• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Hejåhoj
    xnfsm skrev 2025-10-03 15:46:38 följande:

Halloj,

hoppar in och frågar när ni berättade för omgivningen? Jag har berättat för chefen och närmsta kollegor denna vecka (förutom näemsta familj och några vänner). skulle vilja berätta mer och har även mage som syns nu. Förra grav berättade jag i v 26?

har ett barn sen tidigare och två graviditeter innan dess, en som avslutades v 15 och en v 23. 

bf 25/3 men räknar med att det blir lite tidigare 

Det skulle inte vara en glad smiley på slutet!!! 
  • xnfsm
    Hejåhoj skrev 2025-10-03 16:14:37 följande:

Jag har bara berättat för några få nära vänner då direkt när jag plussade, sedan min mamma å pappa i v10 för jag va tvungen hem å hälsa på å skulle inte kunnat dölja då för de! 

vad fruktansvärt med dina två som inte gick vägen, förstår det kanske ä ännu svårare då att veta när man ska berätta 🙂??️

Ok! när tror du att du kommer berätta för fler? Jag har egentligen haft störts behov av att berätta det i första trimestern pga mått så sanslöst dåligt då men ändå valt att vänta. 
  • Hejåhoj
    xnfsm skrev 2025-10-03 21:19:38 följande:
    Ok! när tror du att du kommer berätta för fler? Jag har egentligen haft störts behov av att berätta det i första trimestern pga mått så sanslöst dåligt då men ändå valt att vänta. 

Ikväll berättade jag det för mina syskon med familjer, och vi tänker fortsätta berätta det för närmsta nu kommande dagar antar jag. jag förstår det måste varit svårt om man mår jättedåligt! 
    direkt efter jag berättat för hela deras familj så kände jag lite småpanik igen att Tänk om det inte går vägen osv.. men nångång måste jag väl börja lita på att förhoppningsvis så går allting bra och våga berätta. Men samtidigt så har jag inte det bagaget som du har och kan absolut inte jämföra mig på något vis <3 Men för just mig så tänker jag så alltså 

• HejAnon

Halloj,

hoppar in och frågar när ni berättade för omgivningen? Jag har berättat för chefen och närmsta kollegor denna vecka (förutom näemsta familj och några vänner). skulle vilja berätta mer och har även mage som syns nu. Förra grav berättade jag i v 26?

har ett barn sen tidigare och två graviditeter innan dess, en som avslutades v 15 och en v 23. 

Vi berättade för våra familjer i början av vecka 11 när vi haft vårt första ultraljud. Vi orkade inte hålla det hemligt längre än så. Har dock inte berättat för jobbet än (är i vecka 16+1) men har nog tänkt göra det efter vårt nästa ultraljud den 30 oktober. Jag är på provanställning på mitt nya jobb till mitten av november så det är lite risky men magen börjar synas så det kommer inte gå att dölja länge till ändå.
  • HejAnon
    Hejåhoj skrev 2025-10-03 13:56:43 följande:

Hej!! Allt såg bra ut på nip-svaret fick jag veta idag !! Herregud vilken lättnad! 😅😍 är i 15+3 idag så nu får man väl försöka slappna av lite mer och börja berätta för folk?! Vet inte om jag kan dölja det fyra veckor till då vi ska på rul! har blivit rätt tjock om magen då jag äter ofta 😆 har läst allt ni skrivit sen jag va inne sist och härligt å höra att det verkar gå bra för alla och ni som väntat på egna provsvar och gjort jobbiga tester skönt att det visat sig bra!

Åh vad skönt!! Måste har varit en jobbig väntan! Fick ni veta könet också eller kommer ni vänta med det? Själv är jag lite osäker på hur jag ska göra med det.
  • Hejåhoj
    HejAnon skrev 2025-10-05 12:22:57 följande:
    Åh vad skönt!! Måste har varit en jobbig väntan! Fick ni veta könet också eller kommer ni vänta med det? Själv är jag lite osäker på hur jag ska göra med det.

