• Anonym (Liten)

Man, 140 cm

Ja, ni läste rätt. Jag är en kort man. Bara 140 cm lång. Finns det någon lång kvinna som kan tänka sej en väldigt kort man. Jag är tacksam för ärliga svar

• Svar på tråden Man, 140 cm
  • Anonym (L)

Skulle inte dejta dig TS. Jag har alltid tyckt att långa män är attraktiva >185 men det finns garanterat tjejer som tänker annorlunda än mig. So go for it. 

• Kortväxt pappa

Att hitta en kvinna och är kort kan upplevas som svårt. Men det är det inte. 

Mitt tips är att inte verka desperat och att du måste finna en partner. 

När jag släppte att jag måste ha nån så vips, så blev det en fru och barn och visserligen skilsmässa sen och en ny förhållande och ett barn till.

Så försök att njuta lite av singellivet och du kommer att möta kärleken. 

Jag är några centimeter längre än dig och jag har bara haft tjejer som är längre än mig.

• Anonym (Liten)

Tack för dom uppmuntrande orden😊

• Anonym (EP)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-03 12:58:39 följande:

Jag ställer frågan till mej själv också. Jag är inte perfekt. Jag undrar bara varför det är så. 

Evolutionära skäl? Som kvinna har man under största delen av människans historia varit utsatt när man ska bära på barn, ta hand om barn, skydda sig mot män som vill våldta en osv. Dessutom är de flesta kvinnor fysiskt svagare än de flesta män. Att ha en manlig partner som kunde skydda en och ta större fysiskt ansvar när man själv var höggravid eller ammade, lär ha varit högt värderat. De kvinnor som i den miljön valde kortare män lär ha haft sämre chanser att överleva. Därför är det kanske kvinnorna som föredrar långa män som är kvar. Längd korrelerar ju med fysisk styrka, även om det finns långa, taniga män också.

Utifrån den förklaringen bör du utveckla och framhålla dina styrkor. Kvinnor generellt föredrar män som har andra styrkor också, som hög social status (bra ekonomi, social kompetens, ledarkvalitet), självsäkerhet, intelligens, etc. Om du är en rik, självsäker, intelligent man som många ser upp till, har du nog goda chanser att kunna välja en kvinnlig partner som du är attraherad av. Även om du inte har alla de egenskaperna, kan du jobba på att öka dina chanser genom att utveckla det du kan.

Alternativt kan du skapa ett konto på Darkside och leta efter någon som har en kink som matchar din.
  • Anonym (Liten)

Tack, det var ett intressant svar. Men jag förstår fortfarande inte varför det måste vara just mannen som ska vara stor, stark och beskyddande.

• Anonym (Liten)

Och, får jag inte ha en avvikande åsikt, utan att bli kallad för kink, eller måste hålla mej i någon mörk gränd, som darkside?

• Anonym (Man undrar)

Har kaffedrakens kortväxta kusin hittat hit?

• Anonym (Varför?)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-04 16:18:37 följande:

Och, får jag inte ha en avvikande åsikt, utan att bli kallad för kink, eller måste hålla mej i någon mörk gränd, som darkside?

Varför tar du illa vid dig för det? Det är sant ju. Det är just för sådant som Darkside finns.
  • Anonym (Liten)

Ok, vad bra. 

• Anonym (EP)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-04 16:15:28 följande:

Tack, det var ett intressant svar. Men jag förstår fortfarande inte varför det måste vara just mannen som ska vara stor, stark och beskyddande.

Män har inte behövt vara gravida och amma barn under vår evolutionära historia. Det betyder också att de inte har behövt oroa sig lika mycket för att bli våldtagna och behöva bära någon annans barn. Därför är det kanske inte lika högt värderat med en kvinna som kan vara fysiskt beskyddande för män. Kvinnan har ju vissa anpassningar för att kunna bära barn som gör det svårare att samtidigt optimera fysisk styrka. Hon behöver ha fett lagrat på kroppen för att kunna ge barnet näring även i tider då det finns lite mat och hon behöver ha bredare höfter för att kunna föda ett barn med stort huvud, till exempel.

Män har ju andra saker som de föredrar hos en kvinnlig partner. Man gillar kvinnor som ser unga ut, eftersom det är mer sannolikt att de är fertila. Man gillar breda höfter, bröst stora nog att amma med, någon som är återhållsam med sex (dvs. inte ligger med allt och alla).

Sannolikt finns det en del som både kvinnor och män tycker är attraktivt, som social kompetens, intelligens och driftighet.

Inget av detta säger ju något om hur det bör vara - bara hur det faktiskt är (eller har varit, eftersom kultur spelar en roll i vad vi anser vara attraktivt också). Det finns alltid undantag. Precis som att vissa män specifikt är attraherade av kvinnor med väldigt små bröst och smala höfter, finns det kvinnor som specifikt gillar korta män. Problemet är dock att de kan vara svåra att hitta och att du konkurrerar med en massa andra korta män som vill ha de där kvinnorna också.
  • Anonym (H)

Jag är en kvinna på 180cm och nej, jag hade inte dejtat någon som var 40cm kortare än jag.

• Anonym (Liten)

Ok, det hade sett gulligt ut, med klackskor 50 cm kortare. Dessutom är jag smal och tunn

Svar på tråden Man, 140 cm