• My 2

    Moderatortråden

    Hejsan alla FL-medlemmar

    Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

    I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

    Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

    Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

    /Moderator

  • Svar på tråden Moderatortråden
  • liten molly

    ...hur förhåller sig Familjeliv till "anmälningsplikt" ...även om vi alla kan vara anonyma för varandra, så antar jag att FL kan se vem som är avsändare ...vad görs då ett barn uppenbart misstänks fara illa och en soc-anmälan är befogad?

  • Jossan

    isolde
    så om man har några frågor om varför ett inlägg tagits bort ska man kontakta patrik??

  • My 2

    liten molly: Redaktionen kan se vem som finns bakom en "anonym", men inte vi moderatorer. Din fråga är intressant men det finns inget i vare sig villkoren eller policyn som behandlar detta så jag kan tyvärr inte svara dig. Du får dock gärna vända dig till redaktionen med din fråga.

    Jossan: Ja. Alla överklanganden eller liknande ska gå till Patrik, detta för att säkerställa att ev. olämpligt moderatorbeslut uppmärksammas av dem.

  • Du är för liten

    Det går ju inte att få kontakt med patrik, så det är liksom döläge på det. Eller så kanske det är just jag som blir totalignorerad men det vill man ju inte tro, snacka om överdrivet

    Hur många moderatorer finns det på FL idag?

  • My 2

    Du är för liten: Jodå, men det tar lite tid Skicka mail, det verkar vara "säkrast".

    Du kan se vilka som är moderatorer längst upp till vänster på sidan, i menyn, strax nedanför "Regler och Policy".

    /my

  • Junija

    Om man ska skicka mail till Patrik, vilken adress är bäst att använda? Måste ju fråga om min bild är tillåten

    Sen undrar jag om man får länka till affärer/internetförsäljning etc man vill rekommendera? Ibland hittar man sidor som man vill dela med sig av!

  • My 2

    Junija: använd info@familjeliv.se - sålänge du inte har något med sidorna att göra får du det, läs villkoren om reklam så får du alla detaljer.
    /Moderator MuminMy

  • mamyleine

    Hej! Vet inte omdenna fråga kommit upp tidigare men om man_misstänker_ att en användare här på FL är ett troll (betyder inte här i forumet endast utan överhuvudtaget) . Vart ska man vända sig? Till er eller någon annan stanns?

  • yohanna

    mamyleine: du är välkommen att höra av dig till mig eller mina kompanjoner, så kan vi samla infon o ge till red.
    /Moderator.

Svar på tråden Moderatortråden