• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Siripiri

Alltså när det känns i underlivet som när man bli sugen, den tyngden/draget, är det tecken på att bebis sjunkit ner? 🙈 För han låg lite högt när förlossningen kollade förra om han låg rätt, så sen dess har jag gjort övningar för att få ner han och tycker känslan i magen och underlivet har börjat ändras sen 2-3 dagar tillbaka. Idag är jag 38+6 så börjar verkligen närma sig 😄

• Rosen3

Hej alla! Tänkte bara meddela att vi för två veckor sedan fått våran son efter många dagars kämpande efter igångsättning och sjukhusvistelse på grund av havandeskapsförgiftning. Var så nära att föda vaginalt men hans hjärtljud protesterade så det blev akut kejsarsnitt. Efter lite problem med andningen (skrämde oss rejält) så är han frisk och vi är hemma och mår bra. Första tiden har varit väldigt utmattande på grund av vad vi varit med om men nu är han äntligen här våran lilla ögonsten efter så många år {#emotions_dlg.flower}

Lycka till alla andra Glad

• Hejåhoj
    Rosen3 skrev 2026-02-26 09:49:50 följande:

Hej alla! Tänkte bara meddela att vi för två veckor sedan fått våran son efter många dagars kämpande efter igångsättning och sjukhusvistelse på grund av havandeskapsförgiftning. Var så nära att föda vaginalt men hans hjärtljud protesterade så det blev akut kejsarsnitt. Efter lite problem med andningen (skrämde oss rejält) så är han frisk och vi är hemma och mår bra. Första tiden har varit väldigt utmattande på grund av vad vi varit med om men nu är han äntligen här våran lilla ögonsten efter så många år {#emotions_dlg.flower}

Åh så härligt att höra att ni mår bra och är hemma???? Låter väldigt tufft dock det ni fick gå igenom! Hoppas ni får njuta och kan ta igen er något nu!

• Anonym (...)

Någon mer som har bf 22 mars eller närliggande datum där?
    Har ni börjat gå på toa mer och ha ont i underlivet? Jag har fått så nu och hoppas att det inte brtyder att jag ska föda nu. Hoppas bebisen håller sig inne lite till då jag har lite grejer kvar att fixa.

• Jenam248
    Anonym (...) skrev 2026-03-02 20:21:23 följande:

Någon mer som har bf 22 mars eller närliggande datum där?
    Har ni börjat gå på toa mer och ha ont i underlivet? Jag har fått så nu och hoppas att det inte brtyder att jag ska föda nu. Hoppas bebisen håller sig inne lite till då jag har lite grejer kvar att fixa.

Jag är beräknad 29 mars. Mer toalettbesök där det kommer minimalt varje gång, ja.. Sedan vet jag inte vad du menar med "ont" i underlivet men jag är väldigt överansträngd i ljumskar känner jag. Har lite sammandragningar som sällan gör ont men tror min bebis har börjar sjunka ner lite. Det kan ju kännas när de sjunker ner mem det är ju mer i blygdben eller var det nu sitter, svårt att förklara. Det kan smärta lite tillfälligt när huvudet tränger sig ner, om jag inte minns fel.

För mig har jag tidigare fått lite smärtsamma ilningar neråt när bebisen tryckt dig nedåt, vilket varit några veckor innan bebisarna sedan kommit, men själva förlossningarna har ju startat med värkar som känts mest i ryggen. Så vill du ha ett bättre svar får du nog förklara mer var det gör ont :)
  • Anonym (...)
    Jenam248 skrev 2026-03-03 00:13:09 följande:
    Jag är beräknad 29 mars. Mer toalettbesök där det kommer minimalt varje gång, ja.. Sedan vet jag inte vad du menar med "ont" i underlivet men jag är väldigt överansträngd i ljumskar känner jag. Har lite sammandragningar som sällan gör ont men tror min bebis har börjar sjunka ner lite. Det kan ju kännas när de sjunker ner mem det är ju mer i blygdben eller var det nu sitter, svårt att förklara. Det kan smärta lite tillfälligt när huvudet tränger sig ner, om jag inte minns fel.

