• Anonym (Anynom)

Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?

Jag har ett problem som jag hoppas kunna få råd om hur jag ska göra för jag är helt kluven. Jag har märkt att det fattas en kondom hos min pojkvän. Det var 5 stycken från början och när jag kom tillbaka nästa gång var det 4 stycken. Dessa låg i en låda och märkte detta av en slump när jag letade efter värktabletter. Nu är jag helt förstörd och tänker tusen olika tankar: har han gett den till en vän? Har han varit otrogen? jag vet att han gick ut med sina vänner vid ett tillfälle då jag inte var där. Vi använder inte kondomer. Vad ska jag göra nu? vill ta upp det men tänk så har han inte gjort något, ska jag bara släppa detta o gå vidare? tacksam för svar.

• Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-12 17:59:03 följande:

Han brukar gå ut ca en gång i veckan oftast på lördagar, han skriver alltid till mig att nu ska jag ut o träffa mina vänner en stund älskling sen har vi alltid regelbunden kontakt under kvällarna han är ute. Hans vänner är singlar.

En kille, som är i ett förhållande, går INTE ut varje helg. I synnerhet inte med ett gäng singelgrabbar. 

Du verkar vara ihop med en pojke.
  • Noname00
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-18 19:34:41 följande:
    En kille, som är i ett förhållande, går INTE ut varje helg. I synnerhet inte med ett gäng singelgrabbar. 

Du verkar vara ihop med en pojke.
    Inte alls ovanligt att killar eller tjejer i förhållande går ut varje helg, vad är problemet?
  • Anonym (Nope)
    Noname00 skrev 2025-06-21 14:57:17 följande:
    Inte alls ovanligt att killar eller tjejer i förhållande går ut varje helg, vad är problemet?
    Varför ska man gå ut varje helg själv om man har en partner? Då kan man lika gärna vara singel.
  • Just Precis
    Anonym (Nope) skrev 2025-06-21 19:21:35 följande:
    Varför ska man gå ut varje helg själv om man har en partner? Då kan man lika gärna vara singel.
    Haha du går bara ut för att ragga? Töntigt! De flesta av oss går ut för att hänga med kompisar, snacka med folk, lyssna på musik, dansa :)
  • Lynx123
    Därför att det är kul att träffa ens vänner - de består genom hela livet pch är för många bland de viktigaste personerna i ens liv.
  • Anonym (Kj)

Hände mig också en gång, att jag upptäckte en saknad kondom. Jag tycker att det alltid är sundare att bara fråga än att gå runt och oroa sig. Min pojkvän tog det bra och det blev ingen big deal (visade sig vara lyxrunk), men hade han inte tagit det bra så hade det ändå varit värt det för slippa gå runt och spekulera och ha tillitsproblem.

• Noname00
    Innebär det att man inte är med sin partner på helgerna bara för att man går ut?
  • Anonym (Anno nym)
    Anonym (Anynom) skrev 2025-06-16 12:58:05 följande:

Uppdatering: jag tog upp det med honom. Han hade gett den till hans vän när de gick ut. Han visade sms på att hans vän frågade honom precis innan utgångstillfället. Han blev inte upprörd utan han tyckte det var bra att jag tog upp det. 

Du kan vara lugn, han har säkert givit den till en kompis , jag hade själv kondomer hemma man slänger dom ju inte om dom inte gått ut onödigt även om man inte använder dem.

Du kan ju alltid fråga lite lätt om hans kompis träffat nån stadig eller om det var ett ragg med lite humor i rösten.

• Anonym (Nope)
    Noname00 skrev 2025-06-22 09:58:37 följande:
    Innebär det att man inte är med sin partner på helgerna bara för att man går ut?
    De flesta jag känner som är par går ut tillsammans. 
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Nope) skrev 2025-06-27 11:08:42 följande:
    De flesta jag känner som är par går ut tillsammans. 
    tillägg, Inte alltid men oftast.
  • Lynx123
    Anonym (Nope) skrev 2025-06-27 11:09:27 följande:
    tillägg, Inte alltid men oftast.
    De flesta av mina vänner går ut med sina egna kompisar, utom när det handlar om parmiddagar. Det är, helt enkelt, olika för alla.
  • Anonym (Nope)
    Lynx123 skrev 2025-06-27 11:12:40 följande:
    De flesta av mina vänner går ut med sina egna kompisar, utom när det handlar om parmiddagar. Det är, helt enkelt, olika för alla.
    Låter trist att inte göra saker gemensamt som par utan alltid umgås med sina vänner på helgerna. Jag hade aldrig skaffat en sån kvinna/man som velat gå ut ensam varje helg.
  • Anonym (Anno nym)
    Anonym (Nope) skrev 2025-06-27 11:26:26 följande:
    Låter trist att inte göra saker gemensamt som par utan alltid umgås med sina vänner på helgerna. Jag hade aldrig skaffat en sån kvinna/man som velat gå ut ensam varje helg.
    Vart skrev hon att dom aldrig gör något tillsammans på helgerna?
Svar på tråden Kondom fattas hos min pojkvän, vad ska jag göra?