• Jhannis

Sveriges Dummaste

Hur många tittar på Sveriges Dummaste? Ett av det roligaste program som tv 4 visat.

Ni som tittar vem hoppas ni på att vinner? Jag själv vet inte ännu vem jag hoppas på.

• Svar på tråden Sveriges Dummaste
  • Anonym (Elina)

Jag tittar gärna men blir förvånad av okunskapen som de uppvisar trots att de flesta  iaf är vuxna.

• Jhannis
    Anonym (Elina) skrev 2025-08-28 20:50:24 följande:

Jag tittar gärna men blir förvånad av okunskapen som de uppvisar trots att de flesta  iaf är vuxna.

Håller med dig att okunskapen är låg. Eller gör det sig bara till? Kan också vara att när frågna kommer snabbt så låser det sig....Men kul är det att titta på dessa kändisar.
  • Anonym (?)
    Jhannis skrev 2025-08-28 21:08:03 följande:
    Håller med dig att okunskapen är låg. Eller gör det sig bara till? Kan också vara att när frågna kommer snabbt så låser det sig....Men kul är det att titta på dessa kändisar.
    Är okunskapen låg eller är det kanske kunskapen som ät låg?
    Kanske läge att söka till nästa säsong?
    Vem i helvete är så desperat eller media-kåt att man ställer upp på detta?
    Vem fan vill bli korad till Sveriges mest korkade person?
    Är detta nivån för tv-underhållning 2025?
  • Jhannis
    Anonym (?) skrev 2025-08-28 21:54:44 följande:
    Du verkar dömma mig för att jag har dålig kunskap....jaja gör så.  Om du nu tycker att man inte ska ställa sig upp i detta program så VARFÖR tittar du på programmet!!!??? Känner du dig träffad?
  • Tecum
    Anonym (?) skrev 2025-08-28 21:54:44 följande:
    Jag har inte sett programmen men har samma reflektion som du, hur kan man ställa upp på något sådant och framstå som en dumbom inför alla tittare? Det är ju inte någon brist på andra program som kändisar kan ställa upp i. 
  • Anonym (?)
    Tecum skrev 2025-08-29 17:19:40 följande:
    Jag har inte sett programmen men har samma reflektion som du, hur kan man ställa upp på något sådant och framstå som en dumbom inför alla tittare? Det är ju inte någon brist på andra program som kändisar kan ställa upp i. 
    Jag såg ett avsnitt i veckan p.g.a brist på alternativ. För det första är hela upplägget förnedrande. Vem vill bli castad till ett program som ska utse landets mest korkade? Än mindre "vinna" programserien......
    Vad kommer sedan? Minnesmästarna för dementa? 
  • Anonym (Hån)

Blir som man hånar andra människor 

• Anonym (A)

Onekligen ett annorlunda program.

• BeautifulLiz

Jag har sett det och skrattat åt hela konceptet.
    Vore iaf kul om Mikael blir kvar längre än Lotta. Glad

Skulle tippa att en av de unga tjejerna "vinner" som Sveriges dummaste. Eller möjligen den mörkhyade killen.
    Gick inte så värst bra för dem! Tungan ute

Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (?)
    RolfRolf skrev 2025-08-29 17:56:36 följande:

Sveriges dummaste publik!👆🏻

Ligger nog en del i det du skriver .....
  • Jhannis
    Tecum skrev 2025-08-29 17:19:40 följande:
    Varför ser ni inte detta som nåt kul att kändisarna vågar visa sina okunskaper. Dom är väl bara människor dom med.

Var ni lika negativa när Sveriges sämsta bilförare gick för några år sen?
    Käöndisar ska också få göra bort sig.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2025-08-29 18:11:44 följande:
    Varför ser ni inte detta som nåt kul att kändisarna vågar visa sina okunskaper. Dom är väl bara människor dom med.

Varför är det kul att visa sina okunskaper? Jag tycker det låter som förnedrings-TV.

Ja jag var lika negativ till det. Är poängen att tittarna ska känna sig duktiga när de ser andra göra bort sig?

Kändisar gör bort sig ganska ofta även utan TV:s hjälp...
  • Anonym (?)
    Jhannis skrev 2025-08-29 18:11:44 följande:

Tack för påminnelsen - jag var ännu mer negativ till det programmet.
    Det är fan skandal att de som deltog ska kunna vara ute i trafiken. Korkad kan man vara utan att utgöra någon skada för andra.
    Att vara så usel som bilförare som deltagarna verkade vara så ska man inte vara ute i trafiken.
    Jag som levt hela mitt yrkesliv på mitt körkort skulle verkligen inte vilja möta någon sådan i trafiken.
    Jag kan faktiskt ha svårt att förstå att inte Transportstyrelsen reagerade och drog in körkort för deltagare.
  • Jhannis
    Anonym (?) skrev 2025-08-29 19:46:48 följande:
    Tack för påminnelsen - jag var ännu mer negativ till det programmet.
    Det är fan skandal att de som deltog ska kunna vara ute i trafiken. Korkad kan man vara utan att utgöra någon skada för andra.
    Att vara så usel som bilförare som deltagarna verkade vara så ska man inte vara ute i trafiken.
    Jag som levt hela mitt yrkesliv på mitt körkort skulle verkligen inte vilja möta någon sådan i trafiken.
    Jag kan faktiskt ha svårt att förstå att inte Transportstyrelsen reagerade och drog in körkort för deltagare.
    Hallå där ha lite överseende ......Eller så är du en kändis som vill ha din höga tanke om dig att du inte kan göra bort dig....snälla det är baaa kul.
  • Anonym (Mimmi)
    BeautifulLiz skrev 2025-08-29 18:01:34 följande:

Jag har sett det och skrattat åt hela konceptet.
    Vore iaf kul om Mikael blir kvar längre än Lotta. Glad

Skulle tippa att en av de unga tjejerna "vinner" som Sveriges dummaste. Eller möjligen den mörkhyade killen.
    Gick inte så värst bra för dem! Tungan ute

Mikael åkte hem i torsdags Cool
  • BeautifulLiz
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-08-30 08:38:03 följande:
    Mikael åkte hem i torsdags Cool
    Jag vet det nu, jag ser alltid alla roliga program på helgerna.
    I veckorna har jag inte så mycket varken tid eller lust att titta på TV, särbon och jag vill kolla tillsammans också. Tungan ute

Igår blev det inte bara detta program utan även "Elitstyrkans hemligheter" och "Idol".
    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (Elina)

Deltagarna får väl rejält betalt för att delta antar jag.

Svar på tråden Sveriges Dummaste