• Beach

Gravid.....sommarkläder!?

Hej Alla Glada!

Jag har BF i början på september. Och kommer därför att vara rätt stor i juli-augusti.

Funderar nu på det här med sommarkläder. Det kliar ju i fingrarna när man tittar i Ellos mm.   Men....det finns knappt nå snygga mammakläder alls. Så nu till frågan!!
     Går det lika bra med vanliga toppar & linnen? Fast i större storlek.....?

Det är första gången jag är gravid...Och har ingen erfarenhet alls av detta. Men vill ju klä mig fint i sommar även fast jag kommer att vara stor som ett hus!

Hur gjorde ni???   Vad trivdes ni bäst i?

// Verra

• Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?
  • hejlis

Köpte linnen/toppar i vanlig storlek (ev. ngn större om de var ngt små i storlekarna) men köpte x-tra långa modeller. Det fungerade bra. Man kunde ha dom separat, eller under andra tröjor/linnen som blivit för korta.

• innana

Det kommer en massa gravidlinnen i butikerna framåt april-maj, så var det förra året iallafall. De är lite säsongsbundna, affärerna på graviditetskläder Jag tyckte de var skönast, vanliga stora linnen och tröjor blir man svettig under brösten av
    Köp annars kläder med empiremidja och stretch. Det funkade ett bra tag tills man blir JÄTTESTOR i åttonde månaden

• Nickedockan

Jag vet inte riktigt ännu.... Väntar mitt första barn i juli. Det verkar omöjligt att förutspå hur stor man blir, jag har tagit det lite allt eftersom. Jag hoppas kunna ha en del vanliga klänningar/tunikor och linnen till våren/sommaren, men det är svårt att veta... Om man har en liten "ursprungsstorlek" typ, 36 el 38 tror jag nog att man kan klara sig med vanliga kläder. Jag har stl 40 som icke gravid, så jag får se hur det går!

• pluttmaja

hejsan.. Igår sprang jag in på hm här i stan. O jag e inte gravid men mammakläderna är bredvid underkläderna här o där fanns så mkt fina kläder. såg massa fint som jag hade kunnat tänka mig. fast jag inte e gravid

• Beach

Ja..längre linnen har jag tittat på,. Och likaså empire-skärningar.   ...som jag tycker är så söta på gravida.

• Beach
    pluttmaja: mmm....ska kolla lite i affärerna oxå. Just här där jag bor har de inga mammakläder alls.   Jo ett par mammajeans. Det är allt.
  • jmmm

Jag köpte linne på tex gina tricot o sen köpte jag en klänning i bomull/stretch på hm, den älskade jag under hela sommaren sååå skön. Köpte ett par mamma linnen oxå att variera med, det var u lite svettigt att vara höggravid förra sommaren Satsade på en mamma bikini oxå, guld värt
    sen köpte vi även en bordsfläkt som jag hade yte på terassen i skuggan när hettan var som värst
    Lyck till

• agustibarnet

Jag ska ha i början av Oktober och kommer väl sitta i samma sitts som dig, Jag läste att man inte skulle köpa så mkt i förväg eftersom du inte alls vet hur stor du kommer att bli så jag har tänkte använda linnen som jag redan han som är långa naturligtvis och JÄTTE töjjbara :) tills jag känner att de är något jag behöver just då.. Kommer gå i mina vanliga byxor kanske köper nån kjol. jag har så pass stora byxor i vanliga fall så de kommer inte göra nån skillnad :)

• Beach

Kan ju säga att min mage är stor redan nu....(vecka 14). Och mina jeans var jag tvungen att lägga undan redan i v.8.

Men jag älskar att gå i kjol & linne på sommaren. Så det blir nog nåt lätt & fladdrigt..*ler*
    Och en MASSA fläktar ska jag inköpa!

• innana

Visst ja visst ja- bästa köpet: en omlottkjol. Den använde jag hela sommaren

Svar på tråden Gravid.....sommarkläder!?