig brytt sig. Barnen har rätt till sina föräldrar förutsatt att dom kan erbjuda en säker miljö. Jag hindrar inget umgänge för mina barn, jag kommer aldrig stå iväg så länge deras pappa vill vara en pappa. Men att inte ge barnen mat? Att sova sig igenom hela dagar/dygn när man är ensam med barnen är-inte-okej. 

    Gräset är verkligen inte grönare på andra sidan men för barnen är det grönare. Jag levde med en blandmissbrukare, grovt spelmissbruk som tömde alla besparingar och tog ut på mina krediter utan lov, narcissistiska drag där han inte förstår barns grundläggande behov. Han snodde barnens matpengar och ignorerade deras existens. 


    jag må bli ensam för resten av livet men om det gör att barnen får en mer medveten pappa som visar uppskattning och kärlek Så är det värt det. Jag stöttar barnens pappa i allt kring barnen trots allt jag blev utsatt för. Men lika mkt tid med oss bägge föräldrar? Aldrig. Har svårt att se det framför mig då han avbokar 75% av allt umgänge. 


    Är ganska övertygad om att pappans version inte ser likadan ut.

    Hur som helst så är det inte bara dina barn.
    Barnen har rätt till lika tillgång till båda sina föräldrar.

    Du låter som de flesta kvinnor som lämnar sina män.
    ALLT är hans fel och kvinnan är oskyldig och perfekt.

    Är ganska övertygad om att barnen älskar dig och deras pappa lika mycket,
  • Anonym (Vafan­)
    Wed 17 Aug 2022 23:48
    #65
    +1
    Anonym (Karma) skrev 2022-08-13 00:39:32 följande:
    Det bästa för dina barn vore att få hamna i en fosterfamilj, då du saknar omdöme lika mycket som deras pappa
    Det bästa för barnen är föräldrar som bryr sig och ser till deras bästa vilket ts tycks göra. 
    Hur kan man ens vara så fruktansvärt elak som du är? 
    Kryp tillbaka bakom stenen du förmodligen kom ifrån. 
  • Anonym (Baraj­ag) Trådstartaren
    Thu 18 Aug 2022 14:24
    #66
    Anonym (Hoppas) skrev 2022-08-17 23:30:00 följande:
    Är ganska övertygad om att pappans version inte ser likadan ut.

    Hur som helst så är det inte bara dina barn.
    Barnen har rätt till lika tillgång till båda sina föräldrar.

    Du låter som de flesta kvinnor som lämnar sina män.
    ALLT är hans fel och kvinnan är oskyldig och perfekt.

    Är ganska övertygad om att barnen älskar dig och deras pappa lika mycket,

    Jag har aldrig sagt att barnen inte har lika rätt till sina föräldrar. Jag jobbar för det men det krävs att han faktiskt hämtar barnen och skapar en anknytning till båda men främst yngsta barnet. Barnen förtjänar kärlek och uppskattning, att få mat och en trygg tillvaro. 


    klart det finns två sidor av myntet men jag har tagit hand om barnen och det har inte han oavsett vad han må ha pysslat med Istället. Jag har betalat räkningar, tagit hand om barnen och hushåll. Han har inte ens tagit hand om sig själv. Det här är ingen pajkastningstråd även om du vill tro det. Då hade jag skrivit allt han pysslat med. Jag startade tråden för att jag var ledsen och mådde dåligt. Nu med helt andra ögon ser jag sanningen Och jag måste oavsett hur jag känner för pappan till mina barn jobba för att han ska vara en del av deras liv. 

  • Anonym (Baraj­ag) Trådstartaren
    Thu 18 Aug 2022 14:25
    #67
    Anonym (Vafan) skrev 2022-08-17 23:48:51 följande:
    Det bästa för barnen är föräldrar som bryr sig och ser till deras bästa vilket ts tycks göra. 
    Hur kan man ens vara så fruktansvärt elak som du är? 
    Kryp tillbaka bakom stenen du förmodligen kom ifrån. 

    Tack Hjärta  


    jag vet att barnens pappa har fått en väckarklocka och jobba på sitt. situationen är inte rolig för ngn. 

  • Anonym (Karma­)
    Thu 18 Aug 2022 16:25
    #68
    Anonym (Vafan) skrev 2022-08-17 23:48:51 följande:
    Det bästa för barnen är föräldrar som bryr sig och ser till deras bästa vilket ts tycks göra. 
    Hur kan man ens vara så fruktansvärt elak som du är? 
    Kryp tillbaka bakom stenen du förmodligen kom ifrån. 
    Jag har levt i denna värld för att ha insett att denna världen är cruel. Du verkar ha bott under en sten för att missat detta. Hon värpte kottar med fel person, och nu får hon betala priset helt enkelt. Folk värper kottar som om de vore en hund som man bara kan köpa och sedan göra sig av med när man tröttnat.

