• Liten man

Kortväxt man

Hej! Är här igen. Blir väldigt påhoppad från alla håll. Vi skyller våra barn för internetmobbning, men vi vuxna är inte bättre. Min fråga var, varför väljer kvinnor långa män? 

• Svar på tråden Kortväxt man
  • Anonym (Gripen)
    Liten man skrev 2024-01-31 20:44:40 följande:

Det är nog ganska vanligt. Ett sätt att plåga sej själv, ger en stunds njutning 

Dåligt att använda familjeliv för sin personliga fetisch. Håll dig till porr i stället.
  • Liten man
    Anonym (Gripen) skrev 2024-01-31 20:54:28 följande:
    Dåligt att använda familjeliv för sin personliga fetisch. Håll dig till porr i stället.
    Som sagt var, mycket mobbning här
  • Trent
    Liten man skrev 2024-01-31 20:57:18 följande:
    Som sagt var, mycket mobbning här
    Definiera mobbning.
  • Elin pelin
    Anonym (Snyggare) skrev 2024-01-31 19:36:22 följande:
    Och jag upplever att du mobbar mig eftersom jag inte får välja partner själv utan att bli påhoppad av dig.
    Fast du får välja partner lika mycket som någon annan. Vi har väl alla varit intresserade av någon som inte delar den känslan.
    Ja, du har en högre tröskel än många andra män, men inte omöjlig hög!
    Har du sett familjen med kortväxta som gått på tv? Ena sonen är ca 1.20 och har en normallång fru och tre barn. Jag skriver inte det för att vara elak, utan för att få dig att förstå att du kan också hitta någon men alla tjejer kommer inte falla för dig. Det finns tjejer som ratar rödhåriga, som ratar någon med stor näsa eller som en kompis till mig som ratade en kille för hans namn.
    Killar är inte bättre, vissa vill ha smal andra stora bröst osv.
    Är det jämförbart med din upplevelse, nej men en annan person kan ha samma känsla som du pga andra fysiska hinder.

Som så många andra skriver, låt inte negativiteten ta över utan jobba på din självkänsla!
  • Trent
    Liten man skrev 2024-01-31 20:50:08 följande:

Varför ska du hålla i taktpinnen? Ska inte båda bestämma? 

Precis som du bestämmer hur mycket energi du lägger på andra människors eventuella uppfattningar om längd väljer jag hur mycket energi jag lägger på icke konstruktiva dialoger.

Det finns inget som hindrar dig att fortsätta men det kommer då bli en monolog.
  • Anonym (Snyggare)
    Liten man skrev 2024-01-31 20:44:40 följande:

Det är nog ganska vanligt. Ett sätt att plåga sej själv, ger en stunds njutning 

Ja, jag misstänkte att det var en njutning för dig. Noll lust att bli indragen i det. Usch!
  • Trent
    Liten man skrev 2024-01-31 20:54:20 följande:

Det är väl inte bara jag som fokuserar på min längd? Det är ju många kvinnor här, som har längden som fokus, och kan absolut inte tänka sej en kortis

Varför tror du att kvinnor i en tråd som handlar om längd verkar ha längden i fokus?
  • Liten man

Det är väl inget måste att tycka om långa män? Det är ju det som är fokus. Borde finnas någon som tycker om korta män. Men tyvärr stämmer min teori

• Liten man

Vad får ni sexuell njutning ifrån? Inget jag har sagt

• Liten man

Tänkte mer på självskadebeteende. Men det är väl ingen här som ber om förlåtelse, mer än jag, och då får jag inte det besvarat

• Agda90
    Anonym (Gripen) skrev 2024-01-31 18:09:54 följande:
    Du sysslar mer med mobbning än alla andra i tråden. Varför det? Du bara fiskar efter kränkningar. Vem gör så egentligen? 
    Vit kränkt medelålders man !
  • Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 20:14:45 följande:
    Ni är lite roliga. Det är väl det jag menar, när jag undrar varför kvinnor väljer långa män. Det är inte bara i längden det sitter 
    Utifrån hur du skriver så kan jag säga att jag hade valt bort dig för att jag upplever dig som otrevlig och gnällig. 

Och anser du det vara mobbing så får det vara så men då har du bara bevisat att du inte går att diskutera med - ännu en avtändande egenskap i så fall
  • Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 20:36:54 följande:

Du skriver ju själv att jag ska fokusera på annat än min längd. Men det enda ni kvinnor verkar fokusera på är mannens längd. Långa män är snyggast skrev någon, långa män ger trygghet, skrev någon annan. Det finns ingen kvinna här som har skrivit att korta män är bäst. Det är väl klart jag har fokus på min längd då?

