-
-
-
Svar på tråden Hon beter sig märkligt?
-
Du vill inte bara vän med henne, men gärna ta del av hennes studentrabatter (!?), du avföljde henne, hon svfäöjde dig, hon hälsar inte på dig eftersom i inte är vänner och du tycker det är märkligt?Anonym (???) skrev 2025-04-24 17:28:39 följande:Hon beter sig märkligt? En tjej som är tillsammans med min mans kompis var med på min möhippa och bröllop för ca ett år sedan. Innan bröllopet så följde vi varandra på Instagram. Men efter bröllopet så avföljde jag henne. Jag har dock kvar alla de andra från möhippan men henne avföljde jag för hon betyder inte så mycket för mig. Vi var aldrig nära vänner fast hon ville nog bli vän med mig. Hon är väldigt snäll och så, har fått en del av hennes studentrabatter när jag frågat (hon studerar) och hon delar med sig osv. Men hon är inte min typ. Nu verkar det som att hon har sett att jag har avföljt henne för dels så avföljde hon tillbaka men när vi har setts så har hon knappt hälsat på mig och betett sig jättekonstigt. Det är som att hon inte vill prata med mig längre. Efter en sådan löjlig sak som Instagram. Hon får la bete sig märkligt och tror kanske hon blev sårad men, hur allvarligt kan man ta Instagram egentligen? Sårar det så fruktansvärt när man blir avföljd? Varför isåfall?
Väx upp ts. Världen handlar inte om dig.
Hon blev sårad över att du inte ville vara vän med henne längre och bestämmer sig för att ignorerar dig. Det får du acceptera. -
Jag får uppfattningen att det känns viktigt för dig att denna tjej minsann inte ska tro att ni är vänner och att du absolut inte har intresse av någon vänskap. Hon ska minsann veta detta tydligt. Varför? Ogillar du henne? Irriterar hon dig? Eller tycker du att du inte har plats i livet för fler vänner? Annars är det ju rätt trevligt när nya människor kommer in i ens liv via andra så att man på så vis kan få ännu fler vänner och bekanta, det är ju så man utökar sitt kontaktnät.
-
Du låter som en sociopat.Anonym (???) skrev 2025-04-24 17:28:39 följande:Hon beter sig märkligt? En tjej som är tillsammans med min mans kompis var med på min möhippa och bröllop för ca ett år sedan. Innan bröllopet så följde vi varandra på Instagram. Men efter bröllopet så avföljde jag henne. Jag har dock kvar alla de andra från möhippan men henne avföljde jag för hon betyder inte så mycket för mig. Vi var aldrig nära vänner fast hon ville nog bli vän med mig. Hon är väldigt snäll och så, har fått en del av hennes studentrabatter när jag frågat (hon studerar) och hon delar med sig osv. Men hon är inte min typ. Nu verkar det som att hon har sett att jag har avföljt henne för dels så avföljde hon tillbaka men när vi har setts så har hon knappt hälsat på mig och betett sig jättekonstigt. Det är som att hon inte vill prata med mig längre. Efter en sådan löjlig sak som Instagram. Hon får la bete sig märkligt och tror kanske hon blev sårad men, hur allvarligt kan man ta Instagram egentligen? Sårar det så fruktansvärt när man blir avföljd? Varför isåfall?
-
-
Man brukar också se till att man tar bort den andra som följare när man själv avföljer någon, bara så du vet till framtiden :)
-
Jag förstår henne. Att avfölja någon är ett tecken på "jag vill inte vara din vän".
Och du avföljer henne men tar inte bort henne samtidigt från dina följare? Otroligt märkligt.
Är man inte intresserad av någons liv online men man ändå ses irl döljer man dom istället, så slipper såna här situationer uppstå. Då är man fortfarande vänner men man ser inga inlägg utan att aktivt gå in på deras profil.
Dessutom verkar du ju själv ta instagram ganska allvarligt då du tog bort henne? -
Du bemödade dig att markera att hon inte var din vän på instagram. Trots att instagram inte är viktig för dig.
Vill du inte att andra ska se att du är vän med henne? Skäms du över henne?
Det verkar faktiskt inte bättre. -
Du verkar väl vara den som bryr sig mest paradoxalt nog?
