• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Siripiri
    Motherofninjas skrev 2025-08-06 22:24:23 följande:
    Oj vad tidigt du får göra UL och NIPT, är det RUL eller får ni ett tidigare UL? Vi måste vänta till v 14 innan vi får göra första RUL och NIPT, jag håller på att vänta ihjäl mig! Vill så gärna veta att bebisarna mår bra och är friska, då kanske jag vågar tro på den här graviditeten lite mer 🙈

Hoppas att allt har gått bra för er idag! ❤️

Gör man nipt privat är det från vecka 10+0 😊 
  • Siripiri
    Jassan123 skrev 2025-08-07 16:31:24 följande:

Undrar av ren nyfikenhet bara hur många av er som väljer och vad ni valt att göra - kub , nipt eller inget utav det ? 
    Vi väntar vårat första barn så tycker att detta är så svårt ! 
    Har varit så kluven över hur vi ska göra 😣 

Jag tycker det är så svårt med 😩 Kuben har ju mycket högre procentuell falskt negativt-resultat, läste 15-20% någonstans kontra nipt som var typ 0,2-0,7%. Men det är också en stor kostnad och jag litar inte på den graviditeten riktigt än ♥️ Jag är 32 och sambon 33, så risken för oss lär inte vara stora så räcker säkert med kub, men ändå😩 
  • Jassan123
    Siripiri skrev 2025-08-07 17:25:32 följande:
    Jag tycker det är så svårt med 😩 Kuben har ju mycket högre procentuell falskt negativt-resultat, läste 15-20% någonstans kontra nipt som var typ 0,2-0,7%. Men det är också en stor kostnad och jag litar inte på den graviditeten riktigt än ♥️ Jag är 32 och sambon 33, så risken för oss lär inte vara stora så räcker säkert med kub, men ändå😩 
    Ja det är just dom där procenten som gör att jag tvivlar på kub . Rädd för att få något mellanvärde och sen ska man gå och oroa sig istället 😣 men som sagt det är en stor kostnad med nipt 😬Och det är ju några veckor kvar innan man kanske vågar tro på att det kommer gå bra! 
  • Monki19

Undrar av ren nyfikenhet bara hur många av er som väljer och vad ni valt att göra - kub , nipt eller inget utav det ? 

Vi väntar också första barnet. Har nipt inbokat nästa vecka. Jag är under 35 år och får inte KUB i min region så när jag och sambon stod inför nipt eller kub så valde vi nipt iom det är mindre risk för ?falska resultat?. Och om det skulle bli dåligt på kub så brukar det i sin tur leda till nipt och ärligt talat så vill vi veta så fort som möjligt om det är något. Men snordyrt är det! Har lagt undan pengar så fort jag fick reda på priset 😅 
  • Jassan123
    Monki19 skrev 2025-08-07 18:55:53 följande:
    Vi väntar också första barnet. Har nipt inbokat nästa vecka. Jag är under 35 år och får inte KUB i min region så när jag och sambon stod inför nipt eller kub så valde vi nipt iom det är mindre risk för ?falska resultat?. Och om det skulle bli dåligt på kub så brukar det i sin tur leda till nipt och ärligt talat så vill vi veta så fort som möjligt om det är något. Men snordyrt är det! Har lagt undan pengar så fort jag fick reda på priset 😅 
    Är oxå under 35 och får bekosta det själva.  Så dyrt !😣   Tänker oxå att man får säkrare resultat av nipt och som sagt då får man svar direkt utan att behöva gå igenom först kub sen nipt . Tänker att det kan vara värt att göra  för ens inre frid 🤭
  • ElsaCross

I min region erbjuds man KUB, och om man får hög sannolikhet får man även göra NIPT gratis. Personligen oroar jag mig inte över falska resultat, kanske för att jag aldrig haft någon i min närhet som varit med om det, och har inte grottat ner mig i läskiga fall. Så jag känner mig trygg med KUB och sedan dialog med vårdpersonalen om frågor/oro för resultatet skulle dyka upp ❤️
  • Rosen3

Vi gjorde NIPT i tisdags i vecka 10+4 privat, väntar nu på svar vilket är så nervöst. Vi har haft flertalet missfall så därav bestämde vi för att göra det. NIPT är säkrare och ger ett snabbare svar, annars hade vi fått vänta flera veckor till för KUB och sedan ev NIPT 😊 Tror kanske vi inte gjort det om vi inte haft alla missfall då det ju kostar en slant. Är 33 år. 