För mig har jag tidigare fått lite smärtsamma ilningar neråt när bebisen tryckt dig nedåt, vilket varit några veckor innan bebisarna sedan kommit, men själva förlossningarna har ju startat med värkar som känts mest i ryggen. Så vill du ha ett bättre svar får du nog förklara mer var det gör ont :)
    Svårt att förklara när man upplever allt första gången. Ont där nere och insida lår osv, speciellt när jag lägger mig om natten. Som ett tryck neråt. Behöver även kissa oftare. Bebisen är fixerad. Kan det bero på det? Sedan undrar jag om fixering innebär att jag kommer föda nu eller kan det ta några dagar/veckor? Är förstföderska.
  • Jenam248
    Anonym (...) skrev 2026-03-03 11:17:31 följande:
    Svårt att förklara när man upplever allt första gången. Ont där nere och insida lår osv, speciellt när jag lägger mig om natten. Som ett tryck neråt. Behöver även kissa oftare. Bebisen är fixerad. Kan det bero på det? Sedan undrar jag om fixering innebär att jag kommer föda nu eller kan det ta några dagar/veckor? Är förstföderska.
    Min första bebis fixerade sig typ 2 månader innan värkarna började, så med första kan den göra det tidigt. Smärta och tryck kan som sagt vara att bebisen tränger längre ner och jag har också haft ont i insida lår ett tag nu men jag tror det är foglossningen som satt sig där den här gången.

Omöjligt att säga, enligt mig. Andra kanske har andra erfarenheter men för mig har jag tidigare inte känt några tecken på att det börjat förrän värkarna kommit plötsligt. Och värkarna har alltid känts mest i ryggen för mig. Mina tidigare barn har kommit på BF+2 och BF+3 och jag tror den här också kommer komma däromkring. Men båda våra bebisar kan ju komma "närsomhelst" nu men det kan också dröja till efter BF och bli igångsättning. Du kan ju alltid höra med din barnmorska om du är osäker, de kanske kan kolla om du har börjat öppna dig något eller kolla hur tappen ser ut, men vet inte om de gör det.

Sedan om du säger att du har saker att hinna göra innan så kanske du ska prioritera det, bebisen kan ju som sagt komma närsonhelst :)
  • SIW89
    Rosen3 skrev 2026-02-26 09:49:50 följande:

Hej och vill börja med ett stort grattis till dig! 😍 har inte varit inne i denna tråden knappt utan hängt i facebookgrupperna feb/mars.
    Men ligger uttråkad i soffan nu såhär i vecka 40+5 så gick in här och kolla. Då kände jag igen ditt namn Rosen3 från tidigare trådar, bla BF mars 2025. Jag fick missfall då med. Har ju också haft flera missfall så det var såååå glädjande att läsa att det lyckades till slut för dig! Det verkar det som för mig med nu när jag bara väntar på att bebis ska komma ut som sagt! 💕 Vårt år blev 2026! Stor kram till dig och din nya lilla familj. 🤗
  • HejAnon
    Anonym (...) skrev 2026-03-03 11:17:31 följande:

Min pojk har varit fixerad sedan åtminstone vecka 27 (troligtvis lite tidigare men det var då det fastslogs av barnmorskan) och nu är jag i vecka 37. Så att barnet fixerat sig behöver inte betyda att det snart är dags att föda. Har också känningar av tryck nedåt, ibland ilningar. Särskilt om jag sitter på en hård stol eller dylikt så känns det ett tydligt tryck nedåt.

• Hejåhoj

V37+3 idag, magen har sjunkit ned lite lite grann den här veckan och BM sa i förrgår att huvudet var halvfixerat nu! ordentliga rörelser från bebisen och hicka varje dag. Beräknad den 23mars så får se om den håller tiden ;) Har fortsatt mycket sammandragningar sen länge men nu är det värre/oftare och än värre när jag åker bil!! Känner även små ilningar ibland nedåt men ingen riktig smärta där än. Har dock denna vecka kunnat känna som lite svag mensvärk ibland. magen är väldigt stor och har blivit ordentligt svank, jobbigt för ryggen.

• Anonym (...)
    Hejåhoj skrev 2026-03-06 21:17:00 följande:

V37+3 idag, magen har sjunkit ned lite lite grann den här veckan och BM sa i förrgår att huvudet var halvfixerat nu! ordentliga rörelser från bebisen och hicka varje dag. Beräknad den 23mars så får se om den håller tiden ;) Har fortsatt mycket sammandragningar sen länge men nu är det värre/oftare och än värre när jag åker bil!! Känner även små ilningar ibland nedåt men ingen riktig smärta där än. Har dock denna vecka kunnat känna som lite svag mensvärk ibland. magen är väldigt stor och har blivit ordentligt svank, jobbigt för ryggen.

Då är vi beräknade kring samma datum då jag är beräknad 22 mars :) den "smärtan" jag upplevt ibland nedåt är tydligen foglossning speciellt när jag ska sova för natten. Även insida lår samt att det sticker till ibland när jag går. Känner även tryck mot ändtarmen ibland. Är det något du också upplevt?
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