    Hon får helt enkelt ta ansvar! Det är synd om barnen, inte henne.
  • Anonym (X)
    Thu 18 Aug 2022 17:45
    #69

    HON tar ju ansvar för ?kottarna? så vad är problemet?


    Anonym (Karma) skrev 2022-08-18 16:25:48 följande:
    Jag har levt i denna värld för att ha insett att denna världen är cruel. Du verkar ha bott under en sten för att missat detta. Hon värpte kottar med fel person, och nu får hon betala priset helt enkelt. Folk värper kottar som om de vore en hund som man bara kan köpa och sedan göra sig av med när man tröttnat.

    Hon får helt enkelt ta ansvar! Det är synd om barnen, inte henne.
  • Anonym (Karma­)
    Thu 18 Aug 2022 18:03
    #70
    -1

    Gott!

    Vad är ditt problem?


    Anonym (X) skrev 2022-08-18 17:45:21 följande:

    HON tar ju ansvar för ?kottarna? så vad är problemet?


  • Anonym (X)
    Thu 18 Aug 2022 20:02
    #71
    Anonym (Karma) skrev 2022-08-18 18:03:38 följande:

    Gott!

    Vad är ditt problem?


    Mitt problem är att du är så jävla elak mot en TS som redan är ledsen.

    Frågan är snarare vad DITT problem är?
  • Anonym (Karma­)
    Thu 18 Aug 2022 20:07
    #72

    Du är förmodligen en av de personerna som är elaka emot folk dagligen, inkluderat folk som mår dåligt.

    Men just nu så tror du att du är någon best eller något? Hur fan orkar du ens leva med dig själv?

    Vakna för fan


    Anonym (X) skrev 2022-08-18 20:02:42 följande:
    Mitt problem är att du är så jävla elak mot en TS som redan är ledsen.

    Frågan är snarare vad DITT problem är?
  • Anonym (X)
    Thu 18 Aug 2022 20:08
    #73
    Anonym (Karma) skrev 2022-08-18 20:07:17 följande:

    Du är förmodligen en av de personerna som är elaka emot folk dagligen, inkluderat folk som mår dåligt.

    Men just nu så tror du att du är någon best eller något? Hur fan orkar du ens leva med dig själv?

    Vakna för fan


    Du får återkomma när du är nykter.
  • Anonym (Baraj­ag) Trådstartaren
    Tue 13 Sep 2022 19:28
    #72
    +1

    Tänkte uppdatera lite. 


    Det har nu gått en tid och jag mår mkt bättre än jag trodde att jag skulle må. jag kan tycka att det är lite småjobbigt att umgås för jag vill inte riktigt vara vän med honom men inte heller ovän. Han har en förmåga att brodera ut saker i sms eller när han ringer och jag vill inte det. 


    Men man hittar väl ngn form av balans i det hela allt mer tiden går. 


    Barnen har äntligen fått en delaktig pappa, så barnen gick vinnande ur det här. 

  • Anonym (zzz)
    Tue 13 Sep 2022 19:32
    #73
    +1
    Anonym (Barajag) skrev 2022-09-13 19:28:21 följande:

    Tänkte uppdatera lite. 


    Det har nu gått en tid och jag mår mkt bättre än jag trodde att jag skulle må. jag kan tycka att det är lite småjobbigt att umgås för jag vill inte riktigt vara vän med honom men inte heller ovän. Han har en förmåga att brodera ut saker i sms eller när han ringer och jag vill inte det. 


    Men man hittar väl ngn form av balans i det hela allt mer tiden går. 


    Barnen har äntligen fått en delaktig pappa, så barnen gick vinnande ur det här. 


    Det låter ju riktigt bra!
    Och du, ni behöver inte umgås alls, så länge ni samarbetar runt barnen. Ställ inte upp på saker om du inte vill, inte ens att hålla på och sms:a en massa. Det enda som krävs är samverkan runt barnen, barnens ekonomi osv. 
  • Anonym (Baraj­ag) Trådstartaren
    Tue 13 Sep 2022 19:45
    #74
    Anonym (zzz) skrev 2022-09-13 19:32:30 följande:
    Det låter ju riktigt bra!
    Och du, ni behöver inte umgås alls, så länge ni samarbetar runt barnen. Ställ inte upp på saker om du inte vill, inte ens att hålla på och sms:a en massa. Det enda som krävs är samverkan runt barnen, barnens ekonomi osv. 

    Han är väldigt ensam och jag tror att han försöker visa mig att han förändras. Jag ställer upp på en del saker för barnens skull. Det är inte så roligt för mig men ger barnen väldigt mkt. 


    tack för att du svarade. 