• Anonym (Tingeling)
    ElsaCross skrev 2025-08-07 20:01:37 följande:
    I min region erbjuds man KUB, och om man får hög sannolikhet får man även göra NIPT gratis. Personligen oroar jag mig inte över falska resultat, kanske för att jag aldrig haft någon i min närhet som varit med om det, och har inte grottat ner mig i läskiga fall. Så jag känner mig trygg med KUB och sedan dialog med vårdpersonalen om frågor/oro för resultatet skulle dyka upp ❤️
    Det är samma i vår region, att alla erbjuds KUB samt efterföljande NIPT gratis om det skulle visa på förhöjda risker. Vi ska på ultraljud för KUB 25/8 och inskrivningssamtal hos BM 13/8 ❤️ Hon kommer då ta blodprov inför KUBen så vi får svar direkt efter ultraljudet 25/8. 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-08-07 23:46:31 följande:
    Det är samma i vår region, att alla erbjuds KUB samt efterföljande NIPT gratis om det skulle visa på förhöjda risker. Vi ska på ultraljud för KUB 25/8 och inskrivningssamtal hos BM 13/8 ❤️ Hon kommer då ta blodprov inför KUBen så vi får svar direkt efter ultraljudet 25/8. 
    Då har vi nästan samtidigt! Samma i min region, jag lämnar blod 12/8 och har KUB ultraljud 20/8. Börjar du också bli lite nervös? 🙈 jag fick en enklare doppler av en kompis och jag tror jag hittade hjärtljuden här om dagen, tänkte använda den senare i graviditeten men blev så nyfiken haha. 
  • Anonym (Tingeling)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-08 08:56:56 följande:
    Då har vi nästan samtidigt! Samma i min region, jag lämnar blod 12/8 och har KUB ultraljud 20/8. Börjar du också bli lite nervös? 🙈 jag fick en enklare doppler av en kompis och jag tror jag hittade hjärtljuden här om dagen, tänkte använda den senare i graviditeten men blev så nyfiken haha. 
    Kul 🤩 Nja, inte så nervös än men det är troligtvis skyddsmekanismer som steppat in 😅 Jag är mest förväntansfull på ul och att förhoppningsvis få se den lilla sprattla runt och höra dess hjärtljud ❤️ Åh, så spännande! Förstår att du inte kunde hålla dig från att lyssna 🥰 Vilken vecka är du i? Jag är i 10+2 nu ✨
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-08-08 14:31:11 följande:
    Kul 🤩 Nja, inte så nervös än men det är troligtvis skyddsmekanismer som steppat in 😅 Jag är mest förväntansfull på ul och att förhoppningsvis få se den lilla sprattla runt och höra dess hjärtljud ❤️ Åh, så spännande! Förstår att du inte kunde hålla dig från att lyssna 🥰 Vilken vecka är du i? Jag är i 10+2 nu ✨
    Vad skönt! Ja samma här, väntan är lång 😅🥰 kan också varit moderkakans flöde men lite lugnare gjorde det mig ändå. Jag är 11+1 idag, är fortfarande väldigt trött så hoppas det släpper snart🙂 
  • Anonym (Tingeling)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-08 14:39:19 följande:
    Vad skönt! Ja samma här, väntan är lång 😅🥰 kan också varit moderkakans flöde men lite lugnare gjorde det mig ändå. Jag är 11+1 idag, är fortfarande väldigt trött så hoppas det släpper snart🙂 
    Härligt ändå att höra att någonting jobbar på 😍✨ Samma här, lite bättre koll på illamåendet samt sover inte middag längre även om jag blir trött under dagen. Har försökt men det räcker oftast att ta en paus och vila mentalt. Hoppas du piggnar till snart. 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-08-08 15:29:26 följande:
    Härligt ändå att höra att någonting jobbar på 😍✨ Samma här, lite bättre koll på illamåendet samt sover inte middag längre även om jag blir trött under dagen. Har försökt men det räcker oftast att ta en paus och vila mentalt. Hoppas du piggnar till snart. 
    Ja precis 😍 Skönt att det blir lättare. Jaa jag har gått iväg från min kontorsplats några gånger på eftermiddagarna och gått till ett eget rum för att vila lite, somnar vid bordet annars haha😅
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