Kan man inte få A om man vägrar dissekera?
Som rubriken lyder. Barnet går i högstadiet och har haft A rakt igenom hela tiden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-10-21 08:46
Och självklart gäller frågan biologi, inte matte, idrott, musik etc.
Som rubriken lyder. Barnet går i högstadiet och har haft A rakt igenom hela tiden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-10-21 08:46
Och självklart gäller frågan biologi, inte matte, idrott, musik etc.
Hen vill jobba inom medicin.
Hen är medveten om det och vi har pratat mycket om det, att det skulle vara bra att åtminstone sitta med i klassrummet för att få en känsla för det. Hen förstår det och säger att hen ska försöka, men vill att vi informerar skolan i förväg så de är förberedda på en ev reaktion. Tror hen mest är orolig inför att klassen ska se det eftersom det blev så mycket prat i förra skolan när det hände.
Tyckte inte den specifika diagnosen var relevant och står fast vid det. Det enda ni behöver veta är att det är seriöst och att det finns papper på det. Läkare är inblandade etc.
Jag ber inte om medicinska råd, jag ville bara veta vad som faktiskt gäller i skolan.
Tyckte inte den specifika diagnosen var relevant och står fast vid det. Det enda ni behöver veta är att det är seriöst och att det finns papper på det. Läkare är inblandade etc.
Jag ber inte om medicinska råd, jag ville bara veta vad som faktiskt gäller i skolan.
Självklart inte, därav att jag försöker peppa så hen åtminstone försöker och ser om det är så hemskt som hen tror. Det lär däremot vara stor skillnad mellan en drös omogna högstadieelever som plockar ut ögon, kastar bitar etc på varandra och ambitiösa elever i en högpresterande skola.
Det var hens kompis i parallellklassen som berättade atr det varit så på hens lektion. Läraren gjorde inte så mycket åt det. Från när jag gick i skolan minns jag att vissa elever smög med tex grodben och la i folks fickor och skor.
Det var hens kompis i parallellklassen som berättade atr det varit så på hens lektion. Läraren gjorde inte så mycket åt det. Från när jag gick i skolan minns jag att vissa elever smög med tex grodben och la i folks fickor och skor.
Kanske ditt barn kan få tillstånd att lämna OM det nu skulle börja flyga biologisk materia överallt?
Förmodligen händer det inte. Men kan vara bra att veta vad läraren tänkt göra åt det om det nu händer. Gissar ditt barn blivit skrämd av vad kompisen berättade. Kanske kompisen överdrev en liten aning för att visa på hur "hemskt" det var och för att kunna berätta en bättre story?
Det tror jag, tack!