  • Anonym (Baraj­ag) Trådstartaren
    Mon 26 Sep 2022 16:18
    #75
    +2

    Tänkte uppdatera lite! 


    Jag mår bra, jag är så nöjd över att jag gjorde det här och tog steget. Barnen har en pappa som vill umgås med dom idag. Han har gjort förändringar som kommer att få honom och barnen att må bättre. 


    Jag har träffat nya och intressanta människor och livet känns spännande, jag behöver inte längre täcka upp för exxets problem på ngt sätt och det är så skönt! 

  • Anonym (Jag)
    Mon 26 Sep 2022 16:46
    #76
    Anonym (Barajag) skrev 2022-09-26 16:18:33 följande:

    Tänkte uppdatera lite! 


    Jag mår bra, jag är så nöjd över att jag gjorde det här och tog steget. Barnen har en pappa som vill umgås med dom idag. Han har gjort förändringar som kommer att få honom och barnen att må bättre. 


    Jag har träffat nya och intressanta människor och livet känns spännande, jag behöver inte längre täcka upp för exxets problem på ngt sätt och det är så skönt! 


    Härligt att höra! Solig
  • Anonym (Baraj­ag) Trådstartaren
    Sun 18 Dec 2022 00:32
    #77

    En liten uppdatering här:

    Livet rullar på, jag har barnen 98% av tiden och mitt liv är så mkt lyckligare och rikare nu än det var förut. Jag kan ibland hamna i sorgsna tankar och det är OK. 

    Vi har ett fint samarbete kring barnen för det är viktigt för mig att han är delaktig i deras liv. Intresset är inte stort och han har svårt att se deras behov men jag försöker att stötta med alla medel jag har. 


    Jag kan känna en känsla av att allt det här aldrig riktigt kommer att ta slut eftersom han är så ensam och vänder sig till mig. Jag försöker att sätta gränser men är såklart väldigt svårt att inte fråga hur han mår när han ser deppig ut. Jag vill ändå värna om honom eftersom han är ngt av det viktigaste som finns i mina barns liv. 


    Återigen. Tack till alla som läst och följt! 

  • Anonym (zzz)
    Sun 18 Dec 2022 10:11
    #78
    Anonym (Barajag) skrev 2022-12-18 00:32:24 följande:

    En liten uppdatering här:

    Livet rullar på, jag har barnen 98% av tiden och mitt liv är så mkt lyckligare och rikare nu än det var förut. Jag kan ibland hamna i sorgsna tankar och det är OK. 

    Vi har ett fint samarbete kring barnen för det är viktigt för mig att han är delaktig i deras liv. Intresset är inte stort och han har svårt att se deras behov men jag försöker att stötta med alla medel jag har. 


    Jag kan känna en känsla av att allt det här aldrig riktigt kommer att ta slut eftersom han är så ensam och vänder sig till mig. Jag försöker att sätta gränser men är såklart väldigt svårt att inte fråga hur han mår när han ser deppig ut. Jag vill ändå värna om honom eftersom han är ngt av det viktigaste som finns i mina barns liv. 


    Återigen. Tack till alla som läst och följt! 


    Så bra att det verkar fungera. 

    Jag vill bara säga något om det där med att sätta gränser. Det är ursvårt, speciellt när man vet att den andra personen mår dåligt. Min mans ex har mått oerhört dåligt i perioder och det har varit svårt för honom att inte sugas in i det, speciellt när hon använt barnen som ursäkt för att prata med honom om saker, som sedan inte alls handlade om barnen. De bor mestadels hos oss.
    Till slut sa han ifrån tydligt och det blev faktiskt bättre. Jag tror, även för henne, hon visste vad som gällde. Så försök göra så, är mitt råd. Man kan känna sig taskig, men man måste tänka på helheten. 
  • Anonym (Jo)
    Sun 18 Dec 2022 19:22
    #79
    Anonym (Barajag) skrev 2022-12-18 00:32:24 följande:

    En liten uppdatering här:

    Livet rullar på, jag har barnen 98% av tiden och mitt liv är så mkt lyckligare och rikare nu än det var förut. Jag kan ibland hamna i sorgsna tankar och det är OK. 

    Vi har ett fint samarbete kring barnen för det är viktigt för mig att han är delaktig i deras liv. Intresset är inte stort och han har svårt att se deras behov men jag försöker att stötta med alla medel jag har. 


    Jag kan känna en känsla av att allt det här aldrig riktigt kommer att ta slut eftersom han är så ensam och vänder sig till mig. Jag försöker att sätta gränser men är såklart väldigt svårt att inte fråga hur han mår när han ser deppig ut. Jag vill ändå värna om honom eftersom han är ngt av det viktigaste som finns i mina barns liv. 


    Återigen. Tack till alla som läst och följt! 


    Härligt
Svar på tråden Går i bitar