• Anonym (Ge upp!)

Greta?

Har vi inte fått nog av den människan? Det började med protester och tal och nu med upprepade arresteringar och åtal.
    Ju mindre uppmärksamhet hon får ju mer skit sätter hon sig i.
    Vem skulle stötta henne i detta vansinne?
    Seriös - nä, inte alls

• Svar på tråden Greta?
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-13 16:52:37 följande:
    Har nog aldrig sett henne lossa på grejer, är det muttrar och sånt hon lossar på? Är det missriktat så blir det väl snarare så att hon spänner dem?
    ...... och med det svaret menar du??
    Var kom muttrarna ifrån?
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-13 17:04:07 följande:
    ...... och med det svaret menar du??
    Var kom muttrarna ifrån?

loose
    /lu?s/
    adjective
    comparative adjective: looser
    1.
    not firmly or tightly fixed in place; detached or able to be detached.
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-13 17:20:17 följande:

loose
    /lu?s/
    adjective
    comparative adjective: looser
    1.
    not firmly or tightly fixed in place; detached or able to be detached.
    Och nu blev det ju glasklart -eller inte inte alls....
    Vad fan menar dy?
  • Anonym (En annan Greta)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-13 20:20:11 följande:
    Och nu blev det ju glasklart -eller inte inte alls....
    Vad fan menar dy?
    Personen är en ordmärkare som menar att du har stavat loser fel. Att loser som i förlorare stavas med ett o på engelska. Två i betydelsen "lösare" ("the red shirt is tight; the blue one is much looser").

Vilket är helt korrekt, men det är fjantigt och lågt att anmärka på någons stavning istället för vad argumentet handlar om.
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (En annan Greta) skrev 2024-05-13 21:29:51 följande:
    Personen är en ordmärkare som menar att du har stavat loser fel. Att loser som i förlorare stavas med ett o på engelska. Två i betydelsen "lösare" ("the red shirt is tight; the blue one is much looser").

Vilket är helt korrekt, men det är fjantigt och lågt att anmärka på någons stavning istället för vad argumentet handlar om.
    Ger du uppå nu så vi kan säga Godnatt?
  • Anonym (Jz)

En exeptionell person som skakade hela världen redan som barn. Nu har hon förlorat fokus och även kredibilitet. Det handlar inte om  fakta längre, utan känslor och ideologi. Synd, både för henne och miljö.

• Anonym (Ge upp!)

Rätt underligt att verken hon eller hennes "följare" inte ser hur kontraproduktivt alla så kallade insatser är. 
    Att limma fast sig på E4 eller "storma" en tennisplan  och hälla ut vätska och strössla konfetti??? Yeah right! Verkar ju riktigt seriöst-eller inte alls

• Anonym (Tjej-Hitler)
    Anonym (Jz) skrev 2024-05-13 22:40:59 följande:

En exeptionell person som skakade hela världen redan som barn. Nu har hon förlorat fokus och även kredibilitet. Det handlar inte om  fakta längre, utan känslor och ideologi. Synd, både för henne och miljö.

Klimatrörelsen har radikaliserats och avhoppare från Fridays For Future använder ord som "sekt" om rörelsen.

Samtidigt bra att folk är ärliga och nu vet vi att Greta sympatiserar med de styrande i Gaza.

Säkert väldigt fina människor där som skulle krama om henne om hon begav sig dit...
  • Anonym (En annan Greta)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-13 21:34:02 följande:
    Ger du uppå nu så vi kan säga Godnatt?
    Men det är ju inte jag som argumenterat med dig. Jag gav dig förklaring på vad den som hackade på dig menade.
  • Anonym (Aa)

Kanske är det någon som har en skruv lös (loose).

• Anonym (Jaaaa)

Greta är typ min superhjälte. Hon vågar stå för vad hon tycker och agera. Hur många gör det idag? 

• Anonym (Aa)
    Anonym (Jaaaa) skrev 2024-05-14 17:46:04 följande:

Greta är typ min superhjälte. Hon vågar stå för vad hon tycker och agera. Hur många gör det idag? 

Nog därför hon retar så många.
  • Anonym (Ge upp!)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-14 17:52:02 följande:
    Nog därför hon retar så många.
    Skulle det vara ett mål att reta upp andra?
  • Anonym (Aa)
    Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-14 20:11:48 följande:
    Skulle det vara ett mål att reta upp andra?
    Det var inte vad jag skrev. Många stör sig på folk som säger vad de tycker dock, oavsett deras mål.
  • Anonym (Tjej-Hitler)

Jaha, då släpade de bort Greta från KTH då hon och andra aktivister störde ordningen.
    Demonstrera gärna, men stör och förstör inte för andra, så tycker jag.

• Anonym (B)

Det finns många jag är trött på, Greta, Jimmie, Richard, Charlie, Ebba, Ulf mfl.

Svar på tråden Greta?