• Alexiaa

    Varför skaffa barn???

    Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?
    Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.
    Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!
    Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?

    Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!

  • Svar på tråden Varför skaffa barn???
  • JAG är BÄST

    Lady Sylvana

    "Människor är egoistiska, de har ett val. Men du skaffar barn för din egen skull, inte för någon annans skull."

    SANT!!!!

  • Tina83

    TS, varför valde inte du abort?

    jag orkar inte läsa hela tråden, men det verkar som du inte alls förstår varför man skaffar barn.

    själv blev jag gravid i början av trean i gymnasiet. inte alls planerat, men det var ju nåt fantastiskt, och tack gud att jag fick barn!

    andra barnet ville jag ha för att jag återigen ville uppleva den fantastiska känslan av ett barn, och att få älska en annan människa gränslöst, och att få så mycket tillbaka.
    visst är det jobbigt att man måste va 100% fokuserad jämt, och ta 100% ansvar, men det man får tillbaka gör allt arbete såå värt det!

    sen skulle ju inte världen funka om vi inte skaffade barn.

  • Miss Congeniality

    vet inte om du misstolkat Ts inlägg...men frågan är ställd i form av varför skaffar vi barn över huvudtaget...vad är det med barnafödandet och skapa barn o vilja ha barn som får oss att göra det?

    är det bara biologi, är det viljan, önskan, omhändertagandet? osv.

    det är en frågeställing iform av "finns gud?"


    Tina83 skrev 2008-01-06 14:32:39 följande:
    TS, varför valde inte du abort?jag orkar inte läsa hela tråden, men det verkar som du inte alls förstår varför man skaffar barn.själv blev jag gravid i början av trean i gymnasiet. inte alls planerat, men det var ju nåt fantastiskt, och tack gud att jag fick barn!andra barnet ville jag ha för att jag återigen ville uppleva den fantastiska känslan av ett barn, och att få älska en annan människa gränslöst, och att få så mycket tillbaka. visst är det jobbigt att man måste va 100% fokuserad jämt, och ta 100% ansvar, men det man får tillbaka gör allt arbete såå värt det!sen skulle ju inte världen funka om vi inte skaffade barn.
  • Tina83
    Alexiaa skrev 2008-01-06 14:01:37 följande:
    Fast alla har inte en modersinstinkt...finns ju även de som har barn men inte tycker det är viktigaste i livet utan tycker andra saker är viktigare eller lika viktigt.Sånt är som sagt olika, du vill leva ditt liv på ett sätt och det är toppen om du kan göra det! En annan vill leva sitt liv på sitt sätt...
    är du en sån? av dina inlägg verkar det som du beskriver dig själv.
  • Tina83

    Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:34:47 följande:


    vet inte om du misstolkat Ts inlägg...men frågan är ställd i form av varför skaffar vi barn över huvudtaget...vad är det med barnafödandet och skapa barn o vilja ha barn som får oss att göra det?är det bara biologi, är det viljan, önskan, omhändertagandet? osv.det är en frågeställing iform av "finns gud?"
    ok......fattar ingenting.....

    för mig är det självklart
  • Miss Congeniality
    Tina83 skrev 2008-01-06 14:34:51 följande:
    är du en sån? av dina inlägg verkar det som du beskriver dig själv.
    som sagt jag tror du har missförstått diskussion o börjar blir lite taggig o du läsa igen o hålla dig till sak o inte gå till personangrepp.
  • bebbe made in italy

    Att skaffa barn är naturligt och en del av livet...


    Jag har ett mirakel i min mage
  • Tina83

    Miss Congeniality skrev 2008-01-06 14:36:03 följande:


    som sagt jag tror du har missförstått diskussion o börjar blir lite taggig o du läsa igen o hålla dig till sak o inte gå till personangrepp.
    fattar fortfarande inte. så egentligen så har inget av det som skrivits i inläggen funnits ? typ? eftersom allt är fejk?'
    så uppfattar jag denna löjliga tråd
  • Dorian Ertymexx
    Alexiaa skrev 2008-01-05 10:57:39 följande:
    Något jag tänkt på bara, diskuterade det igår med min kusin också...Varför skaffar man egentligen barn?Från början är det ju egoistisk tanke, för antar få tänker på framtida arbeten och liknande.Men är det för att slippa vara ensam, ha någon att ta hand och som kan ta hand om en själv som gammal, ha någon som står på dödsannonsen när man dör!Hur var det för er ni som valde att skaffa barn?Jag personligen blev gravid av"misstag" och hade inte planerat att skaffa barn faktiskt...men blev så ändå!
    Undrar jag också. Jag tror att man egentligen vill ha katt men är allergisk. Som jag. Jag vill ha något litet och sött och varmt och gosigt, men då är katter bättre, de växer inte upp, kräver inte pengar av en, behöver inte fostras lika länge, man får kastrera dem när de hamnar i de jobbiga tonåren... Och i allra värsta fall är det ingen som skriker i panik om man vill ge bort dem eller avliva dem.
Svar på tråden Varför skaffa barn???