Alla korta män glor i kvinnors urringning. Därför väljer vi bort korta män.
  • Anonym (linq)
    Agda90 skrev 2024-02-01 08:23:47 följande:
    Alla korta män glor i kvinnors urringning. Därför väljer vi bort korta män.
    Vet inte om jag köper det där. Många kvinnor tycks dessutom leva i villfarelsen att deras urringningar är det mest fascinerande i världen. Tro mig, det är det sällan.
  • Agda90
    Anonym (linq) skrev 2024-02-01 08:27:42 följande:
    Vet inte om jag köper det där. Många kvinnor tycks dessutom leva i villfarelsen att deras urringningar är det mest fascinerande i världen. Tro mig, det är det sällan.
    Om någon glor mig i urringningen så spelar längden på mannen ingen roll. Jag skrev det för att visa att man kan inte dra alla över en kam. 

Men de män som fascinerat har stirrat  i min urringning har jag bjudit tillbaka genom att böja mig ner och stirra dem i skrevet och prata i den höjden med, alternativt har jag bjudit på ett glas kallt vatten rätt över huvudet för att kyla ner mannen i fråga. 
  • Anonym (SL)
    Liten man skrev 2024-01-31 20:54:20 följande:

Det är väl inte bara jag som fokuserar på min längd? Det är ju många kvinnor här, som har längden som fokus, och kan absolut inte tänka sej en kortis

Det finns det.
    Men det finns många som inte gör det.
    Du väljer ju vilka du vill fokusera på.

Längd har aldrig varit en faktor för mig. Jag har haft män som både är betydligt kortare och betydligt längre. Jag väljer inte bort korta män men inte heller långa män. Längd är helt oviktigt för mig.

Men det verkar inte räcka för dig. För med kvinnor som mig riskerar du ändå bli bortvald till förmån för någon längre (även om längden inte var skälet) och jag tror det stör dig.
    Det känns som att du vill att kvinnor ska ha korta män som preferens. Du vill inte göra normen mer jämlik du vill vända på den. Det känns som att du vill att du och andra korta män ska bli valda för sin korta längd och inte trots den.
    Längd verkar vara väldigt väldigt viktigt för dig. Det är därför det blir så hycklande när du ber alla andra att INTE ha det.

Jag tror din egen preferens av att ha lång partner härstammar i ditt mindervärdehetskomplex. Ett behov att få hävda dig. Ett sätt att bevisa något. Men det räcker inte ens när du får en lång partner.
    Komplexen ligger så djupt. 

Personligen tycker jag fokuset på längd är fånigt och löjligt. Förlegat.
    Detta med att kvinnor ska ha en lång man och män vill ha en kvinnan som är kortare...Löjligt.
    Men lika löjligt blir ju det fokus som du har. Att det är viktigt att just ha någon jättelång eller att någon ska välja dig just för att du är kort.

Du begränsar dig själv.
  • Anonym (linq)
    Agda90 skrev 2024-02-01 08:47:32 följande:
    Om någon glor mig i urringningen så spelar längden på mannen ingen roll. Jag skrev det för att visa att man kan inte dra alla över en kam. 

Men de män som fascinerat har stirrat  i min urringning har jag bjudit tillbaka genom att böja mig ner och stirra dem i skrevet och prata i den höjden med, alternativt har jag bjudit på ett glas kallt vatten rätt över huvudet för att kyla ner mannen i fråga. 
    Det är en kul bild, men det låter ganska anekdotiskt.

I vilket läge har du just råkat ha ett glas vatten i handen medan du pratar med en man som du uppfattar stirrar på dina bröst? På din arbetsplats i fikarummet? Eller på busshållplatsen? Säger du "ursäkta, jag ska bara springa in på 7-Eleven och köpa lite mineralvatten, jag är tillbaka om tre minuter".

Och vad blir eftermälet hos en person som råkat bara titta ut lite förstrött i luften och funderat på julklappar till frugan men som du tolkat som ett stirrande och angripit med ett glas vatten?
  • Agda90
    Anonym (linq) skrev 2024-02-01 09:18:33 följande:
    Det är en kul bild, men det låter ganska anekdotiskt.

I vilket läge har du just råkat ha ett glas vatten i handen medan du pratar med en man som du uppfattar stirrar på dina bröst? På din arbetsplats i fikarummet? Eller på busshållplatsen? Säger du "ursäkta, jag ska bara springa in på 7-Eleven och köpa lite mineralvatten, jag är tillbaka om tre minuter".

Och vad blir eftermälet hos en person som råkat bara titta ut lite förstrött i luften och funderat på julklappar till frugan men som du tolkat som ett stirrande och angripit med ett glas vatten?
    De gångerna det hände var det på krogen faktiskt. Och eftersom jag sällan drack alkohol så hade jag som oftast ett glas vatten när jag stod i baren och pratade med vänner. 

Nu är det inte att titta lite utan glo så att tungan hade rullat ut som en röd matta och salivet rann. Blir man tillsagt att stoppa in tungan och sluta glo men fortsätter då har jag inte tålamod att säga till fler gånger. Jag minns att någon blev skitsur. 

I vanliga fall ser man ju folk, man registrerar och tittar, det är fullt normalt men att stirra och inte bry sig när man blir tillsagd då får man stå sitt kast. 
Svar på tråden Kortväxt man