• Bibob

    Barn födda i nov 06 !!!

    Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

  • Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-23 12:46:29 följande:
    mexisis:Min tjeja sover också hela natten :) och det verkar som om hennes gnäll-humör är på tillbaka gång HALLELUJA
    jäklar va lyxigt vissa har det då ja, bortsett från att gnäll-humöret kanske är på väg tillbaka. devin sover jätebra fån sju åtta på kvällen till mellan fyra och sex nu, då är han tokpigg och vill kliva upp. sen är vi uppe i exakt två timmar på minuten och då sover vi båda 2 - 2 1/2 timme till. i morse tio över fyra höll jag på att bli tokig haha
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Tussetösen

    usch.. men vad ska man göra..? om dom inte kan sova mer än en liten stund i taget... dessa problemen har vi ju aldrig haft....

  • CarinaB

    Elba sov en hel natt för andra gången inatt. 20-06. Yippii!!!!!!!!!!!!

  • Adelangas

    Mexisis :

    heheh yes :) hon har varit glad igår och idag - och lekt själv *kors i taket * så kanske är det soliga dagar här med


    Men Devin ... hmmm lilla tokstolle ..klockan 4 är lite väl tidigt :) ... men sånt ändras ju hela tiden ... som tur är ...


    Vill han  inte alls somna om ??


    Grattis CarinaB Skrattande  !! Häääärligt

  • Adelangas

    Oooppss sorry jag skrev visst från min sambos profil :) hahahhaha

    Anyways - inlägg 1694 är från FamCooper :)

  • am76

    ojojoj vad lyxiga nätter somliga har!

    Har idag haft en supergnällig Tea, jag har inte fått lämna rummet utan henne annars har hon gallskrikit. Man är ju helt slut när man inte får 5 min för sig själv. Nu är sambon hemma, de två badar badkar så jag får liite egentid .

  • Mill06
    am76 skrev 2007-04-23 19:41:47 följande:
    ojojoj vad lyxiga nätter somliga har! Har idag haft en supergnällig Tea, jag har inte fått lämna rummet utan henne annars har hon gallskrikit. Man är ju helt slut när man inte får 5 min för sig själv. Nu är sambon hemma, de två badar badkar så jag får liite egentid .
    Har oxå haft en vääldigt gnällig tjej i ca tre dagar nu, det låter som om Tea o Maja har samma ideer i huvudet! Flört
  • solyluna

    Min tjeja föddes den 26 november, tittar in igen på tråden!
    Det är action nu, ser att det är andra som inte får fem min för sig själva...kul att hon är så nyfiken på världen men ack så jobbigt ibland när fantasin tryter och hon inte är nöjd en minut med att bara vara...
    beundrar alla ensamstående som orkar både dag och kväll, jag lämnar över till sambon så mycket det går när han kommer hem!

    Nätterna, ja, ett kapitel för sig, äter era också ett par/tre ggr per natt fortfarande? Antar att det är helt normalt, jag har faktiskt anpassat mig ganska bra eftersom hon somnar om snabbt, men när hon ibland vaknar vid fyra/fem och vill "gå upp" och se världen är man ju inte så alert...

  • CarinaB

    5 minuter för sig själv, vad är det
    Elba vill absolut inte vara själv och verkar prova om det funkar att få in oss i rummet om hon skriker, och det gör det ju... Nä, själv är verkligen inte kul!
    Hon sover nu kanske 1,5 timme totalt på dagen. Hon vaknar ju vid 6 och somnar runt 20. Som sagt har hon sovit två hela nätter, dock inte i rad. Oftast vaknar hon runt 4 för mat och somnar om hos mig till 6. Någon enstaka gång vaknar hon vid 1 också men det är ett undantag numera.
    Har varit lite krångligare med rutinerna sedan vi kom hem från Haag i tordags natt, lite struligare är det allt...
    Var på jobbet 5 timmar idag då mannen tog hand om Elba. Gick hur bra som helst men visst var hon glad att se mamma igen.

  • mexisis
    Adelangas skrev 2007-04-23 16:13:11 följande:
    Mexisis :heheh yes :) hon har varit glad igår och idag - och lekt själv *kors i taket * så kanske är det soliga dagar här med Men Devin ... hmmm lilla tokstolle ..klockan 4 är lite väl tidigt :) ... men sånt ändras ju hela tiden ... som tur är ... Vill han  inte alls somna om ?? Grattis CarinaB   !! Häääärligt
    det var första gången i morse som han vaknade och var pigg tio över fyra och inte ville somna om så jag hoppas det var en engångsgrej bara. han ha sovit helruttet hela dan idag mot för vad han brukar. kanske sammanlagt 2 timmar mellan nio i morse och nio ikväll. i normala fall sover han ungefär 2 timmar 3 gånger om dan och somnar runt sju - åtta på kvällen

    blev lite fundersam på vem det var för jag kände inte igen namnet hihi
    solyluna skrev 2007-04-23 20:33:58 följande:
    Min tjeja föddes den 26 november, tittar in igen på tråden! Det är action nu, ser att det är andra som inte får fem min för sig själva...kul att hon är så nyfiken på världen men ack så jobbigt ibland när fantasin tryter och hon inte är nöjd en minut med att bara vara...beundrar alla ensamstående som orkar både dag och kväll, jag lämnar över till sambon så mycket det går när han kommer hem!Nätterna, ja, ett kapitel för sig, äter era också ett par/tre ggr per natt fortfarande? Antar att det är helt normalt, jag har faktiskt anpassat mig ganska bra eftersom hon somnar om snabbt, men när hon ibland vaknar vid fyra/fem och vill "gå upp" och se världen är man ju inte så alert...
    en till som är morgonpigg alltså har svårt att tro att det är sant på morgonen när man vaknar runt sex av att devin ligger och pratar för fullt, karatesparkar mig i ryggen och drar mig i håret. allt för att jag ska vakna så vi kan kliva upp. ögonen känns som sandpapper och man rör sig i slowmotion hihi men samtidigt är det ju sjukt mysigt att vakna och se världens största leende och två tindrande ögon som strålar av glädje så då glömmer man ju snabbt vad klockan är och hur trött man är
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!