-
-
TS, du är helt fel ute här. Det har folk berättat för dig i alla tonarter. Någon undrade till och med om du är riktigt klok, man kan ju verkligen bli bestört över ditt beteende. Den här tjejen gör sig möda, är med på din möhippa, säkert har hon behövt lägga ut en massa pengar också och du avföljer henne helt sonika! Den sociala kompetensen är inte mycket att hurra för! Jösses, ring henne och be om ursäkt. Säg att du råkade avfölja henne eftersom du städade lite bland dina kontakter, men det var inte meningen att ta bort henne. Bjud henne på lunch eller vin på stan och säg att du gärna vill vara vän med henne. Visa lite uppfostran!
-
Man kan ju undra om det här är en trolltråd skapad av en man för att få 'en' kvinna (TS) att framstå som en pretentiös nolla. Något som skulle kunna förstärka en potentiell nidbild av att kvinnor i sociala medier beter sig märkligt mot bakgrund av (sätt in valfri mindre smickrande diagnos).Anonym (otroligt) skrev 2025-04-25 18:46:52 följande:
Du bemödade dig att markera att hon inte var din vän på instagram. Trots att instagram inte är viktig för dig.
Vill du inte att andra ska se att du är vän med henne? Skäms du över henne?
Det verkar faktiskt inte bättre.
-
Sist jag kollade mellan mina ben hade jag en snippa, så du har helt fel gällande både man och trolltråd.Anonym (Frågande) skrev 2025-04-26 15:04:08 följande:Man kan ju undra om det här är en trolltråd skapad av en man för att få 'en' kvinna (TS) att framstå som en pretentiös nolla. Något som skulle kunna förstärka en potentiell nidbild av att kvinnor i sociala medier beter sig märkligt mot bakgrund av (sätt in valfri mindre smickrande diagnos).
Jag tycker inte om henne jag avföljt. Kan inte kvinnor ogilla varandra utan att bli misstänkt för att vara en man och ett troll? Jag fattar inte. Märkligt inlägg.Vi väntar dessutom barn och hon sa inte grattis eller något så hon verkar inte gilla mig heller speciellt mycket. -
Hennes val att delta på möhippan. Jag har aldrig riktigt tyckt om henne, men har inte visat det speciellt tydligt förrän nu. Det är en tydlig markering när jag avföljde att hon inte är intressant för mig. Det var dock snällt av henne att jag fick lite studentrabatter osv, men jag vill inte umgås med henne för det. Mina riktigt nära och genuina vänner är också snälla.Goneril skrev 2025-04-26 13:00:05 följande:
TS, du är helt fel ute här. Det har folk berättat för dig i alla tonarter. Någon undrade till och med om du är riktigt klok, man kan ju verkligen bli bestört över ditt beteende. Den här tjejen gör sig möda, är med på din möhippa, säkert har hon behövt lägga ut en massa pengar också och du avföljer henne helt sonika! Den sociala kompetensen är inte mycket att hurra för! Jösses, ring henne och be om ursäkt. Säg att du råkade avfölja henne eftersom du städade lite bland dina kontakter, men det var inte meningen att ta bort henne. Bjud henne på lunch eller vin på stan och säg att du gärna vill vara vän med henne. Visa lite uppfostran!
-
Du tycker inte om henne, vill inte vara vän men ändå så är det DU som blir så upprörd för att hon varken hälsar eller pratar med, till och med så upprörd att du startar en teåd.Anonym (???) skrev 2025-04-26 15:33:57 följande:Sist jag kollade mellan mina ben hade jag en snippa, så du har helt fel gällande både man och trolltråd.
Jag tycker inte om henne jag avföljt. Kan inte kvinnor ogilla varandra utan att bli misstänkt för att vara en man och ett troll? Jag fattar inte. Märkligt inlägg.Vi väntar dessutom barn och hon sa inte grattis eller något så hon verkar inte gilla mig heller speciellt mycket.
Det om något är märkligt.
Och du sa självklart grattis till henne?
Varför bryr du dig om att hon inte gillar dig? Du vill inte ens vara vän med henne. -
Kvinnor och drama. Är ni så sofistikerade varelser eller vad är TS trådstart ett exempel på? En man hade aldrig startat en tråd som denne.
-
Jag förstår inte riktigt problemet om jag ska vara ärlig.
Hon ville ha en vänskap och investerade därför för det. Du är tydlig med att du inte vill ha en vänskap och hon slutar därmed investera i dig. Fullt rimligt i min värld. Hur tänker du att hon borde bete sig? Fortsätt lajka dina bilder och vilja prata/fråga massa om ditt liv när ni ses? Varför ska hon fortsätta investera i någon som varit tydlig med att den inte vill?