Anonym (H) skrev 2025-03-24 19:42:43 följande:
Jag råkade ligga med en kvinna som inte hade en livmoder en gång. Hon berättade det först efteråt. Jag kände mig faktiskt yr och mådde dåligt och obehaglig känsla i magen i flera dagar efteråt. Tankar som "har jag förstört mina chanser nu att få egna barn" eller "kommer jag bli steril nu när jag har varit i kontakt med en som var steril" ja, jag vet att det inte fungerar så.. men det var så jag både kände och kände oro över efteråt. Säger det igen, jag vet att det inte är så det fungerar.
Men lite typ, kanske jag har gett energi till att hennes kropp ville återställa det hela, men det går ju inte så jag kanske enbart har förlorat "energin" till att själv få egna en dag och kanske blir steril.
Jag vet att det inte låter vettigt, men man kan ju inte rå för sina tankar alltid heller.
Tror absolut inte det är vanligt att tänka så. Förresten så är det ju många som har livmoder och ändå har svårt att få barn, hur vet du att du inte har råkat ligga med nån mer som är steril? Du kanske borde söka hjälp om du har såna helt ologiska rädslor , låter lite som tvångstankar / OCD. Speciellt eftersom du säger att du vill ha barn, det blir inte bra att uppfostra barn när man har en massa konstiga tvångstankar och hangups och fobier. Så du borde verkligen prata med någon tror jag.
Jag är kvinna och har säkert legat med någon man som inte kan få barn. Jag dejtade en kille förut som sa att han tror att han inte kan det. En annan sa också att han trodde att han inte kunde eftersom han hade försökt i ett år med sitt ex men vi fick nyss vårt andra gemensamma barn.
Tror som sagt inte TS behöver oroa sig , det är nog inga problem alls att träffa nån i den åldern som är klar med barn och kanske bara tycker det är skönt att slippa tänka på preventivmedel. Har en bekant som har tagit bort livmodern och hon har inte haft några problem att träffa någon.