• milimina

    Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006

    vi som hade BF augusti 2006! gamla som nya är välkomna!

    Äldre trådar:
    Del 1: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m5833194.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m7691494.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-2-16/m9821365.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m11348493.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m13940491.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m16842954.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m20264831.html
    Del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m23425452.html

    fikatråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22916764.html
    bebislistan: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11837977.html
  • Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006
  • milimina

    jag trodde ju junior skulle bli tidig. ville dessutom bli igångsatt om junior inte kom på bf och hade faktiskt tid för samtal om det dagen efter bf, eftersom jag mådde så otroligt dåligt de sista veckorna pga foglossningen som gjorde så helvetiskt ont att jag verkligen inte kunde sova. sov max två timmar i sträck och då väldigt dåligt, klart han inte kom då, varken jag eller kroppen var i form för en förlossning. fick en sovdos av förlossningsavd när jag ringde och grät för att jag var så slut, och efter att ha fått sova ordentligt en enda natt satte det igång av sej självt! så det är nog olika vad som funkar på olika personer. jag är fortfarande övertygad om att han kommit tidigare ifall jag hade fått vila ut ordentligt nån gång.

    nästa graviditet tänker jag göra klart från början att det är bf som gäller och kommer inte bebisen av sej själv tänker jag kräva igångsättning. här får man annars gå över TRE VECKOR!! det funkar inte med mej alls. jag kommer att hamna i rullstol och bli galen.


  • mollan nu

    Hm, Alma gick ut i hallen och tog på sig skorna, kommer in i vardagsrummet och vinkar och säger hejdå.... Ska hon ut och parta tro?


    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Marfa

    Ja klart hon ska, det är ju lördagkväll. Öhhöh, morsan fattar du inget!!

  • mollan nu

    hehe ah då är det bäst jag låser överlåset så hon inte får upp dörren:
    jo nu går hon helt obehindrat. För en vecka sen körde hon sin passgång men så vips var den borta. Hon försöker även springa men ramlar bara då.


    ♥♥♥ Alma 060809 ♥♥♥ www.mollan.nu
  • Marfa

    Vad härligt. Måste vara en befrielse för dem när de kan röra sig själva.

    Milimina-3 veckor!! Skulle bli galen. Är glad att jag har en tid 41+5 på bb. Visserligen vet jag inte vad som händer efter att jag varit där. Kankse får vänta ännu längre. Men slapp ju vänta tills 41+6 och sen få en tid

  • Elisabethjz

    Smurfan: Vad fint!!

    Ja just det, det är ju Fars dag idag! Här firas inte det samma dag som hemma, så jag har aldrig haft koll på det där. I NZ var det oxå andra datum.

    Benjamin har fått SÅ fula utslag runt pungen, tror det kan vara svamp från pencillin kuren han är på nu Men det var så illa så jag fick åka och hämta honom på förskolan för han var så ledsen. Direkt när jag kom så blev han lite gladare och vinkade hejdå till sin fröken direkt. Verkade som han tyckte det var dax att åka hem. Vad skulle ni gjort? Eftersom kuren är slut imorgon så funderar jag på att vänta lite med att ta honom till läkare, men samtidigt så ser det väligt fult och argt rött ur...

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006