• Tyra myra

Villka är era favorit konspirationsteorier

Jag har en favorit bland dessa konspirationsteorier och det är att man aldrig landande på månen. 

Detta är en favorit just för att halva världen satt som klistrade framför TV:n när det hände och ändå skille det inte ha hänt..Förvånad

En annan är att jorden skulle vara platt. 

Har ni någon favorit konspirationsteorit? 

Hur tror ni att dessa uppstår?

• Svar på tråden Villka är era favorit konspirationsteorier
  • Anonym (Foliehatt?)

Ser på en del dating-sidor att många kvinnor kräver att man ska vara "o-vaxxad"
    Antar att det gäller Covid 19 vilket tydligen är ett problem för vissa.
    Är jag utanför zonen om jag även är vaccinerad mot TBE?
    Eller har jag bara fått micro-chipet i samband med Covid-vaccin?
    Har dock bara känt att jag styrt min egen vardag. Inga röster eller nerv-ryckningar.
    Kommer att fortsätta ta mina sprutor mot både TBE och om så behövs även Covid.

• Anonym (Eli)
    Aniiee skrev 2025-08-04 23:39:23 följande:
    Jag vet inte om det är särskilt mycket mer i det. Jag hörde det någon gång i 12-årsåldern. Mio och Fellowship kom ut samma år, är det enda utöver själva idén jag kommer ihåg.
    Är jag helt förvirrad om jag har för mig att det är Christopher Lee som spelar trollkarlen i Mio min Mio -filmen?  Och att Christopher Lee faktiskt kände/hade träffat Tolkien? Och Christopher Lee var väl förlovad med någon svensk grevinna ett tag? Jag har inte hört den teorin tidigare men den är inte helt tokig enligt mig. Eller?

Att Christian Bale spelar Jumjum minns jag 😄
  • Aniiee
    Anonym (Eli) skrev 2025-08-04 23:46:38 följande:
    Är jag helt förvirrad om jag har för mig att det är Christopher Lee som spelar trollkarlen i Mio min Mio -filmen?  Och att Christopher Lee faktiskt kände/hade träffat Tolkien? Och Christopher Lee var väl förlovad med någon svensk grevinna ett tag? Jag har inte hört den teorin tidigare men den är inte helt tokig enligt mig. Eller?

Att Christian Bale spelar Jumjum minns jag 😄
    Stämmer, förutom att jag inte vet om Christopher Lee var förlovad med en svenska.

Och, trollkarl, vet jag inte, Kato tituleras "Riddar". Han förtrollade iofs barnen till fåglar.
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Anonym (Trine)

Jorden är platt!

Tveklöst! :D

• Tobben
    Anonym (So mo fo lopp) skrev 2025-08-04 14:35:56 följande:

En konspirationsteori jag faktiskt tror på är att covid släpptes fri från ett kinesiskt lab av misstag. Har bott i kina och deras renlighet är ganska dålig. Städare använder samma trasa till toaletten och till köksbordet. Man är inte tillåten att göra misstag så sånt försöker mörkas. Covid startade väl i en veggiemarket har jag för mig. Har man besökt en sådan så förstår man att det är en cesspool. På en veggiemarket säljer man inte bara grönsaker utan kött/ fisk, flugor överallt och hundar går och kissar på varorna. Det här är en storstadsmiljö.

Jag tror att vi behöver skilja på konspirationsteorier och teorier.
  • Tyra myra
    Aniiee skrev 2025-08-04 22:50:08 följande:

Hmm... låt se....

Romarriket har aldrig existerat

Kubrik filmade månlandingen i en studio i Hollywood

Hyperdiffusion (idén om att alla antika civilisationer hängde ihop och/eller var en och samma)

Nazister gömmer sig i ett underjordiskt paradis under Antarktis

Ett berg i Bosnien är egentligen en gigantisk pyramid

Vi lever i The Matrix

Titanic sjönk inte

Månen existerar inte

Vaccin används för att chippa alla invånare, så att de senare kan styras eller dödas

Och min personliga favorit: Astrid Lindgren och JRR Tolkien skrev Mio min Mio och Lord of the Rings tillsammans.

Du har verkligen en fin samling där, men den om Astrid och Tolkien har jag inte stött på tidigare, Den är verkligen bra ock kommer att st högt upp på min listaGlad

Nazisternas underjordiska paradis är också bra, man undrar hur de har det där inne efter alla år i avskildhet. Ursprungsbefolkningen borde ju vara döda vi det här laget men kanske har de lyckats föröka sig..Drömmer
  • Tyra myra

Vi har lyckas få ihop en intressant samling av konspirationsteorier här, hoppas den kan växa med tiden. 

Tänker fylla på den när jag träffar på flera. Vore kul om ni också gjorde det.

• Anonym (Eli)
    Aniiee skrev 2025-08-04 23:59:24 följande:
    Stämmer, förutom att jag inte vet om Christopher Lee var förlovad med en svenska.

Och, trollkarl, vet jag inte, Kato tituleras "Riddar". Han förtrollade iofs barnen till fåglar.
    Henriette von Rosen hette kvinnan han var förlovad med, kollade jag upp nyss 🙂 hur mycket sanning det ligger i historien om deras förlovning vet jag inte, men att han haft kopplingar till Sverige och en del svenska lokalkändisar verkar stämma.

Ja just det Riddar Kato var det han hette, tack för att du friskade upp minnet 😄
  • Anonym (Är lustiga)

Judar äger allt och styr medierna. Inte en favorit men seglivad och knappast någon som undgått att höra den.

Illumnati - en global, hemlig dold elit som styr världen bakom kulisserna.

• Anonym (Är lustiga)
    Anonym (Är lustiga) skrev 2025-08-05 13:02:24 följande:

Judar äger allt och styr medierna. Inte en favorit men seglivad och knappast någon som undgått att höra den.

Edit: Illuminati
  • Anonym (Universum)

Som består av frimurare. Dessa tomtar anser även att USA:s förste president, George Washington, var frimurare, och att symbolerna på den amerikanska dollarn står för World occupation government eller liknande.
  • Cereal Killer

Jag gillar hollow earth theory, vilken går ut på att vi bor på insidan av jorden och inte utsidan. Även hela universum finns alltså på insidan. Grejen är den att in och ut är konstruerade begrepp precis som uppåt/nedåt eller höger/vänster, så förutsatt att man tänker sig att fysikens lagar fortfarande gäller på samma sätt som nu, så är liksom denna världsbild lika sann som vår.

Det är lite som att någon skulle hänga en världskarta uppochned och tycka att vi andra är idioter som inte har fattat att det är så det ska vara egentligen. 

• Tyra myra

Dessa har varit med länge och är otroligt långlivade. Dyker upp så fort det krisar någonstans i världen.  De finns i olika varianter 
  • Tyra myra
    Cereal Killer skrev 2025-08-05 14:04:48 följande:

Jag gillar hollow earth theory, vilken går ut på att vi bor på insidan av jorden och inte utsidan. Även hela universum finns alltså på insidan. Grejen är den att in och ut är konstruerade begrepp precis som uppåt/nedåt eller höger/vänster, så förutsatt att man tänker sig att fysikens lagar fortfarande gäller på samma sätt som nu, så är liksom denna världsbild lika sann som vår.

Det är lite som att någon skulle hänga en världskarta uppochned och tycka att vi andra är idioter som inte har fattat att det är så det ska vara egentligen. 

Fantastiskt vad människan kan fantisera ihop. Lite onödigt kan jag tycka, då vår värld är så fantastisk och har så mycket mer att upptäcka. 
Svar på tråden Villka är era favorit konspirationsteorier