• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Anonym (Tingeling)

Hej! 

Grattis till alla plus och heja heja till er som är i testartaget 🥰🍀 

Jag fick mf 2/4 (skulle precis gå in i v.6) allt var väldigt ledsamt men förloppet gick smidigt. Blödde bara ca tre dagar och allt kom ut av sig själv. Efter det har det varit svårt att hitta äl, tyckte testerna svajade upp och ner och fick inget helt positivt men vi mös på som vanligt. Det har varit jobbigt att inte veta när BIM är men jag hade ganska starka äl-känningar och utgått från dem samt min vanliga cykellängd för att få fram prel BIM som imorgon 26/4. 

Har varit öm i brösten 4-5 dagar samt haft mer hungersug i magen. Igår kom lättare feberkänsla och huvudvärk som jag kände igen från förra graviditeten så jag testade svagt svagt positiv 😍 Tog ett digitalt CB i fm (med sparad urin från i morse då jag behövde åka och köpa test) det visade ?inte gravid?. Nu har jag precis testat igen med CB ?testa tidigt? och jag tycker det ser positivt ut, skickar med en bild 😊

Det blev lite långt inlägg men tänkte att bakgrunden kanske hjälper någon hopp 🥰✨

• Anonym (Silence)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-04-25 12:47:44 följande:

Hej! 

Grattis till alla plus och heja heja till er som är i testartaget 🥰🍀 

Jag fick mf 2/4 (skulle precis gå in i v.6) allt var väldigt ledsamt men förloppet gick smidigt. Blödde bara ca tre dagar och allt kom ut av sig själv. Efter det har det varit svårt att hitta äl, tyckte testerna svajade upp och ner och fick inget helt positivt men vi mös på som vanligt. Det har varit jobbigt att inte veta när BIM är men jag hade ganska starka äl-känningar och utgått från dem samt min vanliga cykellängd för att få fram prel BIM som imorgon 26/4. 

Har varit öm i brösten 4-5 dagar samt haft mer hungersug i magen. Igår kom lättare feberkänsla och huvudvärk som jag kände igen från förra graviditeten så jag testade svagt svagt positiv 😍 Tog ett digitalt CB i fm (med sparad urin från i morse då jag behövde åka och köpa test) det visade ?inte gravid?. Nu har jag precis testat igen med CB ?testa tidigt? och jag tycker det ser positivt ut, skickar med en bild 😊

Det blev lite långt inlägg men tänkte att bakgrunden kanske hjälper någon hopp 🥰✨

Ser ju absolut positivt ut 😍 Förhoppningsvis så behövs det nån dag eller två innan det digitala visar nåt 🤗
  • Lillablommanivinden

Vad kul att kika in och se att det dykt upp flera plus! jag tog ett rfsu i morse bim-4, tyvärr negativt, blir att testa i övermorgon eller vänta på mensen.

Maken är iaf starkt övertygad att jag är gravid för jag brukar inte vara ?såhär snäll? så pass nära mens 😅

• Anonym (Önskanomentill)

eftersom mitt äl test inte gav helt utslag utan bara starkt stegring så hade jag troligtvis ingen ÄL. Gått 15 dagar och testade med tidigt på känslighet 5 idag, som var totalt blankt och ingen mens så hoppar över till maj tråden och hoppas på ÄL nästa månad. Alla symtom och är nog bara tecken på att kroppen ställer om sig efter p staven. Lycka till ni som är kvar denna månad ❤️

Förstår din känsla. Här kom inte mensen men det betyder bara att jag inte ens hade ägglossning. Var också då säker med tanke på symtom, mående och den rosa flytningen. Vi får fortsätta peppa och stötta varandra och hoppas på att vi båda plussar i maj ❤️

Lillablommanivinden skrev 2025-04-27 11:28:14 följande:

Så ledsen, mensen kom i morse 😢 kände mig så säker denna gång och ändå så blev det inget. Suck.

• Junieverse
    Lillablommanivinden skrev 2025-04-27 11:28:14 följande:

Så ledsen, mensen kom i morse 😢 kände mig så säker denna gång och ändå så blev det inget. Suck.

Så tråkigt att höra, min kom också idag, vi alla som inte plussade nu i april får ta nya tag i Maj ❤️

kram 
  • Anonym (Hoppaspåtur)

Jag har högst troligt fått ännu en kemisk graviditet.  Kan ju vara så att polypen bråkar med det som fäster. Så att det inte "tar fart". Ska ringa imorgon och fråga hur det går med att få en tid. Vi ses i Maj tråden 💕

Testat negativt?

ersi12 skrev 2025-04-28 14:23:27 följande:

Bim+3 och inväntar mensen 😞 hoppar in i tråden!

• barnlängtan89

förlåt att jag hoppar in lite random här, hoppas ingen kommer ihåg mig från förr när jag var med i varenda tråd (för jag hoppas alla från då fått sina plus för längesen) är nog över ett år sen. Vi har försökt sen hösten 2022. 🙈 (fertilitet utredning 2024 där allt var precis som de ska)

Men idag plussade jag, lite för svagt för att känna mig trygg men vill ändå hoppas och känner att jag bara måste få berätta de för någon! Hjärta (har två supertidiga missfall i bagaget så vågar inte riktigt ta ut segern) men ett litet yay iaf. 

har ganska mycket mensvärk som gör mig nervös men visst kan de kännas liknande när man är gravid? 🙈🙈

• Nanathalie
    barnlängtan89 skrev 2025-04-28 18:30:30 följande:

förlåt att jag hoppar in lite random här, hoppas ingen kommer ihåg mig från förr när jag var med i varenda tråd (för jag hoppas alla från då fått sina plus för längesen) är nog över ett år sen. Vi har försökt sen hösten 2022. 🙈 (fertilitet utredning 2024 där allt var precis som de ska)

Men idag plussade jag, lite för svagt för att känna mig trygg men vill ändå hoppas och känner att jag bara måste få berätta de för någon! Hjärta (har två supertidiga missfall i bagaget så vågar inte riktigt ta ut segern) men ett litet yay iaf. 

har ganska mycket mensvärk som gör mig nervös men visst kan de kännas liknande när man är gravid? 🙈🙈

Stort grattis ❤️ ett plus är ett plus! Du är gravid! Mitt plus var MYCKET svagare än detta sist jag blev gravid. Jag håller alla tummarna att fröet stannar❤️ och ja, man får som molvärk även i tidig graviditet som inte betyder mer än att livmodern växer och att det drar i ligamenten.
Svar på tråden BIM April 2025