• Anonym (R)

BF - November 2026

Lagom läskigt att starta en sådan här tråd, men skulle gärna utbyta erfarenheter och pepp med andra på väg mot ett efterlängtat barn i november. Hoppas på fler som vill vara med!

• Svar på tråden BF - November 2026
  • Anonym (R)

Börjar själv med en liten presentation.

Testade positivt i måndags på dpo 9 och bf är 20 november utifrån ägglossningen. Detta är min femte graviditet och har ett barn, så jag hoppas att vår dåliga tur är avverkad nu, men eftersom jag hinner fylla 41 innan bf så vet jag mer än väl att vi inte har de bästa oddsen tyvärr. Vi har försökt i snart två år och jag hade nästan gett upp hoppet. Jag vågar ju nästan inte tro på det nu heller, men jag vill samtidigt inte ta ut något tråkigt i förskott så jag jobbar på det. Bara att starta den här tråden hoppas jag kan vara ett steg i rätt riktning. 

• Anonym (Solrosen)

Jag har plussat med BF 11 november enligt ÄL. Ska ta mig till ett VUL i storstan om 2 veckor, när jag är i 7+1 pga orolig! Det är ju knepigt. Men vi får bara följa med i allt kroppen erbjuder nu, och hoppas på det bästa 🙏

• Anonym (R)
    Anonym (Solrosen) skrev 2026-03-15 12:28:25 följande:

Jag har plussat med BF 11 november enligt ÄL. Ska ta mig till ett VUL i storstan om 2 veckor, när jag är i 7+1 pga orolig! Det är ju knepigt. Men vi får bara följa med i allt kroppen erbjuder nu, och hoppas på det bästa 🙏

Grattis till graviditeten! Har du barn sedan innan eller är det första barnet? Försökt länge?

Ja, visst är det oroligt. För egen del så har jag insett att ultraljud lugnar bara för stunden, viktigast för mitt mående har varit att på något sätt jobba med acceptans. Men inte är det enkelt inte. Skönare när/om man kommer till fasen att man känner rörelser. Då känner man att man har lite koll och får man andas ut lite grann iaf.

Senast fick jag göra ultraljud i vecka 6+0 eftersom jag haft ett utomkveds tidigare. Jag ska höra av mig till gyn i veckan och se om det är aktuellt igen.
  • Juliamillie

Jag plussade förra söndagen och har bf 10 november med tredje barnet. Mår prima än så länge🥹 hur mår ni?

• Anonym (R)
    Juliamillie skrev 2026-03-15 15:39:31 följande:

Jag plussade förra söndagen och har bf 10 november med tredje barnet. Mår prima än så länge🥹 hur mår ni?

Grattis till graviditeten! Så skönt att du mår bra! Hur har det varit för dig i tidigare graviditeter?

Jag mår också fint. Lite molvärk till och från bara.
  • Summerfall

lycka till och grattis till oss alla, hoppas nu allt går som det ska för oss alla. Jag har med nyss fått en positiv test och har Bf 19 nov enligt appen. Detta blir mitt andra barn. 

• Anonym (R)
    Summerfall skrev 2026-03-15 19:57:04 följande:

lycka till och grattis till oss alla, hoppas nu allt går som det ska för oss alla. Jag har med nyss fått en positiv test och har Bf 19 nov enligt appen. Detta blir mitt andra barn. 

Tack detsamma! Då ligger vi nära varandra. Även andra barnet för mig. Har du känt av några symtom ännu?
  • Summerfall
    Anonym (R) skrev 2026-03-16 11:01:39 följande:
    Tack detsamma! Då ligger vi nära varandra. Även andra barnet för mig. Har du känt av några symtom ännu?
    Nej inga symtom alls ännu, magen känns dock väldigt uppblåst. Har ni bokat inskrivning tid hos barnmorskan? :)
Svar på tråden BF - November 2026