Som bara den 😅 Ja fy vad man hela tiden inte försöker oroa sig, lider så med alla som måste göra tester å vänta å sen kanske göra nya tester, huvaligen!! 

vi fick inte veta könet och vi har bestämt att det vill vi inte heller, sambon var väldigt tydlig med det häromveckan haha och jag har bestämt mig för samma sak att jag vill det ska vara en överraskning helst ☺️
    Ja jag förstår det kan ju vara roligt att veta också, praktiskt kanske på nå vis och mysigt att veta. 

är du orolig för rul? 

• Jassan123

Halloj,

Berätta för föräldrar och syskon i vecka 13. För chef i vecka 18 och dom närmsta kollegorna nu i vecka 19 🤗
  • HejAnon
    Hejåhoj skrev 2025-10-05 12:31:30 följande:

Som bara den 😅 Ja fy vad man hela tiden inte försöker oroa sig, lider så med alla som måste göra tester å vänta å sen kanske göra nya tester, huvaligen!! 

vi fick inte veta könet och vi har bestämt att det vill vi inte heller, sambon var väldigt tydlig med det häromveckan haha och jag har bestämt mig för samma sak att jag vill det ska vara en överraskning helst ☺️
    Ja jag förstår det kan ju vara roligt att veta också, praktiskt kanske på nå vis och mysigt att veta. 

är du orolig för rul? 

Just nu lutar vi också åt att inte ta reda på könet, det känns som en rolig överraskning sen vid födseln. Men vi får se om vi hinner ändra oss :D 

Jag var nog mer orolig inför KUB än jag är nu inför RUL, ska mest bli roligt att se hur barnet utvecklats under alla veckor sen man såg den sist! Men såklart gnager en liten oro i bakhuvudet att man hoppas att allt ska se bra ut. Man vet ju verkligen ingenting om hur barnet utvecklats förrän man får se det på ultraljudet! Ser dock fram emot att börja känna rörelserna, hoppas det sker snart  

Hur känner du inför RUL?

• Hejåhoj
    HejAnon skrev 2025-10-05 18:03:04 följande:

Just nu lutar vi också åt att inte ta reda på könet, det känns som en rolig överraskning sen vid födseln. Men vi får se om vi hinner ändra oss :D 

Jag var nog mer orolig inför KUB än jag är nu inför RUL, ska mest bli roligt att se hur barnet utvecklats under alla veckor sen man såg den sist! Men såklart gnager en liten oro i bakhuvudet att man hoppas att allt ska se bra ut. Man vet ju verkligen ingenting om hur barnet utvecklats förrän man får se det på ultraljudet! Ser dock fram emot att börja känna rörelserna, hoppas det sker snart  

Hur känner du inför RUL?

ja precis, å sen i sista stunden finns ju alltid risken att man ändrar sig om man får möjligheten att veta eller kanske är så tydligt ibland att det inte går att undvika att se 😅

Jag känner likadant, eller kub va jag mer orolig att hjärtat inte slog och nu efter niptest (och att allt såg bra ut å även ultraljud där allt såg bra ut då i 13+2) så har det öppnat upp ögonen för att det skulle va nå fel på nå organ. och jag blir ängslig eftersom jag berättat för syskonbarn, men får nog faktiskt lov att slappna av lite nu och hoppas på det bästa, kan ju noja ihjäl mig 😅☺️
  • Monki19

RUL avklarat och allt såg bra ut! Jag har moderkakan i bakvägg som jag misstänkte 😁 

Någon mer som börjat få foglossning? Jag har tagit det ganska lugnt senaste veckan men ändå har jag en ilande värk i bäckenet 😩 Känns så himla tidigt när jag pratar med andra om det? Ska träffa fysioterapeut snart och få hjälp.
    Ska även inviga min gravidkudde inatt, ska bli så skönt med stöd mellan benen och bakom ryggen 😍

Hoppas kommande RUL i gruppen går finfint!

Svar på tråden Bf Mars 2026 &#x1F338;