• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • TheCoopers
    Mexisis :

    Hahha jo så är det :) min plutta har varit sååå gnällig idag .. HÄRLIGTSkrattande bara vara med mamma HELA tiden , pappa duger inte . Måste bära henne i babybjörnen eller i sjal .... hela dagen ..
    My poor poor back Flört

    Men vad gör man inte för att hon ska vara nöjd och glad ...
    Mark Levengood 4 President
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 20:24:03 följande:
    Mexisis :Hahha jo så är det :) min plutta har varit sååå gnällig idag .. HÄRLIGT bara vara med mamma HELA tiden , pappa duger inte . Måste bära henne i babybjörnen eller i sjal .... hela dagen .. My poor poor back Men vad gör man inte för att hon ska vara nöjd och glad ...
    absolut, vad gör man inte hihi

    devin har varit lite lätt gnällig på eftermiddan för han hoppade över sin sovtid runt två av nån anledning. han var sjukt trött men vägrade sova och blev till slut galet övertrött och sen efter två timmar slocknade han. 
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers

    Mexisis :

    Adele har börjat sova två och en halv timme runt 11 -12 tiden ... (!! ) idag vaknade hon vid 7 sedan sov hon 9-9.45 ... sedan från 12-14:30 ... och sedan igen kl 17-17:30 och somnade för natten kl 19.15 .

    Hon var också trööööött på eftermiddagen men ville inte somna - så jag åkte ut i bilen och handlade - då slocknade hon på 3 sekunder Skrattande


    Mark Levengood 4 President
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 20:32:27 följande:
    Mexisis :Adele har börjat sova två och en halv timme runt 11 -12 tiden ... (!! ) idag vaknade hon vid 7 sedan sov hon 9-9.45 ... sedan från 12-14:30 ... och sedan igen kl 17-17:30 och somnade för natten kl 19.15 .Hon var också trööööött på eftermiddagen men ville inte somna - så jag åkte ut i bilen och handlade - då slocknade hon på 3 sekunder
    ja du, jag önskar ju att jag hade körkort så jag också kunde använda mig av bilen i såna lägen. bilen funkar ju alltid när han är trött
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers

    Mexisis :

    Yes det är ett naturlig sömnmedel ...

    Förresten har ni gåstol / hoppgunga ? eller ngn annan leksak till Devin ännu ?
    Vi var på babyland idag och hittade en häftig grej från Fisher-Price  Rainforest Jumparoon hette den visst ..tror vi ska köpa en sådan .


    Mark Levengood 4 President
  • mexisis
    Tussetösen skrev 2007-04-19 20:31:27 följande:
    ingen tand här inte... inte ens en "bula"...
    inte ens en "bula" här heller var tvungen att känna tidigare ikväll, men näpp, inte än...
    TheCoopers skrev 2007-04-19 20:38:11 följande:
    Mexisis :Yes det är ett naturlig sömnmedel ...Förresten har ni gåstol / hoppgunga ? eller ngn annan leksak till Devin ännu ?Vi var på babyland idag och hittade en häftig grej från Fisher-Price  Rainforest Jumparoon hette den visst ..tror vi ska köpa en sådan .
    nä vi har inte köpt nåt sånt än men har pratat om att kanske köpa iaf gåstol nu i helgen. han vill ju stå mest hela tiden och man blir ju skapligt slut i armarna haha
    inte för att vi har tänkt låta honom sitta i gåstolen några längre stunder, men jag tror han skulle tycka det var superkul att få en, nåt helt nytt att roa sig med

    den där hoppgungan, vet du om den finns på nätet? skulle va kul att se den
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers


    Den som vi ska köpa är som en hoppgunga , men man slipper fästa den i taket ..dessutom med en massa saker och musik :) hahah kan det bli bättre ??
    Mark Levengood 4 President
  • Criffegirl

    Var inte så rädda för gåstolen. Pontus har gått i sin i snart 2 månader och han älskar det...se på min bild

    Ryggen tar inte skada, det har jag läst om på internet. Min BVC-sköterska gnällde ju lite då, det gör ju dom om allt nästan. Hon menar på att om de går i gåstolen så går det för fort så de inte hinner ta in alla intryck?! Hon har säkert en poäng där, men det går ju inte sååå fort. Hur är det då när man bär omkring på dem när man själv går??? Det går ju ännu fortare.

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!