• 9Kärleken6

    Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3

    Här fortsätter vi babbla om vårt älskade GeKås i Ullared! Skrattande


    .?:*¨¨*:?.Ninas mamma.?:*¨¨*:?.
  • Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3
  • LillaMilou

    Barnsäkerhetsgrindar har jag aldrig sett där, men det kanske de har? Ikea har nog bra priser på det annars? Jag rekommenderar annars de som är som "rullgardiner", minns inte namnet på dem nu. De rullar ihop sig till en liten rulle på sidan av väggen. Vi är jättenöjda med våra 3.

    Vi var där i maj och då hade de väldigt konstig märkning på kläder för småkillar (strl 86). En hel del var felmärkt. Ett tips är att mäta barnen innan ni åker och sedan mäta kläderna på plats.

    Ett tips när det gäller att inte bli av med vagn, kanske man lättare får ha den i fred om man virar/knyter en färgglad sjal på vagnen? Då är det också lättare att se vilken vagn som är ens egen vagn. Oftast är det nog så att folk tar fel vagnar helt enkelt.

    Jag har inte heller blivit av med något i min vagn någon gång, men en kompis blev av med en liten radio som sedan visade sig vara slut på teknikavdelningen. Man undrar hur fräcka folk är egentligen. Nog för att man kan passa på att titta vad andra handlar för att själv få idéer på vad man kan köpa, men att plocka direkt ur någon annans vagn är verkligen lågt.

    Jag tycker att det går relativt fort att handla där om man är där på en vardag och enbart går och hämtar det man har bestämt i förväg att man ska köpa (2 timmar har jag lyckats handla upp 4000 kr på). Ibland är det så dåligt utbud på barnkläder och då tar det lite längre tid om man går runt och kontrollerar att man verkligen inte har missat något.
    Vill man gå runt och titta på allt de har så försvinner nog lätt 5 timmar. Om man dessutom ska prova många kläder så tar det ännu längre tid. Jag kan tänka mig att det tar längre tid ju fler familjemedlemmar man har att handla till också

  • Puman78
    Beach skrev 2007-06-18 10:07:48 följande:
    Halloj!Nån som vet hur mycket ett start-kit med kläder till nyfödd kostar på Gekås?Och vad de har för färger?
    Fick ett i höstas därifrån. Kosta typ 129 eller något. D var vitt med björnar på ( tänkte köpa ett själv men det vart inte) Sedan kan man köpa snuttefiltar i samma för typ 15
    Såg inga andra när jag var där...men det var ju ett tag sedan.
    Men av dom gånger jag har varit har de haft dåligt med startkit.
  • Beach
    Puman78 skrev 2007-06-18 15:23:56 följande:
    Fick ett i höstas därifrån. Kosta typ 129 eller något. D var vitt med björnar på ( tänkte köpa ett själv men det vart inte) Sedan kan man köpa snuttefiltar i samma för typ 15 Såg inga andra när jag var där...men det var ju ett tag sedan. Men av dom gånger jag har varit har de haft dåligt med startkit.
     Okej! Ska dit idag. Får kika om jag ser nåt.
  • Puman78

    Någon som har varit iväg nyligen och vet vad de har för scrapgrejer??
    Har hört att dom har lite färdiga kitt, något album och xyron.


    Mamma till Nova 0701 och Lilleman 0010
  • tvillingmor

    Ett startsett med byxa, body, tröja kostar 89.00 Finns i 3 olika färger för pojkar och tre olika för flickor.

    Scrapkit och papper, mm finns det nu gått om. Mest papper och en del Cutouts men det finns. Ingen större mängd med band eller liknande.

  • Ellien

    Hallå!
    Är det någon som vet vad det är för märke på cykelsitsarna och vad de kostar?

  • Beach

    Halloo!! Hittade startkit!
    Men det fanns bara en färg. Men det passar både killar & tjejer. Tyckte det var lite sött.
    Så nu har bebisen lite kläder när den kommer ut. Startkit från Gekås.

  • BlygTjej
    Beach: Såg ju jättefint ut Hittade du något mer där?
    Mamma till Isabelle 070130
  • Beach
    BlygTjej skrev 2007-06-19 10:43:39 följande:
    Beach: Såg ju jättefint ut Hittade du något mer där?
     Ja en skitsöt speldosa (nalle) som man drar i svansen. Den ligger man bland mina "bebisgrejer"
    Och sen en tavla, som ligger i "hemma hos oss" i mitt galleri.

    Var inte direkt nån storshopping. Men jag är nöjd!
  • BlygTjej

    Längtar tills vi ska åka dit. 5:e juli! Känns som en evighet dit Hur mycket brukar ni handla för, och vad handlar ni då? Det vi ska handla nu är väl mest kläder och barngrejer (leksaker m.m.), sen hittar säkert sambon en heeel del på elektronikavdelningen.


    Mamma till Isabelle 070130
Svar på tråden Ullaredstråden forts från"nya Ullaredstråden volym 3