Bjuder inte på mat pga ekonomi
Hur vanligt är det att man inte bjuder barnens kompisar på mat pga begränsad ekonomi? Är det något dina barn har upplevt eller något som du själv begränsar pga ekonomi?
Hur vanligt är det att man inte bjuder barnens kompisar på mat pga begränsad ekonomi? Är det något dina barn har upplevt eller något som du själv begränsar pga ekonomi?
ja det förstår jag helt. Det där hade också gjort mig irriterad. men vad säger föräldrarna när du tagit upp detta med dem att de aldrig bjuder tillbaka eller skjutsar?
ingen? Det är ju exakt min poäng. Pasta är svinbilligt och lätt att göra mycket av om ekonomin är dåligt.
hellre bjuda på enkel pasta än inget alls.
ops jag snälltolkade dig att du faktiskt bjudit barnen på mat men sedan slutat, ser nu att du vart snål rakt igenom. Barn minns sådant varande du vet.
det är mer komiskt, något man skrattar åt och tycker är pinsamt. någon inneboende aggression låter mer som en projicering från ditt eget håll.
du får googla definitionen av att vara snål om du inte förstår konceptet.
kommer någon hem till ens hus så bjuder man.
ingen? Det är ju exakt min poäng. Pasta är svinbilligt och lätt att göra mycket av om ekonomin är dåligt.
Du var mig en....
snacka om att vara mer pinsam med att servera enbart pasta än att skicka hem någon
det finns ju undantag för allt men det du beskriver är extremt ovanligt att ha 9 barn. I dessa fall där ett specifikt hem blir en fritidsgård så får väl föräldrarna ha tillräckligt med förnuft att säga att dagen efter leker man hos någon annan om det nu är ett problem att bjuda på mat.
det finns inget tvång att man alltid måste vara hemma hos samma person och leka .
jag står fast vid att det är en felprioritering att inte bjuda sina barns vänner på mat. Ett stort paket pasta kostar typ ingenting.
du får googla definitionen av att vara snål om du inte förstår konceptet.
kommer någon hem till ens hus så bjuder man.
ja det förstår jag helt. Det där hade också gjort mig irriterad. men vad säger föräldrarna när du tagit upp detta med dem att de aldrig bjuder tillbaka eller skjutsar?
det är ju fullt möjligt att kommunicera med andra vuxna (och barn!) utan att behöva vara en karen som tjafsar. Man kan ju prata helt normalt sätt. Det verkar i den här tråden som att alla är lite småsura men ingen vågar prata med andra föräldrar om en situation som uppenbarligen stör en.
men skicka hem barnen till andra vänner några dagar i veckan då? Hur svårt ska det vara? Att ha 9 ungar där alla har två vänner var hemma hos sig kontant är ju ett extremt exempel som troligtvis inte ens är sant.
är det så knapert på kontot skaffar man inte 9 barn!
Du var mig en....
snacka om att vara mer pinsam med att servera enbart pasta än att skicka hem någon
det är ju fullt möjligt att kommunicera med andra vuxna (och barn!) utan att behöva vara en karen som tjafsar. Man kan ju prata helt normalt sätt. Det verkar i den här tråden som att alla är lite småsura men ingen vågar prata med andra föräldrar om en situation som uppenbarligen stör en.
men skicka hem barnen till andra vänner några dagar i veckan då? Hur svårt ska det vara? Att ha 9 ungar där alla har två vänner var hemma hos sig kontant är ju ett extremt exempel som troligtvis inte ens är sant.
är det så knapert på kontot skaffar man inte 9 barn!