• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Tussetösen
    Jennykym skrev 2007-04-23 09:58:01 följande:
    Idag har vi 5 månaderskalas!! Tiden går så fort...var är nödbromsen!!!
    undrar jag me...

    va på avslutning förresten på babysimmet i lördags.. och fick ett diplom.. felstavat men va fan...
    och theo va sååå duktig... han simmade själv.. fick typ 2 kallsupar och sådär men det fixade han finfint.. hans mamma fixade det sämre.. jag fick verkligen hålla mig tillbaka för att inte fånga honom eller hålla ihonom när han simmade själv.. va ju så nevös.. min lilla kille ensam i vattnet lixom...

    nätterna e rent katastrofala här.. värre än när han va nyfödd... inatt har jag nog fan sovit 4 timmar max.. han somnade 19:00 och det längsta non-stop:1-sov gjorde han nog mellan 19-21 sen vaknade han varannan timme och va vaken 1 timme.. osv osv och man måste kämpa för att få honom till att sova...
    märkte ierförsig nu på morgonen att hela han e ett stort eksem... han har börjat få mjölkprodukter nu så det måste ha varit det han reagerat på...
  • Jennykym
    Själv har jag haft en kanon natt eller kunde ha haft iallafall!! William somnade ca kl 21 och vaknade inte förän kl 5 och ville ha mat!! Bra jobbat gubben!! Själv var jag vaken hundra gånger och undrade vad som var fel!!
  • Thinner

    Våra nätter den senaste månaden har också varit jobbiga med en gnällig Hannes vaken typ varanann timme men nu har det lugnat sig igen Inatt sov han lugnt mellan 2000 till 0115 då jag var upp och vände på honom sedan sov han gott till 0700


    Grâce à Toi à Nouveau je Respire
  • mexisis
    Bibob skrev 2007-04-23 10:17:08 följande:
    mexisisVisst är dom bara för gulliga! vart köpte du bodyn?  Snoffs design har dessutom väldigt bra och skön kvalité. Såg du Kade? as coola grejer, en tjej som syr upp själv här i sthlm med original tyger från 70-talet. Som är bevarade...
    beställde den på trollmor men har inte fått den än http://www.trollungarna.se/index.php?cPath=23_45

    70-tals grejerna var ju hur snygga som helst, gillar den stilen
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Mill06
    Thinner skrev 2007-04-23 10:56:47 följande:
    Våra nätter den senaste månaden har också varit jobbiga med en gnällig Hannes vaken typ varanann timme men nu har det lugnat sig igen Inatt sov han lugnt mellan 2000 till 0115 då jag var upp och vände på honom sedan sov han gott till 0700
    Maja sover bra på nätterna, men när hon är vaken dagtid är det tjorvigt värre!!! Hon kan ligga/sitta själv max 5 min, sen skriker hon om man inte tar upp henne.........
    Hon som hittils varit ¨så nöjd!
  • TheCoopers

    Hej alla !

    Och välkomna nya mammor + bebisar SkrattandeMexisis :

    Hmm tråkigt ... Kan du kanske höra med dem affärerna och se om de får in Jumparoonen ... eller om du kan beställa den på ngt sätt . Skit att man inte kan beställa på Fisher - Prices hemsida .

    Mill06 :


    AHH så hade vi det för ett par veckor sedan ...och sedan igen hela förra veckan .. Gnäll / gnäll och gnäll igen :) Puhhh ! Men det går ju över ....som tur är ..Skrattande

    Nätterna är bra här också ..Inatt sov hon från kl 18:30 (!! ) till 07:30 ..vaknade klockan 5 och åt i 10 minuter och somnade om ...


    Mark Levengood 4 President
  • tjugofem

    Isak sov från 20.00 till 09.40.... skönt att hinna göra sig lite i ordning och få på kaffet innan han vaknar.

  • mexisis
    tjugofem skrev 2007-04-23 12:18:54 följande:
    Isak sov från 20.00 till 09.40.... skönt att hinna göra sig lite i ordning och få på kaffet innan han vaknar.
    oj, utan att vakna och ha sig på natten? låter helt underbart härligt devin tyckte att vi skulle kliva upp tio över fyra i morse
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • TheCoopers

    mexisis:

    Min tjeja sover också hela natten :) och det verkar som om hennes gnäll-humör är på tillbaka gång HALLELUJA Skrattande


    Mark Levengood 4 President
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!